Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست بررسی صلاحیت و برنامه‌های پیشنهادی رضا اردکانیان و منصور غلامی دو وزیر پیشنهادی نیرو و علوم صبح امروز یکشنبه (7 آبان 96) به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در پارلمان آغاز شد.

حسن روحانی رئیس جمهور به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول و برخی اعضای کابینه، برای دفاع از منصور غلامی و رضا اردکانیان دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو در دولت دوازدهم در نشست علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

***

روحانی: بر سر آزادی دانشگاه و امنیت دانشجو با کسی معامله نکردم

در ابتدای نشست، حسن روحانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: صحبت‌ها راجع به دانشگاه و لزوم حساسیت دولت نسبت به استقلال دانشگاه‌ها و نسبت به محیط دانشگاه و نسبت به آینده دانشجویان و همچنین نسبت به شیوه فعالیت تشکل‌های دانشجویی که مطرح شد نشان از آن است که دانشگاه ما زنده است و اساتید ما فعال هستند و به سرنوشت خودشان به دقت توجه دارند.

***

شعار «مرگ بر آمریکا» نمایندگان مجلس هنگام سخنان ضد آمریکایی رئیس جمهور

نمایندگان مجلس به هنگام سخنان روحانی در صحن در نقد رفتار عهدشکنانه دولت آمریکا در قبال برجام شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

***

اسامی نمایندگان مخالف و موافق غلامی و اردکانیان/ توضیحات عضو هیئت رئیسه مجلس درباره دستورات آیین‌نامه‌ای

در نشست علنی  امروز (یکشنبه 7 آبان ماه) با اشاره به دستور کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو در مجلس، توضیحاتی در خصوص نحوه مخالفت و موافقت نمایندگان با گزینه های پیشنهادی اعلام کرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: هر کدام از نمایندگان مخالف و موافق 15 دقیقه برای نطق در موافقت و مخالفت با وزاری پیشنهادی وقت دارند که می‌توانند تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری اختصاص دهند.

وی اسامی مخالفان و موافقان منصور غلامی برای تصدی بر وزارت علوم را به این ترتیب عنوان کرد: عباس گودرزی به عنوان موافق اول، سیده حمیده زرآبادی به‌عنوان مخالف اول، جهانبخش محبی‌نیا مخالف دوم، نبی هزارجریبی به عنوان موافق دوم ثبت نام و به قید قرعه انتخاب شدند.

همچنین مخالفان و موافقان اردکانی برای تصدی بر وزارت نیرو را بدین شرح اعلام کرد: مخالف اول سید راضی نوری، مخالف دوم همایون یوسفی و همچنین موافقان عبارتند از عبدالله رضیان و عبدالرضا هاشم‌زایی.

***

زرآبادی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم: رفع فاصله دانشگاه و صنعت در برنامه‌های غلامی دیده نمی‌شود

سیدحمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در جریان روند رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم و در مخالفت با منصور غلامی گفت: آقای روحانی آیا صدای دانشجویان دانشگاه‌ها را شنیده‌اید؟ آیا وعده دانشگاه امن نه امنیتی اینطور محقق شده است؟

زرآبادی در ادامه افزود: سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی علوم نشان می‌دهد که وی در رابطه با ایجاد ارتباط بین دانشگاه و تولید تجربه و تلاش اندکی داشتند.

نماینده مردم قزوین بیان داشت: در برنامه معرفی شده غلامی گزارشی از وضعیت نهاد عالی آموزشی وجود ندارد و نمی توان برنامه وی را نظارت پذیر دانست. معلوم نیست افق مرجعیت دانشگاه در برنامه وزیر پیشنهادی کجاست؟ در هیچ جای برنامه نشانی از نحوه مواجهه با تهدیدات پیش رو در حوزه آموزش عالی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: در اجرای طرح آمایش دانشجو، نقش دانشگاه‌ها در محرومیت زدایی در مناطق چندان مورد توجه نبوده است. در برنامه پیشنهادی کلی گویی شده است و نمی‌توان تضمین‌های لازم برای اجرایی شدن را انتظار داشت. استقلال آکادمیک زمینه توسعه نهادهای مدنی را فراهم می‌کند در حالی که واژه استقلال حتی یکبار در برنامه پیشنهادی غلامی وجود ندارد.

***

حسین زاده در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم: قاطبه تشکل‌های دانشجویی با انتخاب غلامی مخالف هستند

عبدالکریم حسین زاده نماینده مردم نقده و اشنویه در جریان روند رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم و در مخالفت با منصور غلامی گفت: انتخاب فردی که کمترین سابقه اجرایی را برای پرچالش ترین وزارتخانه داشته آیا می تواند مفید باشد؟

وی افزود: باید صادقانه نسبت به مسائل کشور حساس بود پس باید انتخاب های دقیقی داشته باشیم. نماینده مردم نقده و اشنویه ادامه داد: مخالفت من از سر دلسوزی برای نظام و دانشگاه و دانشگاهیان است. 

حسین زاده اظهار کرد: توان مدیریتی غلامی قابل توجه نیست، آیا وی می تواند نارضایتی های دانشجویان را پاسخ دهد. قاطبه تشکل‌های دانشجویی با انتخاب غلامی مخالف هستند، آیا عدم مشروعیت مدیریتی برای وزیر پیش نخواهد آمد؟

***

ادامه دارد...

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیویورک‌تایمز، لایحه‌ای که شرکت چینی بایت‌دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا به‌طور کامل فیلتر شود، با امضاء توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به قانون اجرایی تبدیل شد. این لایحه بعد از بررسی و تأیید در کنگره آمریکا، روز سه‌شنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره اعلام کرده این لایحه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از ارتباط تیک‌تاک با چین تصویب کرده است. آنها می‌گویند ریسک‌های امنیتی وجود دارد که دولت چین بتواند از این پلتفرم برای دسترسی به داده‌های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی آن یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند.

این قانون به تیک‌تاک اجازه می‌دهد در صورتی که بایت‌دنس آن را ظرف ۲۷۰ روز، یعنی حدود ۹ ماه، بفروشد، به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. این ضرب‌الاجل توسط رئیس‌جمهور قابل تمدید به یک سال است.

به احتمال زیاد این اقدام با چالش‌های حقوقی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد، که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد، چرا که قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود.

انوپام چاندر، پژوهشگر در مؤسسه بازآفرینی رسانه‌های اجتماعی در هاروارد و متخصص در زمینه تنظیم مقررات جهانی فناوری‌های نوین، می‌گوید: این موضوع به یک آشفتگی کامل تبدیل خواهد شد.

تیک‌تاک، اما به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش بکشد.

«شو چئو» مدیرعامل این شرکت، در ویدیویی که در این پلتفرم منتشر کرد، گفت: مطمئن باشید، ما جایی نمی‌رویم. ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه‌ها مبارزه خواهیم کرد.

گفتنی است ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این پلفترم ویدئومحور یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار‌ها این برنامه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در صدر لیست دانلود کاربران این کشور بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم