Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت های این دانشگاه برای کمک به صنایع و بویژه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، فرهاد رهبر روز یکشنبه در نشست شورای اداری دانشگاه آزد اسلامی استان بوشهر افزود: در استان بوشهر که پتروشیمی حرف اول و آخر را می زند نباید شاهد خام فروشی باشیم بلکه باید از همه ظرفیت ها برای تولید محصول و صادرات آن استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: ایجاد شرکت های دانش بنیان برای فلرگیری از گاز نیز می تواند ظرفیتی ارزشمند برای پیش بینی توسعه دانشگاه آزاد در استان بوشهر باشد.
رهبر افزود: بوشهر استانی ثروتمند است که با استفاد از این ظرفیت ها باید فقر زندگی مردم که در زیر امواج دریا گمشده ریشه کن شود.
وی گفت: اقتصاد دریا پر ثروت است که دانشگاه آزاد در استان بوشهر تاکنون از این ظرفیت ها استفاده مناسبی نداشته است.
رهبر اظهار داشت: در استان بوشهر شرکت های بزرگی وجود دارد که می توان با استفاده از توانایی موجود در دانشگاه های آزاد برای کمک به آنها استفاده کرد.
وی با اشاره به کاهش شمار دانشجویان دانشگاه های آزاد در استان بوشهر گفت: با توجه به کاهش دانشجو اکنون نباید تنها انتظار آمدن دانشجو را داشت بلکه باید با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد برای کمک اقتصادی به دانشگاه اقدام کرد.
رهبر افزود: در این ارتباط برای تحقق درآمد غیر شهریه ای برای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر آماده هر گونه تعامل و همکاری هستیم.
علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزد اسلامی گفت: برای احداث رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر محدودیتی وجود ندارد و در صورت پیش بینی ساز و کار مناسب و انعقاد موافقت نامه با بیمارستان های مورد نیاز راه اندازی رشته های پزشکی می توان زمینه تحقق این مهم را فراهم آورد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: واحدهای دانشگاه آزاد در همه شهرستان های این استان بجز عسلویه فعال است که با توجه به ظرفیت های نفت و گاز این شهرستان نیز است واحد دانشگاهی این استان مبتنی بر فعالیت آموزشی در عرصه نفت و گاز مورد توجه قرار گیرد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر آمادگی لازم برای تامین یک قطعه زمین 800 مترمربعی در کربلای معلی را فراهم کرده که در این ارتباط از مسئولان دانشگاه آزد کشور انتظار داریم برای احداث حسینیه دانشگاه های آزاد اسلامی کشور در کربلا نهایت همکاری را داشته باشند.
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی اظهار داشت: برنامه های فرهنگی متنوعی برای دانشجویان و استادان دانشگاه برگزار می شود که با توجه به درخواست کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی انتظار داریم برگزاری چنین برنامه هایی برای آنها نیز پیش بینی شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظرخواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سراج‌الدین محبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان به مناسبت روز شورا‌ها با رئیس شورای اسلامی شهر زرقان دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان در این دیدار اظهار کرد: به نمایندگی از این دانشگاه این روز را به‌طور خاص به اعضای شورای اسلامی شهر زرقان که با همدلی، وظیفه‌شناسی و قانون‌مداری در رفع مشکلات شهر و شهروندان تلاش می‌کنند و در این مدت با تعامل و دلسوزی دانشگاه زرقان را دررسیدن به اهداف خود همراهی کرده‌اند، تبریک می‌گویم.

محبی، تشکیل شورا‌های اسلامی شهر و روستا را ﺑﻪﻣﻨﺰﻟﻪ ﺗﺠلی ﻣﺮدمﺳﺎﻻری دﯾنی و ﻧﻤﺎد اﻋﻤﺎل ﺣﻖ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ توسط مردم در ﻧﻈﺎم جمهوری اسلامی و نقطه عطفی برای مدیریت مشارکتی در ایران برشمرد که به‌عنوان یک رویکرد نوین در رفع معضلات و مشکلات جامعه نقش مهمی به‌عنوان یک حکومت محلی در عرصه زندگی شهری ایفا می‌‌کند.

وی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان آمادگی تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک بین این دانشگاه و شورای اسلامی شهر به‌منظور تطابق فکر و ایده با عمل و اجرای آن پس از تأیید علمی و سرمایه‌ای را دارد و می‌تواند الگویی از همراهی علم و عمل در جامعه باشد.

دانشگاه‌ زرقان زیربنا و پایگاه فرهنگی و اجتماعی است

رئیس شورای اسلامی شهر زرقان هم وجود دانشگاه در شهرستان زرقان را زیربنا و پایگاه فرهنگی، علمی و اجتماعی دانست و با توجه به نقش مثبت و محوری این نهاد با قدردانی از تأثیر فرهنگی و علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان به تشریح خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم شهرستان در مورد دانشگاه آزاد پرداخت.

قاسم جمالی، خواستار راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با صنایع واقع در شهرستان زرقان و مشارکت بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان  در برگزاری مراسم‌ و مناسبت‌ها در سطح شهرستان زرقان شد.

وی، عدم وجود رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را از بزرگ‌ترین دغدغه مردم برشمرد و افزود: زرقان نزدیک‌ترین شهرستان به مرکز استان فارس و قطب پزشکی جنوب کشور و دارای دو بیمارستان و درمانگاه تخصصی است و خلأ وجود رشته‌های فوق به‌شدت احساس می‌شود و دائر کردن این رشته‌ها را از خواسته‌های برحق مردم زرقان است.

رئیس شورای اسلامی شهر زرقان با استقبال از تلفیق علم و عمل در اجرای طرح‌های شهری و تحقق شعار سال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» ابراز امیدواری کرد که با اهتمام و جدیت بیشتر در مسیر توسعه و بالندگی در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهرستان زرقان گام برداشته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند