Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از سخنرانی رییس جمهور در دفاع از وزیران پیشنهادی علوم و نیرو در صحن علنی مجلس، اکنون نمایندگان مخالف و موافق وزیر پیشنهادی علوم ، تحقیقات و فناوری مشغول سخنرانی هستند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، عبدالکریم حسین‌زاده در نشست علنی امروز (یکشنبه 7 آبان) در بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در مخالفت با این وزیر پیشنهادی، با بیان اینکه نمایندگان سوگند یاد کرده‌اند که در راستای منافع ملی و نظام، رفتاری عاقلانه داشته باشند، گفت: دو موضوع اساسی در مخالفت با منصور غلامی وجود دارد، ابتدا اینکه هنوز زمان زیادی از طرح بخشی از شاخص‌ها درباره شرایط بحرانی کشور توسط رئیس مجلس و سایر دوستان نمی‌گذرد لذا باید براساس این بحران‌ها، نوعی از انتخاب‌ها اعمال شود که بیشترین تاثیر را در تامین منافع ملی و نظام داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخالف وزیر پیشنهادی علوم گفت : غلامی فردی با کمترین سابقه مدیریتی برای وزارتخانه‌ای پرچالش است.
­نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، منصور غلامی را فردی با کمترین سابقه مدیریتی برای وزارتخانه‌ای پرچالش دانست و گفت: دانشجویان، استادان و عموم تشکل‌های دانشگاهی با غلامی مخالف هستند.

انتخاب فردی با کمترین سابقه مدیریتی برای وزراتخانه‌ای پرچالش
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیا انتخاب فردی که کمترین سابقه مدیریتی را داشته است آن هم در وزراتخانه‌ای که با بزرگ ترین چالش‌ها رو به روست، می‌تواند تاثیر مثبت و بسزایی داشته باشد؟

دانشجویان، استادان و عموم تشکل‌های دانشگاهی با غلامی مخالف هستند
وی نظر دانشجویان، استادان و عموم تشکل‌های دانشگاهی را با انتخاب فعلی برای صدارت بر وزرات علوم مخالف دانست و افزود: آیا به نظر شما برای فردی با سابقه مدیریتی محدود، آن هم در راس وزارت علوم، عدم مشروعیت مدیریتی پیش نخواهد آمد؟ آیا شخصی که دانشگاهیان و استادان برجسته از وی حرف‌شنویی ندارند و در میان آنها مقبولیت ندارد می‌تواند موفق ظاهر شود و دانشگاه را به جایگاه واقعی خود برساند؟
حسین‌زاده با طرح این سوال که جایگاه وزارت علوم امروز در ساختارهای جهانی کجاست، اضافه کرد: نمایندگان محترم اگر شما در مدیریت اجرایی کشور مسئولیت داشتید آقای دکتر غلامی را برای چه پستی انتخاب می‌کردید؟ برخی از افراد فرمانداران خوبی هستند اما امکان این را که استاندار بشوند ندارند لذا باید در انتخاب‌ها و شرایط فعلی کشور حساس بود.

انتقاد حسین زاده از صحبت دائم درباره شرایط بحرانی کشور و کوتاهی در انتخاب‌ها
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس با انتقاد از صحبت دائم از شرایط بحرانی کشور و وضعیت نامطلوب خاورمیانه اما کوتاهی و بی‌دقتی در انتخاب‌ها، بیان کرد: متاسفانه افرادی برای مدیریت در پست‌های مختلف کشور انتخاب می‌شوند که نمی‌توانند خواسته‌های نظام، کشور و انقلاب را تامین کنند.
وی تاکید کرد: خدا را شاهد می‌گیرم مخالفت من از سر دلسوزی برای کشور و دانشگاه و دانشگاهیان است.

غلامی در دانشگاه بوعلی همدان نیز سابقه مدیریتی قابل توجهی نداشته
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شخصی که مدیریت دانشگاه همدان را برعهده داشته توان مدیریتی قابل توجهی نداشته است، اضافه کرد: مدیریت آقای غلامی در دانشگاه بوعلی همدان، نارضایی دانشجویان را در پی داشته است لذا اکنون سوال این است که چنین فردی با قرار گرفتن در جایگاه وزارت خواهد توانست بحران‌های متعدد در حوزه دانشگاه را برطرف کند.
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین در پایان درخواست کرد به‌منظور تامین خواسته‌های جامعه مدنی و مطالبات بحق مردمی که پای صندوق رای آمده‌اند به وزیر پیشنهادی علوم رای موافق داده نشود.

موافق وزیر پیشنهادی علوم: بی‌حاشیه بودن ویژگی قابل قبول غلامی است عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم از تمام گرایشهای سیاسی در دانشگاه‌ها استفاده می‌کند، گفت: گره مهمترین مشکلات اقتصادی کشور با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها باز می شود.
عباس گودرزی در نشست علنی امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: چیزی که برای یک مدیر حرف اول را می زند نوع نگاه و طرز نگرش است. فرد مدیر بر اساس نوع نگاه و نگرش خود تصمیم گیری می کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی علوم در جلسات گذشته اثبات کرد فرزند انقلاب بوده و ادبیات وی همان ادبیات انقلاب است. از آرزوهای نظام اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه ها بود و اگر دانشگاه ها با تکنولوژی های روز دنیا همراه باشد وابستگی ما به دیگر کشورها کاهش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: مشکل امروز ما این است که نتوانستیم پیوندی میان صنعت و دانشگاه ها به وجود آوریم اگر دانشگاه ها مثبت اندیش و امیدوار به آینده باشند با احساس مسئولیت اقدامات خود را انجام می دهند. در حال حاضر مهمترین اولویت برای کشور اقتصاد مقاومتی است و تفکر انقلاب در هر حوزه ای که ورود کرده مشکلات ما را به شدت کاهش داده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه باید از مونتاژ به سمت نوآوری حرکت کنیم گفت: اینکه برای اقتصاد مقاومتی جلسه برگزار می کنیم کافی نیست بلکه این گره را یک وزیر انقلابی می تواند باز کند. دانشگاه ها نباید سیاست زده باشند ضمن اینکه از ویژگی های قابل قبول وزیر پیشنهادی علوم بی حاشیه بودن وی است.

گودرزی با اشاره به اینکه مدیریت وزیر پیشنهادی علوم در دانشگاه ها یعنی رغبت وی به استفاده از تمام گرایشهای سیاسی است افزود: دانشگاه یک محیط علمی است اما به نتیجه نرسیدن تلاش ها برای اشتغال زایی، عدم پیشرفت در اجرای اصل 44 قانون اساسی، اشکالات نظام بانکی و کافی نبودن تلاش ها برای تحقق عدالت اجتماعی ناشی از بی توجهی به محیط دانشگاه ها است.

وی ادامه داد: اصولگرایان و اصلاح طلبان و همه آنهایی که دغدغه ملت را دارند باید به وزیر پیشنهادی علوم رأی دهند. از مشخصات بارز وزیر پیشنهادی علوم این است که ایشان در خانواده ای متدین رشد کرده و در کنار علم و اخلاق مدیریت موفقی را نیز در پرونده خود دارد همچنین از وزیر پیشنهادی علوم در استفاده از جوان گرایی در دانشگاه ها باید حمایت شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: حمایت ما از وزیر علوم براساس گذشته وی است و در میان مسئولان وی تنها کسی است که با مشکلات دانشگاه ها از نزدیک ارتباط دارد. خوشبختانه وزیر پیشنهادی علوم مراحل اجرایی را در دانشگاه ها طی کرده و در تصمیمات انصاف را رعایت می کند.   مأموریت رئیس مجلس به برخی کمیسیون‌ها برای پیگیری حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت درگذشت کارگران حادثه پالایشگاه تهران گفت : چند کمیسیون موظف به پیگیری و رفع مشکلات ناشی از این حادثه شده اند.
دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز ، ضمن یادآوری حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران گفت: این حادثه را که اسباب نگرانی بسیار و سبب فوت تعدادی از کارگران این پالایشگاه شد، تسلیت می گوییم؛ امید است این موضوع سبب توجه و صیانت از پالایشگاه‌های کشور شود.

وی با تسلیت به خانواده درگذشتگان این حادثه، یادآور شد: از تعدادی از کمیسیون های مجلس درخواست شده تا با تعیین نمایندگانی، ضمن بازدید از محل حادثه و پیگیری و رفع مشکلات از تکرار این حوادث جلوگیری کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فراکسیون کارگری مجلس نیز این ضایعه را به خانواده محترم کارگران فوت شده تسلیت گفت.   انتقاد قاضی‌پور از معرفی نشدن وزیر ترک زبان/ سؤال ۱۱۸ نماینده از روحانی در مورد احیای دریاچه ارومیه نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۱۸ نماینده مردم در مجلس سوال از رئیس جمهور را در خصوص احیا و نجات دریاچه ارومیه آماده کرده‌ایم و آن را تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌کنیم.
نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز (یکشنبه، 7 آبان‌) مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل 19 قانون اساسی، اظهار داشت: مردم ایران از هر قوم و قبیله‌‌ای که باشند از حق و حقوق یک‍سانی برخوردارند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها باعث امتیاز نمی‌شود، گفت: قرار بود از استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل یک نفر به‌عنوان وزیر معرفی شود اما متاسفانه رئیس جمهور وزیری را از این آذربایجان معرفی نکرده ‌است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در پاسخ به اخطار قبلی به انتخاب وزیر از استان زنجان اشاره کردید، ادامه داد: زنجان را نیز جزو آذربایجان می‌دانیم اما قرار بود از خود آذربایجان وزیر انتخاب شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین در اخطار اصل پنجاهم قانون اساسی، اظهار داشت: در اصل 50 قانون اساسی می‌گوید در جمهوری اسلامی حفاظت از محیط زیست که نسل‌های بعدی در آن زندگی می‌کنند باید وظیفه عمومی تلقی شود، 118 نماینده مردم در مجلس سوال از رئیس جمهور را در خصوص احیا و نجات دریاچه ارومیه به عنوان دومین دریاچه نمکی جهان که امروز روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند آماده کرده‌ایم و آن را تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌کنیم.
وی در پایان با تاکید بر اینکه درخواست داریم این سوال را اعلام وصول کنید تا ملت بداند مجلس به‌دنبال نگرانی‌های مردم ایران است، خاطرنشان کرد: در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان گرد و غبار وجود دارد اما در آذربایجان نمک می‌آید، با مرگ آذربایجان بازی نکنید.

 خبرهای تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین را متوقف کند، باید استعفا دهد.

براساس گزارش القدس العربی، این در نشست خبری روز چهارشنبه در دانشگاه مطرح شد که بار‌ها با هو کردن دانشجویان قطع شد.

 جانسون تظاهرات در حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه را «نفرت و یهودستیزی» توصیف کرد و از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه خواست در صورت پایان ندادن به تظاهرات استعفا دهد.

 جانسون همچنین بر لزوم دستگیری دانشجویانی که از پایان دادن به تظاهرات خودداری می‌کنند، تاکید کرد و بر لزوم استفاده از اختیارات جو بایدن رئیس‌جمهور برای همگرایی گارد ملی در صورت عدم کنترل تظاهرات در محوطه دانشگاه تاکید کرد.

در ۱۸ آوریل، دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا در اعتراض به ادامه سرمایه‌گذاری‌های مالی دانشگاه در شرکت‌های حامی اشغال فلسطین و «نسل‌کشی» در غزه دست به تحصن زدند.

 بعدها، تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین به سایر دانشگاه‌های پیشرو در آمریکا مانند نیویورک، ییل، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کارولینای شمالی گسترش یافت.

دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر آمریکا روز چهارشنبه در اعتراض‌ها به حمله اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند