Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: عباس یاری گفت: همین که رسانه ای مختلف با رویکردهای مختلف جناحی، عقیدتی و تخصصی در یک زمان و مکان و ذیل یک پرچم واحد به عنوان اصحاب رسانه و مطبوعات، با هم ملاقات می کنند و بیشتر آشنا می شوند، حس خوبی دارد.

عباس یاری دبیر هیئت اجرایی و تحریریه ماهنامه «فیلم»، با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان، به خبرنگار سینمایی ما گفت: زمانی که نمایشگاه کتاب و مطبوعات به صورت همزمان برگزار می شد هم افزایی بیشتری را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه از بدو تاسیس نشریه فیلم و از زمانی که نمایشگاه کتاب و مطبوعات به صورت توامان برگزار می شده در این نمایشگاه حضور داشته است گفت: به نظر من مهمترین دوره نمایشگاه کتاب همان دوران بود، به این دلیل که افرادی از اقصی نقاط کشور برای بازدید و خرید در نمایشگاه کتاب حضور پیدا می کردند به بازدید نمایشگاه مطبوعات هم می آمدند و این رونق بسیاری به این نمایشگاه می داد و بالعکس.

این روزنامه نگار پیشکسوت گفت: واقعیت این است که ما بعد از اینکه ایندو نمایشگاه از هم جدا شد لطمه زیادی خوردیم. به این دلیل که برخی از مشترکینما از همان جمعیت بازدید کننده تامین می شد و روندی صعودی داشت اما بعد از این جدایی عده ای از مخاطبین پراکنده شدند چون حتی برای تمدید قرارداد خود نمی دانستند که به کجا باید مراجعه کنند.

عباس یاری در مورد مهمترین کارکرد نمایشگاه مطبوعات گفت: ضمن اینکه مهمترین دستاورد این نمایشگاه ارتباط مستقیم با مخاطب است اما هر حرکت جمعی فرهنگی تبعات بسیار خوبی دارد.

وی تشریح کرد: زیرا همین که رسانه ای مختلف با رویکردهای مختلف جناحی، عقیدتی و تخصصی در یک زمان و مکان و ذیل یک پرچم واحد به عنوان اصحاب رسانه و مطبوعات، ما با هم ملاقات می کنند و بیشتر آشنا می شوند، حس خوبی دارد.

یاری در پاسخ به این سوال که آنهایی که تعمدا در این نمایشگاه شرکت می کنند بیشتر متضرر می شوند و یا نمایشگاه از عدم حضور این رسانه‌ها زیان می بیند گفت: به نظر من هردو از این ماجرا ضرر می کنند. : گرچه قهر در جامعه ما و در همه اقشار از هنرمند تا سیاست مداران، بسیار رواج دارد، که خیلی بد است؛ اما جدای از این بحث اخلاقی از ابعاد دیگری این مسئله قابل بررسی است.

وی افزود: به عنوان مثال اگر از بعد اقتصادی به این مساله بپردازیم این اشتباه است که فردای اختتامیه نمایشگاه به حساب و کتاب بپردازیم که آیا حضور در نمایشگاه سودآور بوده یا زیان ده چرا که در این حالت دست آوردهای بلند مدت را ندیده ایم و همینکه هستیم و دیده شده ایم و در یک فعالیت جمعی حضور داشته ایم برای یک رسانه سود به حساب می آید.

یاری ادامه داد: از طرفی رونق بیشتر این نمایشگاه برای برگزار کنندگان مهم است و حضور بیشترین تعداد از فعالان فرهنگی و رسانه ای را توانسته در زیر یک سقف جمع کند.

مجله فیلم از قدیمی‌ترین نشریات ایران با موضوع سینما است. این نشریه بیشترین مخاطب را در میان نشریات تخصصی سینما در ایران دارد. این نشریه در سال ۱۳۶۱ با نام «سینما در ویدئو» آغاز به کار کرد و از سال ۱۳۶۲ به نام کنونی تغییر نام داد. مسعود مهرابی مدیر مسئول و صاحب امتیاز ماهنامه فیلم است و هوشنگ گلمکانی دبیر شورای نویسندگان و عباس یاری دبیر هیئت اجرایی و تحریریه این مجله را بر عهده دارند.

پایان پیام/425

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد

با منتفی شدن حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ یمن به عنوان مهمان ویژه در این رویداد حاضر خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ پس از انتشار خبر خبرگزاری تسنیم مبنی بر احتمال منتفی شدن حضوری هندی‌ها در نمایشگاه کتاب تهران،‌ علی رمضانی قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران در توئیتی نوشت: علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات «وعده صادق» و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند،‌ حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است