Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سخنگوی ستاد اربعین استان اصفهان پیرامون موکب‌های این استان در مراسم اربعین اظهار داشت: استان اصفهان با ۵۸ موکب در مراسم اربعین نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰۰ درصدی را تجربه کرد.

محمدرضا قنبری سخنگوی ستاد اربعین استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با بیان اینکه در مجموع 58 موکب از استان اصفهان در مراسم اربعین برپا می شوند اظهار داشت: در سال گذشته 13 موکب اصفهانی در مراسم اربعین شرکت داشتند که این تعداد با افزایش 200 درصدی به تعداد 58 موکب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با پراکندگی موکب‌ها افزود:  از تعداد 58 موکب، 50 موکب در خاک عراق و در نقاط مختلف از جمله در طول مسیر و در شهرهای نجف و کربلا، و 8 موکب در خاک ایران برپا می‌شود که از این تعداد یک موکب در مرز شلمچه، یک موکب در مرز مهران، 5 موکب در مرز چزابه و 1 مورد نیز توسط اتباع افغانستانی مقیم اصفهان در مسیر خروج این اتباع در شلمچه برپا شده است.

همه هزینه‌ها مردمی است

سخنگوی ستاد اربعین استان اصفهان با تاکید بر مردمی بودن هزینه‌ برپایی این موکب ها ادامه داد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی ستاد مرکزی اربعین حسینی ستادهای استانی و مجموعه‌های حاکمیتی در تسهیل برپایی این موکب‌ها همکاری داشته اما هزینه برپایی آنها به طور کامل مردمی بوده و از سوی خیّران، هیئات مذهبی، مساجد وغیره تامین می‌شود.

تامین مواد مورد نیاز مواکب با 400 دستگاه خودرو

وی در ارتباط با نحوه تامین مواد مورد نیاز این مواکب بیان کرد: نزدیک به 400 دستگاه خودرو اعم از تریلر، کامیون، کامیونت و کانتینر تجهیزات و مواد مورد نیاز مواکب را جابجا کرده‌اند.

افزایش قیمت بلیط‌ها

قنبری با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص افزایش قیمت بلیط‌هابیان کرد: افزایش قیمت بلیط‌ها امری عادی و طبیعی است اما متاسفانه این موضوع در برخی رسانه‌ها بزرگنمایی شد در حالی که سال پیش سقف بلیط اتوبوس‌ها 115 هزارتومان بود ولی امسال 110 هزار تومان. قیمت بلیط‌ها بسته به شرکت و نوع سرویس‌دهی آن از حدود 70 هزار تومان تا سقف 110 هزار تومان متفاوت است.

روزانه 5000 ویزا در اصفهان صادر می‌شود

وی در خصوص وضعیت دور ویزای اربعین در اصفهان توضیح داد: آمار صدور ویزا هر لحظه در حال تغییر و افزایش است اما به طور متوسط روزانه 5000 ویزا صادر می‌شود و تا روز 8 آبان ماه چیزی نزدیک به 60 هزار ویزا برای زائران صادر شده است.

خدمات امدادی در مراسم اربعین

سخنگوی ستاد اربعین استان اصفهان با اشاره تاکید بر ضرورت خدمات امدادی در برپایی مراسم اربعین ادامه داد: در خاک عراق کلیه خدمات امدادی بر عهده مجموعه هلال احمر بوده و در خاک ایران نیز ارائه این خدمات بین استان‌ها تقسیم شده که استان اصفهان مکلف به ارائه این خدمات در مرز خسروی شده که اعضای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عهده‌دار ارائه این خدمات است. همچنین چیزی حدود 400 امدادگر از اصفهان صورت داوطلبانه به هلال احمر معرفی شده‌اند که از آن میان حضور نزدیک به 20 متخصص در قالب تیم‌های پزشکی به چشم می خورد که در 22 پایگاه هلال امر در خاک عراق مشغول به فعالیت خواهند شد.

 

پایان پیام/123

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • کشتی اصفهان در مسیر موفقیت است
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد