Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@12:38:01 GMT

روحانی: برای سناریوهای مختلف برنامه داریم

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۹۰۰۵

روحانی: برای سناریوهای مختلف برنامه داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حسن روحانی رئیس جمهور، صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نشست سران قوا درباره مهم‌ترین مسائل کشور و منطقه با هم گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از برگزاری نشست سران سه قوه و گفت‌وگو درباره مسایل مهم کشور و تصمیم گیری درباره آنها گفت: در مورد برجام ، آمریکایی‌ها دنبال توطئه هستند، توطئه اصلی آنها هم این است که مردم ما را نسبت به آینده اقتصاد و پیشرفت کشور دچار تردید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روحانی اظهار داشت: باید از طرف سه قوه از مردم بزرگوار ایران تشکر کنم که مثل همیشه در برابر این توطئه‌ها با قدرت ایستادگی کردند و ایستادگی می‌کنند و اساس برنامه آمریکا هم ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم است که مردم در عمل و بیان، پاسخ قاطع دادند.

رئیس جمهور گفت: البته ما در این جلسه، برای سناریوهای مختلفی که ممکن است پیش روی ما باشد، بحث کردیم و هماهنگی لازم برای تصمیمات آینده ما بحمدالله وجود دارد.

روحانی، مسایل اقتصادی را یکی دیگر از محورهای گفت‌وگو بیان کرد و افزود: در این جلسه همچنین به طور مفصل درباره رفع برخی معضلات اقتصاد به گونه‌ای که مردم کاملاً احساس امنیت بکنند و بدانند برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی‌ آنان امنیت کامل در کشور وجود دارد، بحث شد.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه ساز و کاری هم در این جلسه در ارتباط با این موضوع پیش‌بینی کردیم، گفت: برای جذب بهتر سرمایه‌گذاری بویژه از سوی کارآفرینان ایرانی خارج از کشور تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم به گونه ای که همه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بتوانند در چارچوب قانون و مقررات کشور، از فضای اقتصادی کشور بهره‌برداری بکنند.

روحانی مسایل منطقه را از دیگر محورهای بحث و بررسی در نشست سران سه قوه بیان کرد و افزود: در منطقه ما استکبار جهانی همواره دنبال ناامنی و بی‌ثباتی و ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه است و ما معتقدیم مسایل منطقه باید توسط کشورهای منطقه و با هماهنگی این کشورها حل و فصل شود و برای آن ساز و کار لازم وجود دارد.

رئیس جمهور به تلاش استکبار برای ایجاد ناامنی و گسترش تروریسم در منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: امروز بحمدالله قدم به قدم در حال عبور از این معضل در منطقه هستیم و امیدوارم کشورهای منطقه در آینده نزدیک بتوانند از معضل تروریسم خلاصی یابند و تروریسم در منطقه ما مضمحل شود و استکبار نتواند به  آن اهدافی که دنبال می کرد، دست یابد.

روحانی با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی برای تغییر در مرزهای جغرافیایی منطقه ، گفت: تیر استکبار دراین عرصه نیز به سنگ خورد و نتوانست موفقیتی کسب کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه استکبار همچنان به تلاش‌هایش برای ایجاد اختلاف در منطقه با هدف فروش تسلیحات نظامی خود ادامه می دهد ، اظهارداشت: ما باید برای اختلافاتی که در منطقه وجود دارد راه‌حل پیدا کنیم. در همین زمینه باید کشتار منطقه‌ای و بمباران نابجای منطقه متوقف شود و ما در این جلسه در خصوص این مسأله هم بحث کردیم و نکات مورد نظر سه قوه در این زمینه هماهنگ است و ان‌شاء‌الله اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

روحانی برگزاری منظم‌تر و در فاصله زمانی کمتر نشست های سران سه قوه را از دیگر تصمیمات این نشست ذکر کرد و گفت: تصمیم گرفتیم که نشست سران سه قوه در فاصله زمانی کوتاه‌تر و به طور منظم‌تر برگزار شود .

رئیس جمهور اظهار داشت: معتقدم کشور در صورتی می‌تواند مسیر پیشرفت و تعالی را به خوبی بپیماید که همه قوا و نیروهای کشور در کنار هم متحد و زیر نظر مقام معظم رهبری باشیم  و بی‌تردید همفکری، رایزنی و هماهنگی سران سه قوه بسیار تأثیرگذار است و این مورد تأکید مقام معظم رهبری هم بود که جلسات روسای قوا بیشتر تشکیل شود و ما امشب تصمیم گرفتیم که به طور نوبه‌ای، منظم و با فاصله‌های کمتر جلسه سران سه قوه را برگزار کنیم.

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۹۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست

محمد مهاجری؛ فعال سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: باید  استانهایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.

متن پیام محمد مهاجری به این شرح است:

حضور گرامی رئیس جمهور محترم

با سلام.

در دیدار استانداران فرموده‌اید:

- کارگزاران دستگاه‌های اجرایی باید در عرصه عمل و با کار شبانه‌روزی امید مردم را ارتقا دهند.

- مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت دارد کار می‌کند.

- باید ضمن گزارش کارها و اقدامات و تلاش برای گره‌گشایی از اذهان مردم، دلایل و علل ناکارآمدی‌های احتمالی را نیز به گزارش کرد.

- همه ی بخشها برای تحقق شعارسال باید برنامه داشته باشند.

-هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه‌های بزرگ وکارگاهها نباید بی‌برنامه باشند.

- استانها باید برای جهش تولید برنامه کلان و استانی و اقلیمی داشته باشند.

- بانکها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحد های تولیدی کمک‌ کنند.

-  باید با عموم‌مردم سخن‌گفت، ارتباط با مردم را همواره به استانداران و مدیران تاکید کرده‌ام.

-باید پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال ومسکن در اولویت قرار بگیرد.

- باید  استانهایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.

- باید نتیجه جلسات، رفع موانع تولید باشد.

- باید از  محصولات روستایی حمایت کنیم ومحصولاتشان به موقع خریداری شود.

- باید بهره‌وری را بالا ببریم.

- باید در یک سری مسائل کار فرهنگی کنیم. وزارت‌خانه های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما، چهره ها و ... باید تلاش کنند.

- الگوهای مصرف  آب و برق و گاز و انرژی باید تبلیغ شود.

جهت‌استحضار جنابعالی عرض می کنم 34ماه از عمر دولتتان گذشته و شما هنوز دارید میگویید:"باید" فلان شود و "نباید" بهمان شود.

خدا عمر باعزت بدهد به حاج‌حسین‌آقای شریعتمداری که در چنین مواقعی خطاب به روسای‌جمهور پیشین (البته نه همه شان، بلکه به بعضی شان!) به درستی می‌نوشت: "الان زنگ انشا نیست، زنگ حساب است آقای رئیس‌جمهور! انشا خواندن مال روزهای تبلیغات بود"

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • همه برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر دوم خود به قم
  • برگزاری یادواره روحانی شهید سیروس در لنده
  • منزوی کردن زنان را قبول نداریم/ ایران بیشترین تحصیل کرده زن در منطقه را دارد
  • رئیسی: ایران بیشترین تحصیل کرده زن را در منطقه دارد
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه