Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: عقلانیت مؤید اصلاحات تدریجی، کم هزینه و گام به گام معضلات جامعه است و ما وظیفه داریم با تکیه کردن بر سرمایه بزرگ عقلانی مسیر اصلاح وضع موجود و فردای بهتر را فراهم بکنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب ری، همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، مراسم یادمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور محسن هاشمی؛ حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش؛ محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی؛ هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سید احمد صفوی شهردار منطقه20 تهران، بخشداران شهرستان ری، معاونین فرمانداری ری و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان و اعضای تشکل هایی همچون حزب کارگزاران و فعالان خط امام(ره) در مسجد جامع ارشاد شهرری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل آبادی در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان، اظهار داشت: معضلات و مشکلات ری به حدی زیاد است از حوصله و فرصت جمع خارج است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی فراموش ناشدنی است، افزود: اهمیتی که فعالیت های هاشمی رفسنجانی  در فرایند پیروزی انقلاب اسلامی داشته است، بر کسی پوشیده نیست و اینکه این شخصیت یک الگوی متعادل، اخلاق مدار و عقلانی در شرایط خاص سیاسی کشور بود.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی با افکار بلند و آینده گری توانست برخی گره ها را باز کند، گفت: همه ما باید قدردان خدمتگذارانی باشیم که در شرایط سخت جنگ و انقلاب یار مردم بودند.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: شهرری از برجسته ترین شهرها بوده و چندین دوره پایتخت بوده است که در واقعه کربلا نیز اهمیت این شهر بیان شده است و با وجود حضرت عبدالعظیم(ع) این شهر به عنوان یکی از مراکز بزرگ شیعیان تقویت شد اما متاسفانه به دلیل گسترش تهران، این شهر به حاشیه رفت.

محسن هاشمی با بیان اینکه شهروندان ری در مظلومیت بوده و با مشکلات زیادی مواجه هستند، ابراز امیدواری کرد: با تلاش ها و حساسیت خلیل آبادی شاهد حل معضلات این شهر تاریخی مذهبی باشیم.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) یکی از رویدادهای مهم و تاریخی است، تصریح کرد: عاشورا در سال 61 هجری اتفاق افتاد اما از زمان فراتر رفت که منشا تحولات زیادی بود و شگفتی های زیادی به جا گذاشت.

هاشمی ادامه داد: حادثه عاشورا، رهبری جریانی را بر عهده گرفته که هنوز هم جا دارد ما از حقایق آن آگاه شویم و با عقلانیت این را ادامه بدهیم.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش به فعالیت های سیاسی پیش از انقلاب آیت‌الله هاشمی اشاره کرد و متن تعدادی از این پرونده ها را که در اسناد ساواک موجود است، تشریح کرد.

وی اظهار داشت: اولین پرونده مرحوم هاشمی به تاریخ 1337/05/11 مربوط می شود که با وجود ممنوع المنبر بودن در جلسه هیئت انصار الحسین(ع) در منزل شخصی سخنانی مخالف با مصالح رژیم پهلوی بیان کرده بود.

هاشمی در ادامه بیان کرد: تحلیل ریشه یابی جریان اختلاف اموی با علوی سخت است اما آنچه مسلم است هدف مشترک همه امامان اول امربه معروف و نهی ازمنکر بود.

وی تصریح کرد: در میان تمام سختی ها و مصیبت هایی که به اهل بیت امام حسین(ع) وارد شد، سخت ترینش ایام صفر است که اسیران کربلا مورد شماتت یاران یزید قرار گرفتند اما بیان، استدلال و منطق امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) باعث شد تا در کمتر از یک ماه شرایط برعکس شود و اهل بیت علیهم السلام را با احترام به مدینه بازگردانند.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش با تاکید براینکه نباید میراث بزرگ شیعه که اثبات حقانیت است، فراموش شود، گفت: حتی در آن زمان نیز با استدلال و عقلانیت حقانیت شیعه ثابت شد و اهل بیت علیهم السلام مورد احترام واقع شدند.

وی ادامه داد: یکی از تاکیدات مرحوم هاشمی، تکیه بر سلامت سرمایه بزرگ و عقلانیت برای حل مشکلات و عبور از بن بست ها بود.

هاشمی با بیان اینکه عقلانیت شیعی امتیاز منحصربفردی است که باید مکتب اهل بیت را از افراطی گری مذهبی جدا کنیم، تصریح کرد: در سایه عقلانیت و پرهیز از خشونت است که جمهوری اسلامی با کمترین خشونت در جنگ با دو ابرقدرت شرق و غرب با حفظ تمامیت ارضی برای اولین بار در تاریخ معاصر به پیروزی رسید.

وی خاطرنشان کرد: عقلانیت مؤید اصلاحات تدریجی، کم هزینه و گام به گام معضلات جامعه است بنابراین ما وظیفه داریم با تکیه کردن بر سرمایه بزرگ عقلانی مسیر ادامه راه به سوی اصلاح وضع موجود و فردای بهتر را فراهم بکنیم.

در ادامه مراسم مهدوی نویسنده و کارشناس اجتماعی طی سخنانی بیان کرد: زندگی سراسر مسئله است. امام علی(ع) فرموده اند؛ از مسئله دار شدن نترسید. زندگی کردن حل مسئله است، برای حل آن خرد و نیروی عقل خود را بکار بگیرید.

وی با اشاره به معضلات جامعه گفت: پر مسئله بودن منشأ تاریخی دارد. طلاق، فقر و بیچارگی آدم را به وحشت می اندازد. مسلمانان دروغ می گویند، تخلف می کنند و بی وفایی می کنند اما وجدانشان به درد نمی آید.

مهدوی افزود: این همه در مراسم ترحیم شرکت می کنیم و گریه می کنیم اما کمتر به حال خودمان گریه می کنیم زیرا دین ما به مراسم ها محدود شده است. مراسم که تمام می شود دین هم تمام می شود، عاشورا که تمام می شود، امام حسین(ع) هم تمام می شود.

وی با اشاره به مطالب برخی حکمت های نهج البلاغه ابراز کرد: امام علی(ع) همواره از نمازخوان ها و قرآن خوان ها گلایه کرده اند و از مردمی که بدون اخلاق و عقلانیت عمل می کنند، ناراحت هستند.

این نویسنده با بیان اینکه حضرت علی(ع) در نهج البلاغه از دو موضوع رنج می برند، تصریح کرد: اول بی فکری شیعیان و پیروانشان که نسنجیده به دنبال کاری می روند و هر چیزی را بدون نقد و نظر می پذیرند و دوم نمازخوان هایی که پیکر دارند ولی نور عقل ندارند و دین آنها بدون شرع است.

مهدوی با بیان اینکه حرف زدن و ادعا کردن آسان است اما در میدان عمل و در مقابل خواهش ها ایستادن سخت است، گفت: عقلانی و اخلاقی زندگی کردن سخت است. در زمان امام حسین(ع) مردم حاضر نشدند کار سخت را انجام بدهند.

وی اذعان داشت: حضرت اباعبدالله(ع) به دنبال مرگ نبودند بلکه به دنبال زندگی فاخر بودند و نمی خواستند بدون خرد و روح آزاد زنده باشند.

 

انتهای متن/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی

احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

به گزارش مهر، او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی