Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت پسماند الکترونیک کم هزینه و اشتغال زا است، گفت: مدیریت پسماندهای الکترونیک باید به رشته ای از مشاغل خانگی که بسیار درآمدزا است، تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار امروز در آئین افتتاح نمایشگاه نمایشگاه الکامپ در بجنورد، اظهار کرد: مدیریت پسماند الکترونیک در کشورمان با توجه به رشد الکترونیک در عرصه های مختلف به موضوع مهمی تبدیل شده که در این راستا دولت با همکاری وزارت ارتباطات همکاری خوبی را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همکاری دولت با بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال در راستای مدیریت پسماند الکترونیک از اهدافی است که می توان با تعریف مشاغل خانگی در این رشته برای بسیاری از افراد و به ویژه بانوان اشتغال زایی کرد.

وی با بیان اینکه به زودی 10 میلیون موبایل استفاده شده به عنوان پسماند دور ریز در کشور به عنوان نخاله جمع می شود، خاطرنشان کرد: باید با ورود الکامپ و سرمایه گذاری بخش فناوری اطلاعات در مدیریت این پسماندها، از زباله های الکترونیکی استفاده بهینه کنیم.

ابتکار نمایشگاه الکامپ را نمایشگاه سبز و دوستدار طبیعت توصیف کرد و گفت: گسترش فناوری اطلاعات علاوه بر توسعه پایدار، وضعیت شکننده محیط زیست کشورمان را بهبود بخشیده و آلودگی کمتری دارد.

وی خواستار تعریف مشاغل خانگی در حوزه فناوری اطلاعات شد و با بیان اینکه نمایشگاه های الکامپ زمینه را برای آشنایی زنان با فناوری الکترونیک فراهم می آورد، اضافه کرد: آمار بانوان تحصیل کرده بیکار رو به افزایش است و در برخی استان های کشورمان، بانوان تحصیل کرده بیکار سه برابر آمار جمعیت آقایان بیکار است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این معاونت توان افزایی بانوان در حوزه آی تی و فناوری اطلاعات آغاز شده است، تصریح کرد: با تبادل تجربیات و کارآفرینی در ادامه همکاری های دولت و بخش خصوصی اتفاقات خوبی را در حوزه کار و اشتغال شاهد خواهیم بود.

ابتکار در ادامه سخنان خود دولت الکترونیک را از مهم ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید ذکر کرد و افزود: با راه اندازی دولت الکترونیک همه آحاد جامعه به صورت برابر از خدمات دولتی بهره مند می شوند و از نتایج مهم اجرای این طرح گسترش عدالت است.

وی همچنین دسترسی آزاد به اطلاعات، ایجاد فرصت های برابر در جامعه، ایجاد فرصت شغلی برای بانوان و حقوق شهروندی را از دیگر نتایج اجرای دولت الکترونیک دانست.

ابتکار اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با علم به اینکه دولت الکترونیک از زیرساخت های مهم توسعه کشور است، اهتمام فراوانی به اجرای آن دارد و تا کنون قدم های مثبتی در این راستا برداشته شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد. 

سیدرضا یحیوی اظهار کرد: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا

tags # کالا برگ الکترونیک سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • مشمولان طرح کالابرگ فجرانه این خبر مهم را حتما بخوانند
  • اگر مجوز کاغذی و قدیمی را به الکترونیک تبدیل نکنیم، چه می‌شود؟
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه
  • خبر مهم برای مشمولان طرح کالابرگ فجرانه؛ مدل جدید در راه است؟
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا در کشور
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا درکشور