Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، آیت الله مصطفی علما امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان صحنه با اشاره به لزوم هدایت بشر از سوی خداوند متعال گفت:   دائما این معنا را باید از خداوند خواستار باشیم و جزو اصول زندگی ما باشد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در این زمینه افزود: «اهدنا صراط المستقیم به معنای اینکه خدایا ما را به راه راست هدایت کن»  و آیاتی از این دست همه جمع شده اند که ما را در مسیر خودش که همان مسیر توحید است، قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: مسیر بندگی  همان مسیری است که امیرالمومنین(ع) می فرماید و ایشان می فرمایند «خدایا من تو را یافتم  و از طمع بهشت‌ات و نه از خوف جهنم عبادت نمی کنم بلکه برای خود تو است». ایشان همچنین می فرماید «افتخار من این است که بنده او هستم».

وی تصریح کرد: مسئله هدایت اساسی‌ترین مسئله زندگی ما است و انقلاب هم برای همین بود که ما در مسیر هدایت صحیح قرار گیریم.

آیت الله علما با بیان اینکه، اینکه اساس ما نظام ولایت فقیه است به چه معنا ست؟ گفت: همه ما مسلمانیم و کارشناس اسلام که فقیه عادل  و جامع الشرایط است باید صراط مستقیم ما را تعیین کند و نماز جمعه نیز جزو شئون ولی فقیه  است.

وی یادآور شد:  به دلیل اینکه  اذن فقیه لازم است، پیش از انقلاب نماز جمعه نداشتیم، چرا که کسی که واجداشرایط این اذن باشد را نداشتیم.

این مسئول افزود: لذا بعد از انقلاب نماز جمعه شروع شد و دیدید چه برکاتی داشت و  گاهی نماز جمعه تهران مقدرات جنگ را عوض می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه نماز جمعه سنبل شهر و استان است، گفت: نماز جمعه هدایتگر و هادی توحیدی و توام با اخلاص است که هم جنبه معنوی و تربیتی و صراط مستقیمی دارد و هم تبیین سیاست روز و سیاست دنیای اسلام را منجر می شود.

وی با بیان اینکه امروز شما می ببینید نماز جمعه هاست  برای یمن و بحرین و گرفتارهای میانمار فریاد می زند و از سازمان ها خبری نیست.

آیت الله علما با تاکید بر اینکه نماز جمعه‌ها  مردم و ملت را زنده و بانشاط نگه می‌دارد، گفت: چند سال پیش در آمریکا یک نظر سنجی کرده بودند که سیاسی ترین مردم دنیا مردم کجا هستند. خود نظرسنجی های آمریکا گفته بودند ایران.

وی افزود: ایرانی که امروز یک رعیتش در روستایش می فهمد فضای سیاست یعنی چه و  فضای کشور داری چیست و دنیا می خواهد چه کند.  

این مسئول یادآور شد: امروز به برکت انقلاب و نماز جمعه ها مردم آگاه شدند و اینطور آمریکا را به زحمت انداختند.

وی افزود: به تعبیر امام راحل اینها اگر سابقا اگر یک تشر می زدند  کافی بود اما  امروز شما اینها را به چالش کشاندید و با اینکه  یک ابر قدرت بوده اما متحیر است چکار کند.

آیت الله علما یادآور شد: خود «کارتر» نیز  در زمان امام راحل  گفته بود،  ما تاکنون با اینچنین سیاست یک نواختی روبرو نشدیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: این امام بود که از سال ۴۲ تا وصیت نامه اش همان مواضع را داشت این به برکت صداقت و سلامت اسلام است.

وی ادامه داد: مگر فطرت، حق، واقعیت  قابل کم و زیاد است،  لذا این نماز جمعه هاست که ما را زنده و بیدار نگه میدارد این نمازجمعه هاست که با اذن ولی فقیه باید باشد.

آیت الله علما گفت: اکنون می بینید خود شما در مورد یک امام جمعه در منطقه خودتان اقرار می کنید که آنچه که خوبان همه یک جا دارند تو تنها داری و  این به راحتی و ارزانی به دست نمی آید.

وی با اشاره به فعالیت حجت الاسلام زارعی در دانشگاه آزاد اسلامی پس از این گفت:  اجمالا الان هم که ایشان در همین رشته کار امام جمعه،  کار فرهنگی که ایشان تصدی آن را قبول کرده اند خدمت بزرگی است.

آیت الله علما تاکید کرد: مسئله فرهنگ و هدایت است انشالله ایشان موفق باشد در کار دانشگاه به مراتب اونجا بیشتر و بهتر می تواند کار کند و انشالله ام جمعه جدید هم همه باید کمک کنید. هه ما اهل حق و غیر حق نداریم همه باید یکپارچه و در خدمت اسلام باشیم.

true برچسب ها : اقامه نماز جمعه مراسم تودیع و معارفه مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه کرمانشاه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • کارگران در نماز جمعه تهران
  • گزیده خطبه های نماز جمعه یاسوج
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است