Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، اردوهای جهادی تابستان 96 که پس از ماه مبارک رمضان آغاز شده بود، روز یکشنبه دوم مهرماه با واگذاری یک واحد مسکونی به یک خانواده زلزله زده در روستای فخرالدین واقع در استان خراسان شمالی به پایان رسید. با پایان اردوهای جهادی، معاونت جهادسازندگی سازمان بسیج دانشجویی، به عنوان متولی اصلی برگزاری این اردوها، گزارشی تفصیلی از فعالیت گروه‌های جهادی منتشر کرد که در این گزارش قسمت‌هایی از آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* برخی اطلاعات کلی درباره اردوها
در جدول زیر اطلاعاتی پیرامون اردوهای برگزارشده جهادی در تابستان 96 ارائه شده است:



* اردوهای جهادی به تفکیک زمان
طبق گزارش منتشر شده از سوی معاونت جهادسازندگی سازمان بسیج دانشجویی، اردوهای برگزارشده در تابستان اخیر، در بازه‌های زمانی یک روزه، سه روزه، هفت روزه، ده روزه و بیشتر برگزار شده است. آنچه در این زمینه جای خوشحالی دارد این نکته است که تعداد اردوهای برگزار شده در بازه زمانی ده رو و بیشتر دارای بیشتری فراوانی بوده است و این نکته حاکی از آن است که برگزاری اردوی جهادی در روزهای متمادی، مانع عزم و همت دانشجویان ایرانی نشده است و آنها از این موضوع استقبال کرده‌اند.

در ادامه آماری از تعداد روزهای برگزاری اردوی جهادی دانشجویی ارائه شده است:


مقایسه تعداد روزهای برگزاری اردوی جهادی

* تعداد شرکت‌کنندگان به تفکیک دختر و پسر
علی‌رغم این موضوع که ممکن است برخی تلقی کنند به دلیل محروم بودن مناطق برگزاری اردوهای جهادی، حضور دانشجویان دختر در این اردوها محدود و کمرنگ است، اما آمارهای منتشر شده خلاف این تلقی را نشان می‌دهد، به گونه‌ای که تنها در بازه زمانی تابستان 96، نزدیک به 19 هزار دانشجوی دختر در اردوهای جهادی حضور یافته و به خدمت‌رسانی پرداخته‌اند. حضور دانشجویان دختر در اردوهای جهادی و فعالیت آنها در حوزه‌هایی همچون فرهنگ و همچنین حوزه بهداشت و درمان بسیار مهم و حائز اهمیت است، به گونه‌ای که اگر از حضور آنها در این اردوها چشم‌پوشی شود، بدون شک مهمترین فعالیت اردوی جهادی، که فعالیت‌های فرهنگی است، دچار اختلال می‌شود.

در ادامه تعداد شرکت‌کنندگان در اردوهای جهادی تابستان 96 را به تفکیک دختر و پسر مشاهده می‌کنید:


شرکت‌کنندگان در اردوهای جهادی به تفکیک دختر و پسر

* اقبال متخصصین به اردوهای جهادی دانشجویی
جدیت و حضور پرشور دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در اردوهای جهادی، باعث شده است موجی در زمینه خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم شکل گیرد، به گونه‌ای که در سال‌های اخیر تعداد متخصصین(اعم از روحانیون، اساتید دانشگاهی و همچنین پزشکان) حاضر در اردوهای جهادی رو به افزایش گذاشته است. طبق گزارش منتشر شده از سوی معاونت جهادسازندگی سازمان بسیج دانشجویی، بیش از 3 هزار متخصص اعم از استاد دانشگاه، روحانی و پزشک در این اردوها شرکت داشته و به هموطنان خدمت‌رسانی کردند.
آمار حضور اساتید دانشگاه، پزشکان و روحانیون در اردوهای جهادی تابستان گذشته به شرح زیر است:


آمار حضور متخصصان در اردوهای جهادی

* آماری از تعداد جهادگران به تفکیک استان‌ها
نگاهی به آمار تعداد جهادگران به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد، استان‌های خراسان رضوی، فارس، کرمان، تهران و اصفهان به ترتیب دارای بیشترین تعداد دانشجوی جهادگر در تابستان اخیر بوده‌اند. همچنین گزارش منتشر شده حاکی از آن است که فارس، اصفهان، کرمان، گلستان و مازندران استان‌هایی هستند که بیشترین تعداد اردوهای جهادی را برگزار کرده‌اند.

در ادامه جدول جمع اردوها و مجموع جهادگران به تفکیک استان‌های مختلف کشور ارائه شده است:
  ردیف استان جمع اردو جمع جهادگران 1 البرز 24 749 2 اردبیل 39 1490 3 استان تهران 12 512 4 اصفهان 70 2763 5 ایلام 25 1570 6 آذربایجان شرقی 48 1932 7 آذربایجان غربی 38 1724 8 بوشهر 31 2248 9 تهران 40 2930 10 چهار محال و بختیاری 23 1415 11 خراسان جنوبی 17 401 12 خراسان رضوی 58 3738 13 خراسان شمالی 11 435 14 خوزستان 25 1002 15 زنجان 23 687 16 سمنان 43 1486 17 سیستان و بلوچستان 44 1129 18 فارس 106 3264 19 قزوین 28 1422 20 قم 11 494 21 کردستان 11 504 22 کرمان 64 2950 23 کرمانشاه 9 597 24 کهگلویه و بویر احمد 24 1106 25 گلستان 55 933 26 گیلان 19 586 27 لرستان 14 1675 28 مازندران 53 1971 29 مرکزی 6 240 30 هرمزگان 26 1180 31 همدان 15 634 32 یزد 22 609
* «ترین»های اردوی جهادی تابستان 96
با توجه به آمارهای منتشر شده از سوی معاونت جهادسازندگی سازمان بسیج دانشجویی، در جدول زیر به «ترین»های اردوی جهادی تابستان 96 پرداخته‌ایم.



منبع:خبرنامه دانشجویان ایران

 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته

رئیس اداره بهداشت کمیته امداد استان تهران گفت: ارزش خدمات‌دهی گروه‌های جهادی پزشکی در سال ۱۴۰۲ مبلغی بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان بود و امروز در چهارمین خدمات جهادی به ۴۰۰ مددجوی پاکدشت خدمات رسانی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پاکدشت، گروه جهادی پزشکی صبح امروز با حضور در کمیته امداد امام خمینی (ره) پاکدشت به 400 مددجوی این شهرستان خدمات‌رسانی کردند.

علی نشاط رئیس اداره بهداشت کمیته امداد استان تهران در حاشیه این اردوی جهادی با اشاره به فعالیت گروه‌های تخصصی پزشکی در کمیته‌های امداد شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: به دستور اکید رئیس کمیته امداد و تأکید مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گروه‌های جهادی متخصص برای خدمات‌رسانی به اقشار نیازمند و مددجویان کمیته امداد فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: ارزش خدمات‌دهی گروه‌های جهادی پزشکی در سال 1402 مبلغی بالغ‌بر 10 میلیارد تومان بود. این خدمات‌دهی در سال جدید نیز ادامه داشته و این چهارمین حضور و خدمات‌دهی در استان تهران است.

نشاط در ادامه تصریح کرد: خدمات ارائه شده در قالب خدمات کمتر دیده شده در بیمه پایه است که به‌صورت تکمیلی و تجمیعی برای درمان کامل مددجو به آن پرداخته و تا درمان قطعی ادامه خواهد داشت.

استفادهذ 400 مددجو از خدمات پزشکی متخصصان گروه جهادی پزشکی

کوروش امیری در ادامه با اشاره به آغاز کارگروه جهادی متخصص در کمیته امداد اظهار داشت: برای سومین بار است که گروه‌های جهادی پزشکی با هماهنگی کمیته امداد کار خود را در بخش مددجویان آغاز کردند.

وی در ادامه با اشاره به حضور 400 مددجو کمیته امداد در این دوره پزشکی بیان کرد: این گروه جهادی با حضور پزشکان متخصص در بخش‌های مختلف چون روان‌شناسی، دندان‌پزشکی، زنان و زایمان، مغز و اعصاب، اطفال، عفونی، مامایی، داخلی، شنوایی‌سنجی، پرستاری و داروساز به وضعیت درمان 400 مددجو رسیدگی می‌کنند که از این تعداد 300 مددجو بیماریشان محرز و آزمایش‌های نخستین در یک ماه گذشته انجام و امروز در راستای ادامه درمان حضور یافتند.

رئیس کمیته امداد پاکدشت با اشاره به هزینه داروها تأکید کرد: داروهای تجویز شده که نقش مهمی در درمان بیماران داده می‌شود همه رایگان است و اگر تشخیص داده شود بیماری نیازمند ادامه درمان در روزهای بیشتر دارد با پزشکان متخصص هماهنگ می‌شود تا ادامه درمان هم به‌صورت کاملاً رایگان انجام شود.

امیری در پایان با اشاره به‌ضرورت حضور گروه‌های جهادی متخصص پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به کم بودن پزشکان متخصص در شهرستان نیاز فعال شدن گروه‌های جهادی متخصص با هماهنگی‌های لازم احساس می‌شود در همین راستا پایش بیماران از طریق مددکارها و واحد درمان کمیته امداد در قالب گروه‌های مددکاری درون‌سازمانی پایش و امروز برای شروع و یا ادامه درمان دعوت شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها