Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@14:19:41 GMT

نمایشگاه مطبوعات موضوع مشترک روزنامه های اصفهان

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۳۶۶۲

نمایشگاه مطبوعات موضوع مشترک روزنامه های اصفهان

روزنامه اصفهان زیبا در این باره نوشت: دومین روز نمایشگاه با جنب و جوش بیشتری نسبت به روز اول آغاز به کار کرد، هم تعداد بازدیدکنندگان افزایش یافت، هم در غرفه های نمایشگاهی خبرنگاران و مدیران رسانه حضور پررنگ تری داشتند، دومین روزفعالیت نمایشگاه برای عکاسان خبری نیز روز شلوغ تری بود. حضور عکاسان رسانه های مختلف در مقابل غرفه ها مشهود بود تا با به تصویر کشیدن سوژه های نمایشگاهی خوراک خبری رسانه های خود را تکمیل کند، مهم ترین رویداد نمایشگاهی دیروز افتتاحیه و بازدید اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به همراه سید عبــاس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته حسین انتظامی ، معاون مطبوعاتی نیز در بازدید از غرفه های نمایشگاهی این دو مسئول دولتی را همراهی کرد. معاون اول رئیس جمهور طی بازدید از غرفه ها در اظهار نظرهای خود از فرصت های برگزاری نمایشگاه مطبوعات سخن گفت.
دراین مطلب به نقل ازاسحاق جهانگیری عنوان شده است: نمایشگاه مطبوعات میدان گفت وگو است، نمایشگاه مطبوعات فرصتی است که در آن رسانه های مکتوب برای ارتقای ظرفیت خود تلاش می کنند، به عنوان مسئول بخش اجرایی کشور باید بگویم رئیس جمهور با اشتیاق و علاقه همه ساله در نمایشگاه حضور پیدا می کند، امسال نیز برنامه ریزی کرده بودیم، اما شلوغی کار و برنامه های واجب تری پیش آمد و از من خواستند حضور داشته باشم ، لازم است مراتب سپاس رئیس جمهور و دولت را به اصحاب رسانه برسانم، خسته نباشید و خدا قوت بگویم. ما صمیمانه از اصحاب رسانه تشکر می کنیم.
در ادامه مطلب به نقل از وی می خوانیم: از رسانه نباید ترسید باید کار کرد حتی اگر زبان رسانه تند باشد، رسانه نهاد واسط جامعه و حکومت است. محل مسئله شناسی است و می تواند به راه حل های واقعی برای چالش های اصلی کشور برسد، مطبوعات محل ترویج اخلاق اند نه میدان بی انصافی، روزنامه مزرعه محبت است نه کشتزار نفرت رسانه. میدان دوستی است نه محل دشمنی؛ محل همبستگی ملی است نه واگرایی؛ جامعه ما به نکات مثبت رسانه نیاز دارد.
به گفته معاون اول رئیس جمهور، دولت، رسانه حساس شجاع را هم به سود جامعه می داند هم به سود دولت، جامعه نیازمند رسانه ای است که مورد اطمینان مردم باشد مرجعیت سیاسی اجتماعی داشته باشند دیده شوند و خریده شوند.
در ادامه این گزارش افزوده شده است: اما به جز برگزاری مراسم افتتاحیه،‌نمایشگاه مطبوعات در روز دوم با اتفاقات و مهمان های ویژه خود همراه بود.حوالی ظهر دیروز غرفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میزبان خسرو فرحی، مدیرعامل پست بانک بود. فرحی در بازدید از غرفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لابه لای سخنان خود بر ارتقای وضعیت برگزاری نمایشگاه تاکید کرد، غرفه های ابتدایی نمایشگاه در روز دوم نسبت به سایر غرفه ها شلوغ تربودند، دومین روز نمایشگاه مطبوعات شاهد حضور هنرمندان نیز بود، سید محمد ابطحی، بیوک میرزایی و حسن مهمانی از مهمانان بودند. روزنامه اصفهان امروز نیز به نقل از معاون اول رئیس جمهور نوشت: رسانه ها برای جلوگیری از فساد نباید لکنت زبان داشته باشند، نمایشگاه مطبوعات میدان گفتگوست؛ خصوصًا در ارتباط با حوزه عمومی کشــور. فرصتی است که نقش و ظرفیت رسانه های مکتوب به مردم و مسئولان بیان شود، نمایشگاه مطبوعات مکانی است که همه باهم در یکجا جمع شده و گفتگو میکنند. این گفتگوها بر ظرفیتهای گفتمانی کشــور اضافه می کند.
در این مطلب به نقل از جهانگیری اضافه شده است: ما نباید از رسانه ها دوری کنیم و با رسانه باید کار کرد، حتی اگر زبان نقدش تند باشد. رسانه جای گفتن و آگاهی دادن است، رسانه محل همگرایی و انسجام ملی است نه محل واگرایی. دولت وجود رســانه های مستقل، حساس، صریح و شجاع را به سود جامعه می داند، هرکس نتواند نقد رسانه های رسمی را تحمل کند، حتمًا به راه خطا و اشتباه می رود، جامعه و نظام نیازمند خبرگزاری و مطبوعاتی است که مرجعیت سیاسی و اجتماعی داشته باشد.
روزنامه کیمیای وطن نیز در مطلبی به نقل از سید عباس صالحی، وزیـر فرهنگ و ارشا اسلامی نوشت: برگـزاری نمایشـگاه مطبوعـات و خبرگزاریهـا در ماههای آغازیـن دولت دوازدهم، نقطــه عطفی در فرهنگ و رسانه کشـور است، در دولـت گذشته هـم بـه لحاظ کمی و هـم کیفی شاهد رشـد
رسانه ها بودیم، تقویـت بنیـه ملـی رسـانه، نکتـهای اسـت کـه بایـد بـه آن توجه کـرد.
این روزنامه به نقل از وی افزوده است: متأسـفانه ایـن روزهـا شـاهد گسـترش و فعالیـت رسـانه ها بـه شـکلی غیرحرفـهای هسـتیم. در شـرایط رشـد ابزارهـای فنـاوری و تکنولوژیک، رسانه های غیرحرفهای می توانند فرصت عرض اندام پیــدا کنند و رسانه های حرفهای را از بین ببرنـد، ایـن رسانه حرفهای است کـه می توانـد بـا مرجعیـت و تولیداتـش، جایگاه مناسبی را بـرای خـود تعریف کند.
گ / 6020 / خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است

رئیس جمهور در آیین گشایش نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو 2024) طی سخنانی بیان کرد: این نمایشگاه نشان‌ دهنده این است که ایران تحریم‌ ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

رئیسی ادامه داد: هم‌چنین طرح‌های شیطانی منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد کشور ما با ذخایر مادی، معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری داشته باشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه به‌دست جوانان عزیز ما رقم خورده در این نمایشگاه آورده شده و ترجمان این رویداد بزرگ اقتصادی این است که ما توانسته‌ایم و می‌توانیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت