Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@02:47:34 GMT

حسین فهمیده، دانش آموز نخبه ای که شهادت را برگزید

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۰۹۳۷

حسین فهمیده، دانش آموز نخبه ای که شهادت را برگزید

فرشته فهمیده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شهید محمد حسین فهمیده در شانزدهم اردیبهشت 1346 در روستای سراجه قم زاده شد و در سال 52 به دبستان روحانی قم رفت و از مهرماه سال 56 تحصیلاتش را در مدرسه راهنمایی حافظ در شهر قم ادامه داد.
وی افزود: پس از مهاجرت به کرج محمد حسین از مهرماه 58 در مدرسه خیابانی مشغول به تحصیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خواهر شهید فهمیده اظهار کرد: شهید محمد حسین از بچگی اخلاق خاصی داشت به پدر و مادرم بسیار احترام می گذاشت و به درس خواندن اهمیت ویژه ای می داد.
وی گفت: او عاشق امام خمینی (ره) بود و در تمام حرف هایش از ایشان سخن می گفت و تا لحظه آخر به درس خواندن خود ادامه داد و همچنین با شرکت در تمام فعالیت های سیاسی به اعتقادات خود پایبند بود.
وی خاطر نشان کرد:پخش اعلامیه‌های سید روح‌الله خمینی در سال‌های 56 و 57 در سن حدود 10 تا 11 سالگی ، شرکت در تظاهرات انقلاب اسلامی زمستان 57 و شرکت در درگیری‌های خوزستان از جمله اقدامات اوست.
وی با اشاره به اینکه شهید فهمیده زودتر از همه شیپور جنگ را شنید یادآور شد: وی یک هفته پیش از اعلام رسمی آغاز جنگ همراه نیروی مقاومت بسیج به جبههٔ خرمشهر اعزام شد.
خواهر شهید فهمیده بیان کرد: محمد حسین سخنرانی های امام خمینی (ره) را در زمان انقلاب در کرج توزیع می کرد ولی در روز ورود امام نتوانست به دیدار ایشان برود زیرا تصادف کرده و در بیمارستان بستری بود.
وی تصریح کرد: محمد حسین اوایل مهر ماه 59 برای دومین بار به جبهه رفت و می گفت امام هرجا که بگوید می روم.
فهمیده ادامه داد: خبر شهادت محمد حسین را از رادیو شنیدیم اما در روز 8 آبان ما پیکر نیمه سوخته حسین را در بهشت زهرا تحویل گرفتیم و برادرم داود نیز سه سال بعد در سال 61 در اثر اصابت ترکش در عملیاتی در منطقه حاج عمران به شهادت رسید.
فهمیده تصریح کرد:به مناسبت سالگشت شهادت محمدحسین فهمیده ، 8 آبان ماه به عنوان روز بسیج دانش آموزی نامیده شده است.
وی اضافه کرد: بسیج دانش آموزی نهادی است در جهت تحقق منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی . این نهاد ، در جهت زنده نگهداشتن اندیشه بسیجی و همچنین ترویج روح ایثارگری آنان در میان دانش آموزان تلاش می کند. وی تاکید کرد: رسالت مهم دانش آموزان در شرایط کنونی پاسداشت از ارزش ها ، پیروی از ولایت و تلاش در عرصه علمی با هدف رشد و بالندگی کشور است.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در بازدید رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان از بانک سلول‌های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی ضمن معرفی دستاورد‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته، پتانسیل‌های راهبردی و زمینه‌های مختلف همکاری این مرکز ملی در پرورش استعداد‌های دانش آموزان شاغل به تحصیل، پیش از ورود به دانشگاه بحث و بررسی شد.
حسین شاهسوارانی، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه جوانان و نخبگان سرمایه اصلی کشور و محور تحقق بسیاری از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند، افزود: استفاده از زیر ساخت و پتانسیل‌ها برای شناسایی و پرورش دانش آموزان و دانشجویان نخبه بعنوان سرمایه‌های آینده کشور با هدف تربیت نیروی انسانی کارامد در حوزه‌های مرتبط علوم زیستی، ژنتیک، زیست فناوری و تبدیل آنها به مدیران جهادی کار آفرین و نوآور یکی از اولویت‌های این مرکز است.
وی با اشاره به ارزش و اهمیت ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور، به عنوان ثروت و گنجینه ملی، همکاری دو مجموعه را فرصتی مناسب برای حضور دانش آموزان نخبه در مرکز دانست.
الهام یاوری، رئیس سمپاد نیز حضور جوانان و نخبگان در عرصه علم و پیشرفت کشور را ضروری دانست و بر گسترش تمرکززدایی فرایند آموزش نیرو‌های انسانی از صرفا شهر‌های بزرگ به سراسر کشور تاکید کرد.
وی از افزایش علاقمندی دانش آموزان سمپادی به حوزه بیوتکنولوژی و ژنتیک اشاره کرد که با توجه به پیشرو بودن مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف مانند زیست فناوری، ژنتیک، سلول‌های بنیادی و درمان؛ از زیر ساخت مناسب مرکز ذخایر ژنتیکی ایران برای ورود به این عرصه به منظور استعدادیابی و پرورش دانش آموزان سمپادی خبر داد.

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود