Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی دومین استان در کشت فراسرزمینی است گفت: تعاون روستایی بازوی توانمند بخش کشاورزی است و باید برای خرید محصولات کشاورزی بازار مناسب و در حد مقدورات فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هاشم ولی‌پورمطلق پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی اظهار داشت: رسیدگی به بخش کشاورزی نیازمند افراد دلسوز و مسئولیت پذیر است تا به موقعبرای انجام کارها اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشاوزان خراسان جنوبی کشاورزان متوقعی نیستند افزود: تلاش می‌کنیم برای رسیدگی به خانواده‌های کشاورزان و بالا رفتن معیشت اقتصادی آنها توجه بیشتری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تعاون روستایی بازوی توانمند بخش کشاورزی است و باید برای خرید محصولات کشاورزی بازار مناسب و در حد مقدورات فراهم کنیم.

ولی‌پورمطلق با بیان اینکه در خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی به موضوع سلامت جامعه باید توجه شود افزود: باید از قبل قیمت‌های محصولات را پیش‌بینی کنیم و سازمان تعاون روستایی با توجه به ظرفیت‌هایی بالایی که دارد یک سازمان با پتانسیل و ظرفیت زیاد است اما امکاناتش پایین است.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی دومین استانی است که در آن کشت فرا سرزمینی بعد از اصفهان انجام می‌شود اظهار داشت: یکی از وظایف ما در بخش کشاورزی در زیر بخش‌های حوزه تامین نهاده‌ها است که کیفیت و تامین به موقع نهاده‌ها نقش مهمی است که باید ایفا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اگر هر کدام از حلقه‌ها و زنجیرها در بخش کشاورزی ضعیف عمل کند نقش آن در موتور محرکه که بخش کشاورزی را به حرکت درمی‌آورد موفق نخواهد بود.

ولی‌پورمطلق با بیان اینکه در زمینه کشت فراسرزمینی مدعی هستیم که این کار عقبه سنگینی داشته اما به ثمر رسیده است افزود: نگاه به بهره‌برداران، پیشگیری از آفات، بالا بردن سلامت جامعه، میزان تغذیه در جامعه، مبارزه با آفات و نقش پیشگیری در حوزه کشاورزی و دامداری، رسیدگی به جامعه روستایی حوزه گسترده است که نیاز به یک جامعه پویا داریم.

وی با بیان اینکه خرید زرشک، انار و عناب در تعاون روستایی انجام می‌شود اظهار داشت: تعاون روستایی سازمانی است که با تصمیم‌گیری جدی، قاطع و به موقع نقش مهمی را ایفا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ممکن است نتوانیم تمام حق مردم را ادا کنیم اما آنچه که در ظرفیت بخش کشاورزی بوده انجام داده‌ایم و موانع مشکلات را رها نکرده و به دنبال رفع آن هستیم.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی

محمد جواد تشکری گفت: براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم ۳۹ میلیارد تومان خسارت وارد شد که بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.
وی افزود: وقوع سیلاب به ۷۲۸ هکتار از مزارع و ۹۰ هکتار از باغ ها‌ی سنخواست خسارت وارد شد.
تشکری با تأکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و موثر‌ترین روشی که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، گفت: همچنین ۵۸ کیلیومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از خسارت سیل به ۱۴ کانال و استخر وآب بند و ۵ رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری نیز خبرداد.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان/ آماده باش هلال احمر
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد