Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی روز یکشنبه در دیدار اعضای هیات امنای امامزاده موسی مبرقع(ع)، افزود: در گذشته توجه خاصی به امامزاده ها نمی شد اما بعد از برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور، نگاه ویژه ای به امامزاده ها صورت گرفت، به طوری که امروز این مکان های مقدس قطب فرهنگی و معرفتی محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با اشاره به این که باید به برکت حادثه کربلا تمام مشکلات نظام و افراد حل شود، بیان کرد: در بسیاری از مجالسی که برای امام حسین(ع) و دیگر معصومین(ع) برپا می شود، مردم فعالیت های خاصی از جمله کمک به مکان های مقدس و مذهبی انجام می دهند.
وی به برنامه ریزی صورت گرفته در راستای توسعه حرم امام زاده موسی مبرقع(ع) نیز اشاره کرد و افزود: باید دقت داشت، علاوه بر فعالیت هایی که در طرح توسعه امامزاده موسی مبرقع(ع) انجام می شود، دیگر نیازهای زائران و مجاوران نیز مد نظر قرار گیرد؛ مجموعه ای عظیم مانند آستان موسی مبرقع(ع)، باید ارائه کننده خدمات گوناگون به مردم باشد، تا آن ها شوق حضور و زیارت پیدا کنند.
سعیدی ادامه داد: برای امامزاده موسی مبرقع(ع) باید فعالیتی بین المللی صورت بگیرد، بنابراین فراخوانی تنظیم شود تا نوادگان امامزاده موسی مبرقع(ع) در داخل و خارج از کشور از طرح توسعه حرم ایشان مطلع شوند و به توسعه این طرح کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: مطرح شدن طرح توسعه این امامزاده در شواری فرهنگ عمومی کار مطلوبی است، اما به دلیل این که متصدی این امور اداره اوقاف و امور خیریه است، باید این اداره کل متولی این کار مهم شود.

*مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم نیز در این دیدار با اشاره به اجرای طرح توسعه امامزاده موسی مبرقع(ع) در چهار هکتار، گفت: وجود فرزند بلافصل امام جواد(ع) و 40 تن از امامزادگان در کنار یکدیگر در این مکان مقدس، در نوع خود بی نظر است.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم بیان کرد: شایسته است در دهه کرامت همانند روز بزرگداشت احمد بن موسی(ع) که در تقویم رسمی نیز ثبت شده است، روزی را نیز برای امامزاده موسی مبرقع(ع) اختصاص داد.

** رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری نشست هایی پیرامون احداث شبستان و طرح توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع(ع)، گفت: بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم در سال 1389 تاکنون 300 میلیارد ریال برای توسعه این مکان مقدس هزینه شده که یک سوم آن از محل اعتبارات سفر معظم له پرداخت شده است.
سید حسن رضوی با بیان این که در شرایط کنونی 85 میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی برای توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) تخصیص اعتبار شده است، افزود: با توجه به این که امامزاده موسی مبرقع قطب سوم زیارتی استان قم محسوب می شود، پیش بینی می شود که اجرای کامل این طرح یک هزار و 700 میلیارد ریال هزینه داشته باشد.
ابواحمد موسی مبرقع فرزند امام نهم شیعیان جوادالائمه(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) است؛ ایشان در 40 سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در این شهر ساکن بود؛ مرقد ایشان در چهل اختران و خیابان آذر قم واقع شده است.
440 بقاع متبرک امامزادگان در استان قم وجود دارد.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عصر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان نخستین مراسم سالگرد درگذشت مرحوم سردار صفارزاده در بهشت حضرت معصومه (س) شهر مقدس قم برگزار شد.

‌در این مراسم سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، سردار آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، غفور کارگری رییس و سید محمد پولادگر نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک و جمع دیگری از مدیران ورزشی و فرهنگی حضور داشتند و با قرائت فاتحه یاد و نام این مدیر ارزشمند را گرامی داشتند.

وزیر ورزش و جوانان پیش از حضور در این مراسم، به زیارت آستان قدس حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت رفت.

کد خبر 6089255

دیگر خبرها

  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده