Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی : با توجه به برگزاری جلسات متعدد در خصوص رفع مشکل کارگران شرکت هپکوی اراک، در صدد حل کامل این مشکلات تا پایان سال هستیم به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ استاندار مرکزی گفت: قول می دهیم مشکل کارگران شرکت هپکو تا پایان امسال رفع شود. سیدعلی آقازاده با بیان اینکه ظرف دو هفته، هشت جلسه با کارگران مجموعه هپکو برگزار شده است و امیدواری برای رفع مشکلات وجود دارد ، گفت: این قول را می دهیم که مشکل کارگران هپکو تا پایان امسال رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده ضمن اینکه از کارگران هپکو خواست دغدغه معیشت نداشته باشند و به آنها اطمینان  داد که این کارخانه به اوج  برخواهد گشت افزود: کارخانه هپکو با قدمتی 40 ساله برندی برای نظام و منطقه خاورمیانه محسوب می شود و افق روشنی برای رفع مشکلات این کارخانه در انتظار است. بعد از مشکلات اخیر صنایع اراک، ربیعی وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارشنبه پنجم مهرماه با دستور رئیس جمهور با سفر به اراک مشکلات شرکت هپکو و کارگران آذرآب را در چند جلسه با مسئولان استان مرکزی بررسی کرد و از پرداخت همه معوقات کارگران هپکو و آذرآب خبرداد. ششم مهرماه فردای سفر وزیرکار به اراک، محمود زمانی قمی استاندار سابق مرکزی از اعطای ۲۷۰ میلیارد ریال وام به شرکت‌های هپکو و آذرآب و واریز ۲۵۰ میلیارد ریال به حساب کارگران این دو شرکت خبرداد. زمانی قمی افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده و حمایت دولت خدمتگزار، بیش از ۸۰ درصد از معوقات دو واحد صنعتی هپکو و آذرآب پرداخت شد. وی اضافه کرد: تلاش برای تسویه مابقی معوقات کارکنان هپکو با جدیت ادامه دارد و به زودی باقی مانده مطالبات هم پرداخت می‌شود. اعتراض چندین باره کارگران هپکو کارخانه هپکو اراک بعد از خصوصی شدن با مشکل مواجه شد و این مشکل در یک سال اخیر به حدی شد که کارگران دست به اعتراض زدند. کارگران شرکت هپکو همچنین در سال96 درتاریخ‌های 30 مهرماه ،اول مهرماه، ۲۹ شهریور،۲۸ شهریور ۸ شهریور، ۱۳ تیرماه،۱۲ تیرماه و ۹ تیرماه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان تجمع اعتراضی برپا کردند. شرکت هپکو اراک بعد از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با معظلات و چندین بار اعتراض و تجمع کارگران این شرکت سرانجام با تغییر سهام دار، اول مرداد 96فعالیت مجدد را شروع کرد. شرکت ساخت ماشین آلات راهسازی هپکو یکی از قدیمی‌ترین و قدرتمند‌ترین واحد‌های تولیدی ماشین آلات راهسازی خاورمیانه، بعد از واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد. این کارخانه حدود ده سال پیش در سازمان خصوصی سازی کشور به بخش خصوصی واگذار شد، اما سهامدار اصلی آن نتوانست از پس این واحد به خصوص کارگران برآید و حقوق کارگران این شرکت چندین ماه معوق شد و این امر اعتراضات چند باره کرارگران را در پی داشت. بعد از این مشکلات سازمان خصوصی سازی کشور در اوایل سال ۹۶ در آگهی مزایده، سهام اصلی شرکت هپکو را از سهامدار قبلی سلب وبه شرکت هیدرو اطلس زیر مجموعه یک شرکت آلمانی واگذار کرد. کارگران ۲ هفته به مرخصی اجباری رفتند تاسهامدار جدید زمینه را برای فعالیت مجدد فراهم کند و بعد از این تعطیلات اول مرداد ماه ۹۶ با شروع بکار مجدد کارخانه به کاربازگشتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی،سیاست حمایت دولت از تولید را سبب تمجید رهبر انقلاب از دولتمردان و خوب شدن حال کارگران عنوان کرد و گفت: دولت با ابتکار عمل خود بیش از ۸ هزار واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند.

ذبیح الله اعظمی ساردویی در گفت و گو با ایرنا درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران و اشاره ایشان به احیای هزاران کارگاه تعطیل‌شده یا نیمه تعطیل از سوی دولت سیزدهم گفت: یکی از اولویت‌های دولت از همان ابتدا، حمایت از مردم در تمام بخش‌ها بود که در عمل آنرا اثبات کرد تا حال کارگران در این دولت خوب شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت گذشته به دلیل شرایط تحریمی، کرونا و ضعف مدیریتی، بیشتر کارگاه‌های تولیدی و حتی کارخانه‌های مهم تعطیل شدند اما دولت سیزدهم با ابتکار عملی که مسوولان آن تعریف کردند، بیش از ۸ هزار واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند و در عمل بسیاری از کارگرانی که بیکار شده بودند به اشتغال قبلی خود بازگشته و همچنین ۱۹۱ هزار شغل جدید ایجاد شد.

ساردویی با بیان اینکه توجه دولت به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان به رونق اقتصاد کمک شایانی کرد، یادآور شد: ۵ هزار شرکت دانش بنیان در ابتدای دولت سیزدهم فعالیت می‌کردند که این رقم در ۲ سال گذشته با عملکرد و حمایت دولت به بیش از ۱۰ هزار واحد رسید که نشان دهنده رویکرد دولت در جهش تولید و توجه به بخش خصوصی است

وی با اشاره به بازدید که از کارخانه تراکتورسازی تبریز انجام داد، تصریح کرد: طبق آماری که در این بازدید انجام شد، تولیدات این کارخانه نسبت به سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ در قطعات مختلف چندبرابر افزایش یافته که گویای این واقعیت است که رشد تولید در ۲ سال اخیر برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب محقق شده است.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چگونه می‌توان از امکانات و ظرفیت مجلس برای تحقق فرمایشات رهبری استفاده کرد، توضیح داد: مجلس یازدهم در چهار سال گذشته قانون‌های مهمی مانند قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون مالیات بر عایدی سرمایه، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم، قانون جهش تولید مسکن و دیگر قوانین مرتبط با مردم و تولید را مصوب کرد و مجلس دوازدهم باید این مسیر را ادامه دهد و دولت نیز با اجرای قوانین مهم، در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب گام بردارد.

ساردویی با بیان اینکه مردم در ۴۵ سال گذشته ثابت کردند هرجا به میدان آمدند موجب موفقیت شد، تصریح کرد: انقلاب، جنگ تحمیلی، حضور در صحنه‌ها در بزنگاه‌های تاریخی از جمله جلوه‌های مهم حضور مردم در میدان است که این حضور همیشه به طعم شیرین موفقیت و پیروزی ختم شده است و در این مقطع هم باید کار را به مردم سپرد که قطعا نتیجه خواهد داد.

وی با بیان اینکه تثبیت نرخ ارز و مشارکت بانک‌ها در تولید، منویات رهبر معظم انقلاب برای رشد و توسعه کشور با مشارکت مردم را محقق خواهد کرد، گفت: برای اینکه این روند رو به رشد در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه داشته باشد، ضروری است بانک‌ها از تولیدکنندگان حمایت فعال داشته و تسهیلات لازم را به آنها پرداخت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی