Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سرمربي تيم ملي وزنه برداري گفت: در آخرين رکوردگيري افزايش رکوردهاي وزنه برداران کاملاً مشهود بود، در مدت4 ماه گذشته، 10 وزنه بردار بالغ بر 58 کيلوگرم افزايش رکورد داشتند.
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومي فدراسيون وزنه برداري، محسن بيرانوند سرمربي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان کشورمان روز جهاني مربي را به تمامي مربيان کشورمان تبريک گفت و سپس در خصوص افزايش رکوردهاي ملي پوشان بزرگسال کشورمان نسبت به ماههاي گذشته افزود: نکته قابل توجه و با اهميتي که هيچ کارشناسي به آن توجه نداشته و در آخرين رکوردگيري کاملاً مشهود بود، در طول 4 ماه گذشته که تيم ملي بزرگسالان در اختيار بنده قرار گرفته است، 10 وزنه بردار بالغ بر 58 کيلوگرم افزايش رکورد داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين رکوردهاي ثبت شده با انجام رکوردگيري و 38 نمونه آزمايش دوپينگ ثبت شده در اين مدت رقم خورده است. همچنين در هر زمان و لحظه آمادگي اين را داريم تا مأموران آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ (وادا) از ملي پوشان حاضر در اردو آزمايش دوپينگ به عمل آوردند. بهترين دفاع از عملکرد کادرفني در اين مدت که بنده سکان هدايت تيم ملي را برعهده گرفته ام، قبولي اين مدعاست.
بيرانوند در خصوص محاسبه افزايش رکورد 58 کيلويي 10 وزنه بردار در زمان سرمربيگري اش در تيم ملي بزرگسالان، اضافه کرد: در مقايسه رکوردهاي که ملي پوشان در رقابتهاي مختلف ليگ، قهرماني آسيا، جهان و المپيک سالهاي گذشته قبل از شروع کار بنده در تيم ملي بزرگسالان و رکوردگيري اردوي بابلسربه ثبت رسانده اند، با افزايش رکوردي 58 کيلوگرم در مجموع 10 وزنه بردار مي رسيم. مجيد عسگري بهترين رکوردش 316 کيلوگرم بوده که در آخرين رکوردگيري به رکورد 322 کيلوگرم رسيده و با 6 کيلوگرم افزايش رکورد شخصي، علي ميري به رکورد 362 کيلوگرم دست يافته و نسبت به رقابتهاي داخل سالن آسيا، يک کيلوگرم پيشرفت داشته است که اين نشان مي دهد همچنان به روند صعودي خود ادامه مي دهد. سهراب مرادي بهترين رکوردي که در تمام عمرش زده بود 413کيلوگرم مجموع در رقابتهاي داخل سالن آسيا بود که يک کيلوگرم رکورد جهان را جابجا کرد، در اين مسابقات بنده مسئوليت کادر فني را برعهده داشتم. در رکوردگيري بابلسر نيز به رکورد 425 کيلوگرم دست يافت که در حرکت يکضرب 2 کيلوگرم، حرکت دوضرب 3 کيلوگرم و 12 کيلوگرم رکورد مجموع جهان را به طور غير رسمي به نام خود به ثبت رساند. همچنين سهراب 12 کيلوگرم افزايش رکورد شخصي در اين مدت داشته است. رکورد سيد ايوب موسوي با افزايش 7 کيلويي از مجموع 384 کيلوگرم را به رکورد 391 کيلوگرم رسيد.عليرضا سليماني از وزنه 403 کيلوگرم به رکورد 406 کيلوگرم رسيد که 3 کيلوگرم افزايش رکورد داشت و علي هاشمي در ماههاي گذشته بهترين رکوردش 401 کيلوگرم بود که رکورد 413 کيلوگرم را به ثبت رساند تا 12 کيلوگرم پشرفت کرده باشد. سعيد علي حسيني قبل از حضور در اردوي تيم ملي، 451 کيلوگرم رکورد مجموع را داشته که در اين رکوردگيري به مجموع 463 کيلوگرم رسيد و بدين ترتيب وي 12 کيلوگرم افزايش رکورد داشت. همايون تيموري در رکوردگيري حرکت دوضرب به خاطر آسيب ديدگي وزنه هاي خوبي را ثبت نکرد. وي در حرکت يکضرب 5 کيلوگرم افزايش رکورد داشته و در نهايت بهداد سليمي پس از دو سال به رکورد 253 کيلوگرم در حرکت دوضرب رسيد که قبل از الميپک نيز به اين وزنه نرسيده بود. بهداد در روزهاي باقي مانده به رکوردهاي بهتري دست پيدا خواهد کرد.
وي ادامه داد: در مدت اين چهار ماهي که بنده سکان هدايت تيم ملي وزنه برداري ايران را برعهده دارم، وزنه برداران رکوردهاي در حد جهاني را به نام خود ثبت کرده اند. سالهاي قبل فاصله نفرات اول و دوم از نظر رکورد بسيار زياد بود ولي امسال اين فاصله رکوردي بين نفرات اول تا دوم کمتر شده و نفرات ديگر خود را به سطح برترين هاي ايران رسانده اند.
رئيس کميته مربيان فدراسيون وزنه برداري تصريح کرد: در دسته 85 کيلوگرم علي ميري يک وزنه بردار جوان و با انگيزه در کنار نفر اول دنيا يعني کيانوش رستمي تمرين مي کند و کنار اين قهرمان جهان و المپيک رکوردهاي خود را افزايش مي دهد. اين امر در دسته 94 هم تکرار شده و سيد ايوب موسوي با سهراب مرادي ديگر قهرمان جهان تمرين مي کند و اين مسئله به او کمک مي کند تا عملکرد بهتري را نسبت به گذشته داشته باشد. علي هاشمي در المپيک 2016 شرکت کرد و با تجربه بسيار بالا، آينده درخشاني را دارد، در کنار وي، عليرضا سليماني جواني خوش آتيه و آينده دار که هم اکنون سعي دارد شايستگي خود را به نمايش بگذارد اما اين فرصت را براي خودش مهيا کرده تا در مسابقات جهاني خوش بدرخشد. در کنار سعيد علي حسيني و بهداد سليمي دو قهرمان سنگين وزن جهان و المپيک، يک جوان خوش آتيه و آينده دار به نام همايون تيموري با انگيزه بالا تمرين مي کند.
بيرانوند ادامه داد: در سالهاي اخير شاهد رشد و شکوفايي وزنه برداراني در رده هاي سني پايه هستيم که با هدايت سرمربي گري محمدحسين برخواه به رکوردهاي خيلي خوبي دست پيدا کرده اند. در سالهاي آينده اين نفرات قطعاً پشتوانه خوبي در بدنه تيم بزرگسالان در مسابقات آتي داشته باشند. همچنين باشگاههاي که در وزنه برداري سرمايه گذاري مي کنند و همچنين به رقابتهاي برون مرزي اعزام مي شوند و براساس استاندارهاي که فدراسيون براي آنها ترسيم کرده است مي توانند سرمايه هاي خوبي براي تيم هاي ملي رده مختلف هستند.
سرمربي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان کشورمان در خصوص شرايط کنوني 10 ملي پوش حاضر در آخرين مرحله اردوي آماده سازي رقابتهاي جهاني آمريکا تصريح کرد: هم اکنون 10 وزنه بردار که در حال حاضر بهترين هاي ايران هستند در اين مرحله از اردوها خود را براي رقابتهاي جهاني آمريکا آماده مي کنند. اين در حالي است؛ در مدت 4 ماه پيش که اين تيم را تحويل من دادند و مراحل مختلف اردوها و مسابقات داخلي و بين المللي را سپري کرديم، اين نفرات از فيلترهاي مختلفي عبور کردند تا به اين نقطه رسيدند که با انتخاب بهترين هاي کشور براي حضور در رقابتهاي جهاني لحظه شماري مي کنيم.
وي در خصوص انتخاب 8 ملي پوش در ترکيب اصلي و دو جايگزين در اردوي مرحله آخر در تهران گفت: 10 وزنه برداري که در اردو حاضر هستند در رنکينگ 4 سال گذشته جز بهترين ها کشورمان بودند و در رکوردگيري اردوي سطح درياي بابلسر شرکت کردند. اين رکوردگيري در شرايط استاندارد با حضور داوران بين المللي و رسمي و کنترل دوپينگ برگزار شد تا هيچ حرف و حديثي به وجود نيايد. در ادامه نيز تا شب کنگره مسابقات جهاني در روز 6 آذرماه که 8 وزنه بردار در قهرماني جهان مشخص خواهد شد و دو نفر از جمع اين 10 ملي پوش خط مي خوردند. 2 وزنه بردار تا آخرين لحظه شانس خواهند داشت تا شايستگي هاي خود را به اثبات برسانند و جايگزين وزنه برداران کم کار اردو شوند.
بيرانوند در خصوص اينکه چرا کيانوش رستمي در آخرين رکوردگيري در بابلسر شرکت نداشت، تاکيد کرد: کيانوش رستمي از ابتدا حضور بنده در کادر فني تيم ملي بزرگسالان برنامه هايش را با شوراي عالي فني هماهنگ کرده و در رکوردگيري هفته دوم ليگ برترباشگاههاي کشور، حرکت يکضرب 160 کيلوگرم و حرکت دوضرب 202 کيلوگرم را به نام خود ثبت کرده بود. وي در فاصله چند روز قبل از رکوردگيري 3 آبان ماه در يکضرب و دوضرب پيشرفت قابل توجه اي را داشت. برنامه ريزي بنده و کادر فني براي 10 وزنه بردار در اردوي بابلسر طراحي شده بود و قرار بر اين بود که اين وزنه برداران به اوج آمادگي خود برسند. طبق برنامه ريزي ما، اکثريت نفرات تيم به اوج عملکردشان در اين اردو دست يافتند.
سرمربي تيم ملي در خصوص صحبت هاي محمدرضا براري پس از انجام رکوردگيري در روز سوم آبان، مبني بر اينکه از قبل به او گفته شده بود که از قبل در ترکيب جهاني خواهد بود، اظهار کرد: براي محمدرضا براري در آينده آرزوي موفقيت و سربلندي دارم. براري يکي از خوب هاي وزنه برداري ايران است که پس از مشکل گوارشي که براي او اتفاق افتاد يک فرصت ديگر به او داده شد تا خود را به رکوردگيري و مسابقات جهاني برساند. در آخرين رکوردگيري اردوي شهرستان بابلسر به تمامي ملي پوشان و محمدرضا براري گفته شده بود که مهمترين رکوردگيري براي انتخاب نفرات حاضر در مسابقات جهاني آمريکا رکوردگيري 3 آبان خواهد بود. برهمين اساس آنها از حساسيت اين موضوع با خبر بودند و به دليل برگزاري رسمي اين رکوردگيري، حضور داوران بين المللي، گرفتن تست و کنترل دوپينگ و حضور اعضاي شوراي عالي فني فدراسيون وزنه برداري در اين رکوردگيري، به طوري که استاندارهاي لازم براي انتخاب نفرات اعزامي به مسابقات جهاني انجام شود.
وي ادامه داد: البته دو رکوردگيري قبلي نيز در انتخاب نفرات برتر تاثير داشته است و قطعاً به براري نيز اين مسئله گوشزد شده است که اين رکوردگيري اهميت بالاي به خاطر اين مسائل داشته است. براري در اين رکوردگيري در 6 حرکت خود فقط يک حرکتش را به درستي مهار کرد و در اين رابطه اعضاي شوراي عالي فني نيز نظر مساعدي براي ماندن براري در اردو نداشتند. بنده هم پس از اين رکوردگيري نظرم حذف اين وزنه بردار از مرحله آخر اردو بود. همچنين علي هاشمي و عليرضا سليماني دو وزنه بردار دسته 105 کيلوگرم با اختلاف کمي نسبت به هم رکوردهاي خوبي را به ثبت رساند. در حضور اعضاي شوراي عالي فني و تماشاگران، اين بي عدالتي است تا يک وزنه بردار که در رکوردگيري خوب نبوده در اردو بماند و يکي ديگر که وزنه هاي خود را به درستي ثبت کرده از جمع ملي پوشان جدا شود.
بيرانوند در خصوص اينکه انتخاب حرکت اول وزنه بردار چگونه برايش گرفته مي شود، افزود: با توجه به حساسيت در برخي از اوزان و ترافيک ورزشکاران براي حضور در روي تخته، با نظر مستقيم خود وزنه بردار انتخاب نخست در حرکات يکضرب و دوضرب لحاظ مي شود. براري در سالن گرم ابتدا وزنه 177 کيلوگرمي را زد و به طور حتم اين اطمينان را به مربي مي دهد که وزنه 180 کيلويي در مسابقه، وزنه سنگيني براي ورزشکار نيست. در مورد اينکه وزنه هاي را اضافه مي کرد نظر خودش بود. در نهايت براي وزنه سوم خودش 185 کيلوگرم را درخواست کرد ولي با مخالفت من مواجه شد و با توجه به حساسيت کار براي او وزنه 183 کيلويي در نظر گرفته شد که متاسفانه وي نتوانست وزنه 183 کيلوگرم را مهار کند و حذف شد، اگر خوب کار مي کرد شرايط اين گونه نبود.
سرمربي تيم ملي وزنه برداري در خصوص محروميت 9 کشور مدعي در مسابقات جهاني آمريکا و شانس بالاي کشورمان براي قهرماني در اين رقابتها اذعان کرد: با اينکه 9 کشور در مسابقات جهاني آمريکا به دليل دوپينگ حضور ندارند و محروميت شان به خاطر استفاده از مواد نيروزا بوده است. مسابقات جهاني هميشه در کلاس بالا برگزار مي شود و تيم هاي لهستان، گرجستان و آمريکا و حتي ساير مدعيان مي توانند براي ما يک خطر به حساب بيايند. از حالا نمي شود گفت که به راحتي جام قهرماني سال 2017 به ايران خواهد رسيد و کار بسيار سختي را در "آناهيم" پيش رو داريم. عدم حضور 9 تيم مدعي در رقابتهاي جهاني آمريکا اصلاً خوشحال نکرد و نبايد کوتاه بين باشيم که چون اين 9 کشور در بين رقابت کننده ها نيستند بايد به قهرماني فکر کنيم.
وي ادامه داد: من براي تمامي شاگردانم هدف گذاري مي کنم و رقيب اصلي آنها وزنه است و بايد به مجموع ايده آل برسند حتي اگر در مسابقات جهاني شرکت کننده اي حضور نداشته باشد. با اين سياست گذاري نمي گذاريم انگيزه شان پايين بيايد و روز به روز بايد افزايش رکورد داشته باشند.
بيرانوند در خصوص اينکه دوپينگ در وزنه برداري براي ورزش ايران يک تهديد است تا يک فرصت عنوان داشت: از جهاتي ديگر محروميت 9کشور از مسابقات جهاني براي وزنه برداري ايران، يک فرصت نيست بلکه يک تهديد جدي خواهد بود. وزنه برداري کشورمان در سالهاي اخير يکي از اميدهاي کسب مدال در بازي هاي المپيک بوده و اگر رشته وزنه برداري به دليل دوپينگ از بازي هاي المپيک حذف شود، خطر بيشتري براي ورزش ايران محسوب مي شود و از اين رو در المپيک مدالي به ورزش ايران در وزنه برداري نخواهيم داشت.
وي ادامه داد: توماس باخ رئيس کميته ملي المپيک براي ادامه فعاليت رشته وزنه برداري در بازي هاي المپيک هشدار داده است تا موادنيروزا به کلي از وزنه برداري ريشه کن شود. اگر اين مهم محقق نشود، احتمال دارد که رشته پرسابقه وزنه برداري از دور بعد در بازي هاي المپيک جاي نخواهد داشت. برهمين اساس اين مسئله جدي بيشتر به ضرر کشورمان است و ديگر هيچ سهمي از مدال هاي بازي هاي المپيک نخواهيم داشت.
عضو کميته مربيان و تحقيقات فدراسيون جهاني وزنه برداري در خصوص ارائه برنامه هاي خود در مجمع iwf گفت: طي نامه اي فدراسيون جهاني از تمامي اعضاي کميته مربيان و تحقيقات خواسته است تا طرح ها و پيشنهادات خود را به مقرر iwf ارسال کنيم. بنده تمام پشنهادات و نظراتم را در خصوص مبارزه با دوپينگ، گسترش و توجه به اخلاقيات رشته وزنه برداري طي ايميلي به فدراسيون جهاني ارائه دادم و در جلسه کميته مربيان و تحقيقات iwf باشد قطعاً از آنها دفاع مي کنم.
در پايان؛ رئيس کميته مربيان و آموزش فدراسيون وزنه برداري از مربيان تمامي شهرستان تشکر کرد و خاطرنشان کرد: روز جهاني مربي را به مربيان تمامي رشته هاي ورزشي مختلف در کشور تبريک و خسته نباشيد بگويم، آنها بدون هيچ چشم داشتي زحمت مي کشند و شايد زحمات آنها ديده نشود. از تمامي مربياني که در شهرستان ها براي پرورش اين ملي پوشان زحمت مي کشند تا وزنه برداران به تيم هاي ملي برسند تشکر مي کنم. مربيان سراسر کشور در شهرهاي خودشان اين وزنه برداران را همچون بزري در دل خاک مي کارند و بعد از آن زماني که محصول دادند مربيان در تيم ملي آن را درو مي کنند.بايد قدردان مربيان شهرستان بود که شبانه روز براي رسيدن ورزشکاران تمام زندگي خود را صرف وزنه برداري کرده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ۲ کشتی گیر استان فارس به اردوی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بنیامین رستگار در وزن ۴۴ کیلوگرم و مهدی غلامیان در وزن ۶۲ کیلوگرم از فارس به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان دعوت شدند.

این اردو از ۱۷ تا ۲۴ اردیبهشت در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دعوت از ۲ کشتی گیر استان فارس به اردوی تیم ملی
  • ژابی آلونسو: همه به دنبال شکست دادن بایرلورکوزن هستند
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • سبقت‌اللهی و رستمیان به فینال تپانچه ۱۰ متر باکو نرسیدند
  • هانسی فلیک، گزینه جدی نشستن روی نیمکت چلسی
  • لیفت وزنه 210 کیلویی توسط دختر 13 ساله
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • جواد نکونام: خوشحالم مالکان جدید خیلی زود فهمیدند چه کسانی مخل آسایش استقلال هستند
  • مورایس: به سود استقلال بازی کردیم!
  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳