Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با توجه به مصرف کم لبنیات در جامعه ایرانی یکی از بیماری‌هایی که خیلی از مردان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند پوکی استخوان است. در این مطلب بهترین دمنوش‌های گیاهی برای درمان این بیماری را به شما معرفی خواهیم کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، امروزه بیماری پوکی استخوان به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه تبدیل شده است، طوری که سالانه میلیون‌ها نفر به آن دچار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان افراد بالای ۵۰ سال و به ویژه زنان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در حفظ سلامت استخوان‌ها و مقابله با پوکی استخوان دارند.

تخم‌گشنیز

مصرف گشنیز به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک شایانی می‌کند. برگ و تخم گشنیز سرشار از کلسیم، پتاسیم، منگنز، منیزیم و آهن است.

طرز تهیه دمنوش تخم‌گشنیز

۲ قاشق چای‌خوری از تخم گشنیز را در یک فنجان آب گرم بریزید و بگذارید به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه بماند، سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید و روزانه ۲ بار این محلول را بنوشید.

  طرز تهیه شیر بادام

یک فنجان بادام را شب قبل خیس کنید و روز بعد، آن‌ها را پوست بکنید و در آسیاب بریزید، سپس ۲ تا ۲ و نیم فنجان آب به آن بیفزایید. به پوره به دست آمده کمی پودر دارچین و عسل اضافه و دوباره آن‌ها را مخلوط کنید. این معجون را از صافی عبور دهید و هر روز آن را بنوشید، همچنین می‌توانید ۱۰ عدد بادام را در آب به مدت یک شب خیس کنید، سپس پوست آن‌ها را بکنید و یک فنجان شیر گرم به آن‌ها بیفزایید. کمی زعفران، هل و پودر زنجبیل به این مخلوط اضافه کنید و روزانه ۲ بار، قبل از صبحانه و خواب این ترکیب را بنوشید.

 

طرز تهیه دمنوش گزنه

۳ قاشق غذاخوری برگ خشک گزنه را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را دَم کنید. می‌توانید روزانه چهار تا پنج فنجان از این دمنوش بنوشید.

 

طرز تهیه معجون زردچوبه، گزنه، رازیانه و پوست تخم‌مرغ

یک قاشق مرباخوری زردچوبه را به همراه ۲ قاشق غذاخوری از هر یک از گیاهان گزنه و رازیانه و یک قاشق مرباخوری پوست تخم‌مرغ در سه فنجان آب‌جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را دَم کنید. همچنین می‌توانید هنگام مصرف یک قاشق مرباخوری عسل نیز به آن بیفزایید.
نکته: مقدار این معجون برای سه بار در روز (صبح، عصر و شب) است. این ترکیب را باید به مدت یک هفته استفاده کنید.

تهیه معجون سنجدنجد

هر روز صبح نیم ساعت قبل از صبحانه، ۲ قاشق مرباخوری پودر سنجد (پوست، گوشت و هسته سنجد) را به همراه یک قاشق مرباخوری پودر سویای بوداده و یک قاشق مرباخوری عسل، در یک لیوان شیر کم‌چرب مخلوط کنید.

 

دانه‌کنجد

دانه‌کنجد دارایخواص  کلسیم، منیزیم، منگنز، مس، روی، فسفر و ویتامین K و D است.

طرز تهیه معجون کنجد

یک قاشق چای‌خوری کنجد بوداده را به یک فنجان شیرگرم اضافه و این ترکیب را روزانه ۲ بار میل کنید.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باانگیزه‌ترین نسخه ملی‌پوش ۳۵ ساله تقدیم پائز

به گزارش "ورزش سه"، شهروز همایونفرمنش که در سه فصل گذشته لیگ برتر والیبال ایران بهترین دریافت کننده قدرتی لیگ بوده، در حال حاضر در آستانه سی و شش سالگی در بهترین فرم خود قرار دارد.

همایونفر منش حالا با آمدن موریسیو موتا پائز انگیزه‌اش در تمرینات بیشتر هم شده است. او که حدود یک ماه پیش پدر خود را از دست داده، حالا تا حدودی روحیه خود را بازیابی کرده و به دنبال نشان دادن بهترین عملکرد خود به سرمربی تیم ملی است.

شهروز همایونفرمنش که در چند تورنمنت سال قبل تیم ملی توسط بهروز عطایی در ترکیب ثابت تیم ملی قرار می‌گرفت، حالا با این نوع تمرینات خوبش در اردوی تیم ملی باز هم می خواهد یکی از شش بازیکن اصلی داخل زمین باشد.

موریسیو موتا پائز که قطعا تا کنون به او رسانده اند که شهروز همایونفر منش بهترین دریافت کننده لیگ برتر والیبال ایران بوده است، روی دریافت های بی نقص او حساب ویژه ای باز خواهد کرد. شهروز همایونفرمنش در فصلی که گذشت نشان داد در آبشار و حمله نیز نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و حالا به یک بازیکن کامل تبدیل شده است.

سبک بازی او و میلاد عبادی پور تقریبا شبیه به هم است، و اگر پائز بخواهد رویه سابق را ادامه دهد باید یکی از این دو را در ترکیب اصلی قرار دهد، اما شاید این مربی با دانش برزیلی- فرانسوی به قرار گرفتن هم زمان این دو در میدان نیز می‌اندیشد.

دیگر خبرها

  • باانگیزه‌ترین نسخه ملی‌پوش ۳۵ ساله تقدیم پائز
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار