Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان گفت: دانشکده هنر به‌عنوان بازوی پژوهشی بخش سیاست گذاری کشور و استان نقش در خوری دارد.

به گزارش ایلنا، کیومرث ایراندوست با اشاره به اینکه برپایی دانشکده هنر و معماری از جمله اهداف پیشرو مدیران و دانشگاهیان دانشگاه کردستان بوده، گفت: دانشکده هنر و معماری در زمستان 1392 با جدا شدن از دانشکده مهندسی کار خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد دانشجویان دانشکده در آغازین سال فعالیت را 320 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در دو گروه معماری و شهرسازی و در مقطع کارشناسی ارشد(کارشناسی معماری، کارشناسی شهرسازی، ارشد معماری، ارشد برنامه‌ریزی شهری) مشغول به ادامه تحصیل شدند.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان با بیان اینکه در حال حاضر، برنامه توسعه ۱۰ ساله دانشکده تدوین شده است، گفت: در این برنامه بر اساس نیازها و توان‌های بومی و سیاست‌ها و راهبردهای دانشگاه، استان و کشور، راه‌اندازی چندین رشته جدید در مقاطع مختلف در دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان در نظر گرفته شده است.

وی ضمن یادآوری نقش پررنگ دانشکده هنر در آفرینش و تقویت هنر بومی و فولکلور و هم‌چنین هنر اصیل ایرانی -  اسلامی و معماری و شهرسازی نوین، تصریح کرد: در جهانی پر از هنرواره‌های پر زرق و برق، دانشکده رسالت خود را تلاش در بازآفرینی هویت فرهنگی و هنر اصیل و بومی می‌داند.

ایراندوست با اشاره به پیشرو بودن دانشکده هنر و معماری در آموزش، تولید و ترویج علم، فرهنگ، و هنر، خاطرنشان کرد: دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان در منطقه و کشور دارای جایگاه ممتازی است که این امر با حضور اساتید متعهد، فرهیخته، آزاداندیش و کارآفرین عینیتی دو چندان یافته است.

وی درباره ساختمان دانشکده هنر و معماری، توضیح داد: این ساختمان مطابق با استانداردهای طراحی فضاهای آموزشی و اختصاصی برای رشته‌های آموزشی این دانشکده و طراحی همسو با هویت ویژه دانشکده هنر و معماری، ساخته شده است.

رئیس دانشکده هنر و معمار، با اعلام اینکه فاز نخست این دانشکده با مساحت مجموع ۴۶۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسیده، گفت: ساخت فازهای ۲ و ۳ نیز در مساحت حدود ۴ هزار متر مربع در برنامه آتی دانشگاه کردستان گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه استادان فعال دانشکده در هر سه رشته شهرسازی، معماری و موسیقی مشغول به ارائه خدمات آموزشی هستند، گفت: در گروه معماری 5 نفر استاد یار، در گروه شهرسازی3نفر دانشیار و یک نفر مربی و در گروه موسیقی نیز 2 نفر مربی در این دانشکده حضور دارند و همزمان جذب استادان در رشته شهرسازی، طراحی شهری، موسیقی و پژوهش هنر در دستور کار دانشکده قرار دارد.

ایراندوست امکانات آموزشی دانشکده را شامل کلاس درس، آتلیه، کارگاه شهرسازی، آمفی تئاتر، نمایشگاه و سالن دفاع دانست و اظهار کرد: سایر امکانات رفاهی و آموزشی دانشکده شامل بوفه، ویدیو پروژکتور و برد هوشمند است.

وی در پایان درباره اهم فعالیت‌های جانبی دانشکده یادآور شد: برگزاری کارگاه های آموزشی معماری، سمینار و جلسات آموزشی، برگزاری سمینارهای شهرسازی و همایش بین‌المللی، دعوت از اساتید موسیقی و چاپ نشریه تخصصی گروه شهرسازی از دیگر فعالیت‌های دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان است.

رئیس دانشکده هنر و معماری با اشاره به اینکه فعالیت پژوهشی دانشکده هنر و معماری در چند سال گذشته روند رو به افزایشی داشته، اذعان کرد: دانشکده هنر به عنوان بازوی پژوهشی بخش سیاست‌گذاری کشور و استان نقش در خوری را دارد به‌گونه‌ای که در حال حاضر 7 پژوهش ملی و استانی در زمینه شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری و طراحی شهری و میراث فرهنگی در دانشکده در حال انجام است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: تمام شهروندان که پلاک‌های آن‌ها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرارگرفته است، می‌توانند با مراجعه به شهرداری منطقه سکونت، از بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان در صدور پروانه بهره‌مند شوند.

سیدمرتضی حسام‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از دلایل نوسازی و باز آفرینی نکردن بافت‌های فرسوده شهری نداشتن صرفه اقتصادی در نوسازی بناهای ناپایدار است به همین دلیل بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان با همت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مصوب شده است.

وی افزود: در این بسته تشویقی امکان ارائه ظرفیت‌های ساخت‌وساز مازاد بر تراکم مجاز مصوب فراهم‌شده است که می‌توان به‌صورت کلی به مواردی همچون امکان اعطای یک یا دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تسهیل در ضوابط معماری از جمله نحوه استقرار بنا و امکان بهره‌مندی از در اضافه اشاره کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: تمام شهروندان که پلاک‌های آن‌ها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرارگرفته است، می‌توانند با مراجعه به شهرداری هر منطقه از این ظرفیت تشویقی در صدور پروانه بهره‌مند شوند، معاونت شهرسازی و معماری به‌دلیل تسریع در اعطای ظرفیت‌های کالبدی تشویقی به پروانه‌های درخواست شده در بافت فرسوده اقدام به راه‌اندازی کمیته رفع موانع صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده مصوب کرده است.

حسام‌نژاد اضافه کرد: رویکرد بسته تشویقی مصوب، ارائه ظرفیت‌های مازاد به تمام پلاک‌های واقع در بافت فرسوده بوده است، اما ظرفیت‌های بیشتری نیز برای اشخاصی که اقدام به تجمیع پلاک‌های ریزدانه کنند، در مصوبه لحاظ شده است که از جمله آن می‌توان به افزایش سطح اشغال مجاز تا ۷۰ درصد به‌شرط تجمیع بالای ۲۰۰ متر مربع اشاره کرد، همچنین امکان افزایش طبقات مجاز تا دو طبقه به‌شرط تحقق تجمیع پلاک بالای ۴۰۰ مترمربع فراهم‌شده است.

وی ادامه داد: برای پلاک‌های ریزدانه‌ای که امکان تجمیع یا رسیدن به حدنصاب استفاده از ظرفیت‌های طبقات مازاد یعنی ۱۳۰ متر مربع وجود ندارد، در قالب گروه چهارم امکان افزایش سطح اشغال احداث در اضافه و احداث واحدهای کمتر از حد مجاز فراهم‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: شهروندان باید به‌منظور بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های تشویقی مصوب نسبت به تجمیع اقدام کنند، همچنین ادارات شهرسازی، معماری مناطق، مدیریت بازآفرینی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان این آمادگی را در مورد ارائه مشاوره به شهروندان با هدف بازآفرینی شهری اعلام می‌کند.

کد خبر 751034

دیگر خبرها

  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود