Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: اگر زمین های اطراف فرودگاه ارومیه خریداری شده و تحویل شرکت فرودگاه های کشور شود توسعه فرودگاه زودتر به سرانجام می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا کمال پرهیزکار در گفت و گو با اروم نیوز، درباره توسعه باند دوم فرودگاه ارومیه گفت: سال گذشته بنا بود تا این باند به بهره برداری برسد که اکنون این موضوع جزو برنامه های طرح جامع توسعه فرودگاه قرار گرفته چراکه پروازها باید به حد نصاب و ظرفیت مربوطه برسد تا توسعه صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تصریح کرد: البته اگر زمین های اطراف فرودگاه ارومیه خریداری شده و تحویل شرکت فرودگاه های کشور شود این توسعه زودتر به سرانجام می رسد.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی درباره پروازهای خارجی این فرودگاه بین المللی گفت: پروازهای خارجی در صورت درخواست مسافران صورت می گیرد که در حال حاضر بنا به خواست مسافران پرواز ارومیه به استانبول هفته ای ۲ بار صورت می گیرد.

وی، گفت: پرواز ارومیه نجف نیز از این فرودگاه صورت می گیرد و مسیرهای دیگر همچون باکو و اربیل از جمله برنامه های این فرودگاه بود که به دلایل شرایط سیاسی منطقه ای فعلا در حالت تعلیق قرار گرفته است.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه پرواز صبح اول وقت و برگشت آخر شب پر درخواست ترین زمان های پروازی هستند، گفت: ساعات پروازی فرودگاه ارومیه بنا به پر درخواست ترین زمان ها صورت می گیرد بنابراین امکان افزایش زمان ها پروازی یا تغییر ساعات پروازها وجود ندارد.

آژانس‌های هواپیمایی برای چارتر کردن پروازها درخواست دهند

وی، به پروازهای چارتری اشاره کرد و گفت: پروازهایی چارتر پروازهای هستند که که توسط یک ارگان ، سازمان ، شرکت یا اشخاص به اجاره دریایند و کادر آن ارگان یا گروهی از افراد را از مکانی به مکان دیگر به صورت پرواز چه یک طرفه و چه رفت و برگشت با قرار دادی مدت دار با یک ایرلاین انجام دهند؛ بعضی آژانس‌های مسافرتی یک هواپیما را از یک شرکت هواپیمایی جهت تور گردشگری خود ، برای داخل یا خارج کشور برای مدتی معین کرایه می کنند و برای آن پرواز بلیط فروشی نیز انجام می دهند.

پرهیزکار، افزود: چند ماه گذشته به دلیل چارتر کردن پروازهای ارومیه تهران بلیط های این مسیر به ۹۰۰ هزار ریال نیز کاهش پیدا کرده بود ولی به دلیل اعتراض آزانس های هواپیمایی و جریمه های سنگین پروازهای برگشتی باعث شد که پرواز چارتری جوابگوی این مسیر نباشد.

وی، با تأکید بر اینکه آژانس های هواپیمایی و اشخاص حقیقی می توانند نسبت به چارتر کردن پروازها اقدام کنند، گفت: در اکثر فرودگاه ها این موضوع صورت می گیرد. به عنوان مثال بلیط پرواز چارتری تهران ـ کیش با مبلغ ۱۰ هزار تومان نیز فروخته شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی، بیان کرد: اداره کل فرودگاه های استان تعیین کننده ملزومات نشست و برخاست پرواز است و مجوز مذاکره با شرکت ها و آژانس های هواپیمایی برای چارتر کردن پروازها را ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 748235

دیگر خبرها

  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت