Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - جین یانگ وانگ رییس دفتر تلویزیون ملی سی سی تی وی چین (China Central Television) در تهران نمایشگاه مطبوعات را فرصتی مناسب برای روزنامه نگاران جهت تعامل بیشتر و همکاری حتی با رسانه های خارجی دانست.

یانگ وانگ روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، با اشاره به تجارب شش ساله خود به عنوان رییس دفتر یک شبکه تلویزیونی خارجی که در ایران فعالیت دارد گفت کشورش ایران را به عنوان یک شریک راهبردی قلمداد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه سی سی تی وی تنها شبکه تلویزیونی کشور چین است که به پوشش اخبار داخلی و همچنین تحولات خارجی می پردازد ، افزود: دفتر نمایندگی این شبکه که در واقع تلویزیون ملی چین به حساب می آید تلاش دارد با تکیه با تاریخچه دیرینه و غنی دوستی دو ملت به پوشش اخبار ایران در تمام حوزه ها بپردازد.
وی گفت با توجه با سرعت زیاد روند افزایشی روابط بین دو کشور تاکید کرد برنامه های دفتر سی سی تی وی در ایران قصد دارد بستری برای افزایش آشنایی مخاطبان چینی با فرهنگ کشور ایران و همچین دسترسی به اخبار روز در زمینه های سیاسی، اقتصادی و زمینه های دیگر باشد.
خانم جین یانگ وانگ تاکید کرد تلاش می شود برنامه های سی سی تی وی درباره ایران چشم انداز متعادلی از مردم و سرزمین ایران به مخاطلبان ارائه کند.
وی درباره ظرفیت های موجود برای ارتقا سطح و نوع همکاری ها بین رسانه های ایران و چین گفت: راههای بسیار متنوعی برای گسترش همکاری ها و انجام پروژه های مشترک بین دو روزنامه نگاران دو کشور وجود دارد مثلا دفتر نمایندگی تلویزیون سی سی تی وی در ایران همین سال گذشته موافقت نامه ای با شرکت های تلویزیونی ایران برای تبادل تولیدات خبری و برنامه های متنوع دیگر امضا کرده است.
رییس دفتر نمایندگی این شبکه تلویزیونی چینی در ایران همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به وجود تنوع در شرکت های خبری و شرکت هایی که فعالانه در زمینه تولید محتوا برای تلویزیون کار می کنند، سی سی تی وی مشتاق است قراردادهای همکاری بیشتری با شرکت های ایرانی امضا کند.
وی اظهار امیدواری کرد رسانه های دو کشور در آینده همکاری های بیشتری داشته باشند.
وی در باره نمایشگاه مطبوعات نیز اظهار داشت: گردهمایی مطبوعات فرصت بسیار مناسبی برای افراد رسانه و همچنین رسانه های خارجی است است که کار و فعالیت های خود را به مخاطبان عرضه کرده و دامنه همکاری های خود با رسانه های خارجی را نیز گسترش دهند.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از دیروز، 5 آبان ماه با میزبانی از 940 رسانه در قالب 600 غرفه در مصلای امام خمینی(ره) تهران گشایش یافته و مراسم افتتاحیه رسمی آن صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه مطبوعات، محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاری ها و مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد.
در نمایشگاه امسال، 100 ماهنامه، 54 هفته‌نامه، 30دوهفته‌نامه،20 دوماه نامه،52 فصلنامه، بیش از 115 رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، 7٠ رسانه محلی،منطقه‌ای و استانی و بیش از 60 روزنامه و موسسه مطبوعاتی در فضایی به مساحت بیش از 13 هزار متر مربع حضور دارند.
ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و شماری از خانه‌های مطبوعات استانی از دیگر حاضران در نمایشگاه مطبوعات بیست و سوم هستند.
در بخش بین الملل، روزنامه نگارانی از 4 قاره به نمایشگاه می‌آیند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه‌ای» است شرکت خواهند کرد.
برپایی بیش از ٣٠٠ نشست تخصصی و ارائه ٢٠ سخنرانی در بخش بین الملل به همت اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد در نمایشگاه مطبوعات امسال پیش بینی شده است و همزمان با اختتامیه این رویداد رسانه ای، مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه درست نویسی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی برگزار خواهد شد.
چهار نمایشگاه عکس ملی و بین المللی، غرفه پیشکسوتان مطبوعات، دو غرفه ویژه مدافعان حرم، غرفه فرهنگ ایثار ‏و ‏مقاومت، غرفه محیط زیست و بحران آب در رسانه، گنجینه مطبوعات، ایستگاه طنز و کارتون، ایستگاه جوان و ‏مطبوعات، ‏ایستگاه کودک و نوجوان، غرفه اهدای رایگان مجلات، ایستگاه سلامتی(طب سنتی)، دمنوش‌خانه مطبوعات و کسب و ‏کارهای نوپا ‏از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه مطبوعات امسال است.‏
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» تا 12 آبان ماه ، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 پذیرای بازدیدکنندگان است.
آساق**1424**وحیده دینداری**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۸۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) حجاب میهمانان خارجی در نمایشگاه ایران اکسپو

(تصاویر) حجاب میهمانان خارجی در نمایشگاه ایران اکسپو

دیگر خبرها

  • (تصاویر) حجاب میهمانان خارجی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران