Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا- معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در ادامه عملیات اجرایی سد نرماب چهل چای در شرق استان، روستای جنگلده پایین طی یک ماه آینده جابجا می شود.

داود گیلک روز یکشنبه به ایرنا اعلام کرد که عملیات اجرایی محل جدید روستای جنگلده پایین در سایت آرام تخته در حوزه شهرستان مینودشت از پیشرفت فیزیکی 95 درصد برخوردار است که در یک ماهه آتی، برنامه جابجایی روستای کنونی که درمخزن سد واقع بوده ،اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این پروژه شامل احداث 65 واحد مسکونی، اجرای عملیات زیرساخت های آب، برق، گاز و راه های دسترسی بوده که مجموع برآورد هزینه ها بالغ بر 120 میلیارد ریال است.
معاون آب منطقه ای گلستان افزود که در محل جدید این روستا اماکن عمومی نظیر خانه بهداشت و مسجد نیز پیش بینی شده است.
به گفته وی؛ با انتقال روستای جنگلده پایین، عملیات اجرایی بدنه سد نرماب سرعت خواهد گرفت.
وی بیان کرد: جاده تردد روستاهای بالادست نیز در مخزن سد قرار دارد که جاده ای به طول حدود یک کیلومتر به عنوان جایگزین در مجاورت راه کنونی احداث وهم اکنون قابل بهره برداری است.
مهندس گیلک تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی سد نرماب 74 درصد است که آبگیری اولیه آن در اواسط سال 97 امکان پذیر خواهد بود.
به گزارش ایرنا عملیات اجرایی سد نرماب چهل چای شهرستان مینودشت با ظرفیت 125 میلیون مترمکعب و توان تنظیم 190 میلیون مترمکعب در سال 1391 آغاز شد و قرار است آب مازاد سه رودخانه نرماب، چهل چای و خرمالو را ذخیره کند.
تامین آب شرب 4 شهر مینودشت، گالیکش، گنبدکاووس و مراوه تپه و ساکنان 130 روستای منطقه با ظرفیت 37 میلیون مترمکعب، پشتیبانی از سد وشمگیر، تامین آب زراعی 34 هزار هکتار با ایجاد شبکه پایاب از جمله اهداف ایجاد سد نرماب چهل چای مینودشت است.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در سفر تابستان امسال به استان و بازدید از روند اجرای این طرح به اهالی شرق گلستان قول داد که تا پایان سال 97 سد نرماب چهل چای مینودشت به عنوان بزرگترین پروژه استان به بهره برداری برسد.
رحیم میدانی اظهار کرد: این پروژه دارای 72 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و برای اجرای آن تاکنون دو هزار و 900 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی؛ ویژگی این طرح ملی را تامین آب شرب، زراعی و صنعتی شرق استان گلستان اعلام کرد.
اما برای بهره برداری از سد نرماب چهل چای مینودشت 550 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان تا یک ماه آینده

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از تکمیل عملیات ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان شامل کف‌سازی و فنس‌کشی آن تا یک ماه آینده خبر داد.

مهدی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات عمرانی پروژه زمین ورزشی روباز (چمن مصنوعی) درخشان که زمستان ۱۴۰۲ آغاز شده بود، به اتمام رسید.

وی افزود: با اتمام عملیات عمرانی پروژه شامل کف‌سازی و فنس‌کشی آن، مراحل نصب چمن مصنوعی آغاز می‌شود و تا و در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اعتبار عمرانی این پروژه بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال است.

کد خبر 750938

دیگر خبرها

  • مهمان داریم/ تشییع یک شهید تازه تفحص شده گیلانی در روز‌های آینده
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود