Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- استاندار مرکزی با بیان اینکه کارگران کارخانه هپکو دغدغه معیشت نداشته باشند، گفت: چراغ این کارخانه تا پایان امسال روشن می شود.

سیدعلی آقازاده روز دوشنبه در چهارمین روز از بیست وسومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این قول را می دهیم که مشکل کارگران هپکو تا پایان امسال رفع شود و به همین منظور ظرف دو هفته، هشت جلسه با کارگران این مجموعه برگزار شده است و امیدواری برای رفع مشکلات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کارخانه هپکو با قدمتی 40 ساله برندی برای نظام و منطقه خاورمیانه محسوب می شود و افق روشنی برای رفع مشکلات این کارخانه در انتظار است.
استاندار مرکزی از کارگران هپکو خواست دغدغه معیشت خود را نداشته باشند و به آنها اطمینان خاطر داد که این کارخانه به اوج خود برخواهد گشت.
شرکت هپکو اراک به عنوان تنها شرکت صنعتی برای مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی در ایران، اکنون 22 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.
کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به دنبال سیاست های اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد.
مجموعه مدیریت استان مرکزی از دی ماه سال 95 به دنبال بازگرداندن این کارخانه به سازمان خصوصی سازی ایران بودند تا اینکه پیشنهاد واگذاری این کارخانه به شرکت هیدرواطلس ساوه عنوان و بهمن ماه سال گذشته این مهم قطعی شد.
آقازاده درباره ساختار شهری اراک نیز گفت: اراک تا همین دو دهه قبل ساختار شهری مناسبی نداشت، چون به سرعت صنایع سبک و سنگین در دهه های 40 و50 در این شهر مستقر شد و تقریبا مانند کرج، فرصت اینکه نخست زیرساخت های شهری را آماده کنند، وجود نداشت.
وی ادامه داد: اگر چه تا 20 سال پیش اراک را مانند یک دهکده بزرگ می دانستند اما اکنون یکی از کلانشهرهای کشور است و در این دهه برای رفع این مشکل تلاش شده است.
وی ادامه داد: در زمینه کاهش آلودگی هم نخستین کاری که دولت تدبیر و امید انجام شد تبدیل کردن کارخانجات منبع آلودگی یا سوخت های فسیلی بویژه مازوت است.
استاندار مرکزی افزود: اما در بحث کارخانه آلومینیوم هنوز توفیقی حاصل نشده است و با وجود اینکه آلومینیوم، گاز سمی تولید می کند این کارخانه هنوز در اراک در حال فعالیت است و البته برای رفع این معضل هم اقداماتی صورت گرفته است.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
اجتمام** 7329**1055
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر مخابرات استان مرکزی در خصوص اجرایی شدن طرح فیبر نوری در سطح استان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: هدف از اجرای شبکه فیبر نوری توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش سرعت اینترنت در سطح استان است. 
لطفی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا در سال گذشته افزود: سال گذشته در استان مرکزی ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری اجرا شد که حدود ۴۰۰ کیلومتر آن در شهر‌ها انجام شده و حدود ۳۰ إلی ۶۰ درصد شهر‌ها تحت پوشش قرار گرفته است. 
مدیر مخابرات استان مرکزی ادامه داد: شاید کمترین توسعه مربوط به شهر اراک است که با تعامل و همکاری شهرداری و شورای شهر می‌توان تا انتهای امسال این وضعیت را به بیش از ۹۰ درصد رساند.
او عنوان کرد: برای استفاده از ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری صورت گرفته تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص شده و همین رقم برای سال جاری نیز در برنامه گنجانده شده است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای