Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-01@13:31:21 GMT

فضای بکر بازار بیمه برای سرمایه گذاران

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۶۷۳۴

به گزارش امتداد نیوز، وی با اعلام این مطلب که از سه هزار میلیارد دلار ریسک نهفته در مجموعه هنگفت سرمایه گذاری خاص کشور فقط هزار میلیارد دلار آن تحت پوشش بیمه قرار دارد، گفت: دلایل مهمی باعث شده بخش عظیمی از سرمایه کشور تحت پوشش بیمه نباشد و علی رغم ظرفیت های بالای صنعت بیمه تقاضا برای پوشش بیمه ۳۰ درصد ریسکهااست برای نمونه میتوان به سهم ۱۳ درصدی تعداد بیمه بدنه خودرو ها ۱۱درصدی بیمه آتش سوزی منازل مسکونی و ۱۴ درصدی بیمه های عمر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به نقش بیمه های عمر در بازارهای مالی گفت: در حال حاضر سهم منطقه منا از بیمه های عمر ۲۵ درصد و در جهان حدود ۶۰ درصد است که خوشبختانه در کشور ما نیز طی دو سال گذشته به خاطر توجه مردم به آتیه خود و خانواده شان ۷۰ درصد رشد داشته است.

دکتر همتی رشد بیمه را ۴.۵ برابر رشد تولید ناخالص ملی طی بیست سال گذشته دانست و گفت: این نشانه پتانسیل بالای صنعت بیمه است که می توانیم با سرعت بیشتری از رشد تولید ملی حرکت کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی بازار بیمه کشورمان را فضای بکری برای سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: تا کنون با شرکت های طراز اول اتکایی جهان مذاکرات خوبی داشتیم و تمایل زیادی برای فعالیت در بازار ایران داشتند.

وی افزود: بعد از برجام روابط خوبی در میان صنعت بیمه کشور و شرکت های بیمه اروپایی شکل گرفت و برای اولین بار در سال گذشته مجوزپوشش بیمه عمر را به یک بیمه اتکایی آلمانی دادیم و امسال هم برای ریسک های فاجعه آمیز پوشش های لازم از شرکت اتکایی فرانسوی گرفتیم.

وی گفت: همچنین دو تقاضا از شرکت های بیمه ایتالیایی و آلمانی برای خرید بخشی از سهام شرکت های بیمه را در دست بررسی داریم و مذاکرات جدی را شروع کردیم و تصمیم دولت هم بر این است که سهم دولت در دو شرکت بیمه آسیا و دانا واگذار شود که زمینه خوبی برای سرمایه گذاری خارجی را فراهم آورده است.

در پایان دکتر همتی با تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه برای ایجاد انسجام میان بازارهای مالی گفت: با توجه به نیاز مبرم کشور به شورای ثبات بازارهای مالی، خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در طرحی تشکیل شورای ثبات با حضور وزیر اقتصاد و روسای بانک مرکزی، بیمه مرکزی، سازمان بورس رامطرح کرده است تا بتوانند هماهنگی و ثبات را در بازارهای مالی ایجاد کنند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند

استاندار قم گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صورتی که قم را هدف فعالیت اقتصادی خود قرار دهند، مورد حمایت مدیریت استان بوده و می‌توانند از بسته‌های تشویقی بهره‌مند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدآقامیری در اولین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری گفت: گشایش اقتصادی، تسریع چرخه اقتصادی کشور، حمایت از بخش تولید جزو مسائل مهم و اهداف دولت سیزدهم بوده که در طول این مدت محقق شده است.‌ 

وی افزود: سرمایه‌گذار و تولیدکننده افسران جنگ اقتصادی کشور هستند که در این وضعیت با وجود تحریم‌های ظالمانه مستکبرین همه سرمایه و زندگی خود را پای تولید آورده‌اند. 

آقامیری تصریح کرد: حمایت از تولیدکننده و تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری جزو برنامه‌های اصلی ما در مدیریت استان بوده است؛ لذا در این راستا جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جزو جلساتی بوده که هر هفته به صورت مرتب به ریاست بنده از ابتدای حضورم در استان برگزار شده‌ است.

استاندار قم گفت: بخش خصوصی توانمندی‌ بالایی در مسائل اقتصادی دارد و بنده به این توانایی اعتقاد ویژه‌ای داشته و حمایت از آنان را جزو برنامه‌های خود می‌دانم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!