Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این روزها شور و شوق مردم منوجان برای رفتن به زیارت سیدالشهدا(ع) و پیوستن به کاروان های پیاده روی به کربلا به شهر وروستا ها ی منوجان حال وهوای خاصی بخشیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح منوجان در آستانه اربعین حسینی عاشقان حسینی و زائران اربعین برای رسیدن به حرم سیدالشهدا(ع) و کربلا لحظه‌شماری می‌کنند و هرکس به نوعی این شور و شوق خود را به نمایش گذاشته و از دلدادگی به معشوق غروری وصف‌ناپذیر در اعماق وجودشان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کلاس درس عاشقی دستگاه عظیم حضرت سیدالشهدا(ع) هرکس به طریقی مشق عشق می کند، عده ای خاک پای زائران حضرت اباعبدالله(ع) را طوطیای چشم خود کرده و پذیرایی و خدمت گزاری به زائران حضرت را انجام می دهند و عده ای دیگر رنج سفر پیاده روی چندین روزه را به جان می خرند تا مولایشان گوشه چشمی به آن ها نماید.

این روز ها در تمام کوی و برزن های شهرستان  منوجان حال و هوای اربعین برپا است در هر جا و مکان سخن از پیاده روی اربعین شنیده می شود و سیل مشتاقان زیادی که می خواهند خود را به جوار عشق برسانند.

مرد و زن کودک و جوان همه و همه خود را آماده رفتن می کنند می روند تا سفر عشق را ببینند سفری که در آن حال دیگری داری و تو را از خود بی خود می کند.

یکی از شهروندان منوجانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دومین سال است که به پیاده روی اربعین حسینی می روم و از اینکه برای دومین سال این سفر معنوی نصیبم شده خوشحال هستم.

وی در ادامه ،افزود:حرکت خودجوش مردم در پیاده روی اربعین حسینی، نشان از عشق و ارادت خالصانه مردم به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

یکی دیگر از شهروندان گفت:عشق به امام حسین (ع) پیر وجوان نمی شناسند همه در این حماسه عظیم شرکت می کنند .

وی افزود:اما هستند کسانی که با اهدای کمکهای خود به راهیان عشق و زائران امام حسین(ع) ارادت خود را به سیدالشهدا نشان داده تا با پذیرایی از زائران سیدالشهدا بهره‌ای از عنایات الهی برده باشند.

 بی‌شک حضور درصحنه بزرگ پیاده‌روی کربلا، حضور دریکی از بزرگ‌ترین  اجتماعات بزرگ بشری است و حضور پر شور زنان و مردان پیر و جوان کودک و نوجوان سالم و مریض کارگر و مهندس روحانی و پزشک کشاورز و تاجر خلاصه تمام اصناف و از تمام جهان در این راهپیمایی و تظاهرات عبادی سیاسی با عشق و علاقه شرکت می کنند.


انتهای پیام/م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها

ایسنا/گلستان کاروان هشتاد و پنج نفره زائران گلستانی صبح امروز با بدرقه مسئولان حج و زیارت پس از ۹ سال وقفه راهی سفر عمره مفرده شدند.

 مدیر حج و زیارت گلستان شامگاه دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کاروان زائران گلستانی هشتاد و پنج نفر است و امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی ساری راهی سفر معنوی حج عمره شدند.

سید علی میرقاسم پور بیان کرد: کاروان اعزامی عمره از گلستان ترکیبی و شامل زائران شیعه و اهل سنت استان است.

میرقاسم پور افزود: پس از ۹ سال وقفه اعزام کاروان‌های حج عمره از ایران به عربستان از سر گرفته شد و به دلیل نزدیک شدن به ایام حج تمتع فعلا فقط همین یک کاروان ۸۵ نفره عازم این سفر شد.

این مقام مسئول همچنین در زمینه اعزام کاروان‌های تمتع گفت: به علت استقبال چشمگیر حجاج گلستانی در سال جاری پنج هزار زائر گلستانی در قالب ۳۹ کاروان به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند در حالی که پارسال حدود سه هزار نفر از گلستان به این سفر معنوی رفتند.

 مدیر حج و زیارت گلستان تصریح کرد:  اعزام حجاج گلستانی از ۱۲ خرداد آغاز خواهد شد و تا هجدهم خرداد ادامه دارد و همه زائران گلستان مدینه بعد هستند.

وی با بیان اینکه کارواهای شیعه و سنی گلستان در کنار هم بوده و با هم به این سفر معنوی اعزام می‌شوند، افزود: کاروان‌هایی که به سفر حج مشرف می‌شوند به مدت پنج روز مهمان پیامبر گرامی اسلام (ص) در مدینه منوره هستند و به مدت پنج روز نیز در مکه مکرمه خواهند بود.

میرقاسم پور با اشاره به اینکه بازگشت زائران گلستان از فرودگاه جده  به فرودگاه ساری خواهد بود، گفت: حج عمره مفرده پس از حج تمتع به ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر از استان گلستان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی