Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@20:13:34 GMT

رکورد جدید ترامپ در عدم محبوبیت

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۴۳۲۰

براساس جدیدترین نظرسنجی میزان عدم محبوبیت دونالد ترامپ، در نوع خود رکوردی در تاریخ سیاست مدرن آمریکا برای یک رئیس‌جمهور بعد از ۹ ماه از آغاز کارش محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، براساس نظرسنجی انجام شده از سوی ان‌بی‌سی نیوز/ وال‌استریت ژورنال میزان عدم محبوبیت دونالد ترامپ به پایین‌ترین سطح خود که معادل ۳۸ درصد است رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نظرسنجی مشخص شد که تنها ۳۸ درصد آمریکایی‌ها عملکرد ترامپ را تایید می‌کنند و در مقام مقایسه ۵۸ درصد عملکرد او را تایید نکرده‌اند.

این در حالی است که پیشتر ترامپ پایین‌ترین میزان عدم محبوبیت خود را در ماه مه و با کسب محبوبیت ۳۹ درصدی تجربه کرده بود.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این مقطع از ریاست جمهوری‌اش یعنی بعد از ۹ ماه میزان محبوبیت ۵۱ درصدی داشت و بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق نیز در همین مقطع از ریاست جمهوری خود میزان محبوبیت ۴۷ درصدی داشته است.

همچنین جورج دبلیو بوش نیز بعد از ۹ ماه از ریاست جمهوری خود محبوبیت چشمگیر ۸۸ درصدی را به دلیل واکنش مثبت آمریکایی‌ها به مدیریت بحران حملات ۱۱ سپتامبر از سوی او تجربه کرد.

با این حال ترامپ مشاهده کرده که میزان محبوبیتش از سپتامبر تاکنون پنج درصد کاهش یافته است. در آن زمان آمریکایی‌ها به دلیل نحوه مدیریت بحران‌های مربوط به طوفان‌های ایرما و هاروی تا حدی به او اقبال نشان دادند.

همچنین او شاهد روی گردانی دو چهره برجسته حزبش از او یعنی سناتور باب کورکر و سناتور جف فلیک بوده که هر دو تصمیم به عدم کاندیداتوری برای نمایندگی کنگره گرفته و مخالفتشان را با رفتارهای ترامپ اعلام کردند.

در عین حال قرار است به زودی اولین موارد اتهامی در پرونده تحقیقاتی مربوط به ارتباط ترامپ – روسیه اعلام و نخستین متهم دستگیر شود.

در نظرسنجی مذکور پاسخگویان جمهوری‌خواه تا حد زیادی عملکرد ترامپ را تایید کردند که به ۸۱ درصد بالغ شد و تنها ۱۷ درصد با آن مخالفت کردند.

با این حال در این نظرسنجی ترامپ میزانی از حمایت‌هایش در میان سفید پوست و رای دهندگان سفید پوست بدون مدرک تحصیلی را از دست داده و همچنین حمایت مستقل‌ها هم از او کاهش پیدا کرده است.

۳۴ درصد مستقل‌ها گفتند که با عملکرد ترامپ مخالف هستند و ۵۷ درصد عملکرد او را تایید کردند اما ۸۹ درصد دموکرات‌ها عملکرد ترامپ را تایید نکرده و تنها هفت درصد از آنها آن را تایید کردند.

در عین حال ۳۶ درصد آمریکایی‌ها گفتند که نگاه مثبتی به ترامپ دارند در حالی که ۵۴ درصد نگاهی منفی به او داشتند اما یک ماه پیش ۳۹ درصد به ترامپ نگاه مثبت و ۴۹ درصد به او نگاه منفی داشتند.

همچنین ۴۲ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که نحوه مدیریت اقتصاد توسط ترامپ را دوست دارند. در عین حال ۳۵ درصد مدیریت او به عنوان فرمانده کل قوا، ۳۴ درصد مدیریت او در قبال تهدید کره شمالی و ۳۳ درصد واکنش او به کشتار بزرگ لاس‌وگاس را تایید کردند.

همچنین ۲۴ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که از نحوه مدیریت توافق هسته‌ای ایران توسط ترامپ حمایت می‌کنند.

در عین حال ۴۸ درصد رای دهندگان گفتند که یک کنگره تحت کنترل حزب دموکرات را ترجیح می‌دهند و ۴۱ درصد خواهان کنگره در کنترل جمهوری‌خواهان بودند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب با ۱۸ رأی موافق تصویب شد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورا در جریان بررسی یک فوریت «طرح اصلاحیه ماده های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب» با بیان اینکه ۱۷۲ مخزن آب اضطراری در سطح شهر از محل همین مصوبه ایجاد شده است، گفت: بیش از ۷۰ درصد این مخازن در دوره فعلی مدیریت شهری شکل گرفته است.

او افزود: تصفیه خانه‌های محلی نیز از مسیر همین مصوبه در سطح شهر ایجاد شده تا به شکل بهتری از محیط زیست حفاظت شود.

یک فوریت طرح اصلاحیه ماده های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب با ۱۸ رأی موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

کد خبر 849309 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها آب شوراى شهر تهران شهرداری شهردارى تهران شورای شهر تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • مک کنی: می‌خواهم با یوونتوس قهرمان لیگ قهرمانان شوم؛ هدف ما در ابتدای فصل، کسب اسکودتو بود
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • وداع با یکی از بهترین معلمان رسانه؛ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد