Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فيلم سينمايي «يتيم‌خانه ايران» در اکران‌هاي مردمي عمار با 24 نمايش از استقبال مردمي خوبي برخوردار بوده است و به اين واسطه مي‌توان ابوالقاسم طالبي را محبوب‌ترين کارگردان مهر ماه معرفي کرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در ميان فعاليت‌هاي فرهنگي مختلفي که اهالي فرهنگ به آن‌ها مشغول‌اند، عده‌اي نيز در ميان برگزاري مسابقه‌ کتاب‌خواني و مراسم‌ مذهبي يا تشکيل گروه سرود و اجراي تئاتر و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به سراغ اکران فيلم رفته‌اند و سعي مي‌کنند از اين طريق فضايي براي ارتباط با مخاطبان خود فراهم کنند.
اکران کننده‌هاي جشنواره مردمي فيلم عمار نه تنها به اکران فيلم مي‌پردازند بلکه سعي مي‌کنند اکران فيلم را بهانه‌اي براي انجام ديگر فعايت‌هاي فرهنگي قرار دهند و بسته‌اي از فعاليت‌هاي فرهنگي را با حلقه اتصالِ موضوعي مشترک، به مردم جامعه اطراف خود ارائه دهند.
مهر به عنوان اولين ماه از نيمه دوم سال همزمان است با اتفاقات مختلف و رويداد‌هاي تقويمي متفاوت که برخي از مناسبت‌ها شرايط را براي فعال فرهنگي آسان‌تر و برخي سخت‌تر مي‌کند. به طور مثال پيش بيني مي‌شد همزماني محرم امسال با آغاز سال تحصيلي و هفته دفاع مقدس، گرايش فعاليت‌هاي فرهنگي را به سمت برگزاري هيئت ببرد و فضاي هيئت نيز صرفا سرشار از فضاي مذهبي باشد و مجالي براي فعاليت‌هاي فرهنگي ديگر نباشد.
در ميدان حقيقت نيز اين مسئله موجب شد تا برخي از مراسم‌هاي روتين و تکراري هفته دفاع مقدس تعطيل شود و جاي خود را به گسترده‌ترين مراسم مذهبي در کشور دهد. اما در فضاي اکران کننده‌هاي جشنواره عمار اين امر تبديل به فرصتي شد تا از طريق برگزاري «سينما هيئت»ها در مناطق مختلف کشور، به جذب مخاطب در ميان قشر‌هاي نا آشنا به جشنواره مردمي فيلم عمار اما مذهبي بپردازد و جشنواره عمار را بيش از پيش به عموم مردم معرفي و در ذهن آن‌ها ثبت کند.
ترکيب موفقي که موجب برگزاري بيش از 50 اکران در قالب سينما هيئت در شهرستان‌هاي بردسير، نهاوند، دشتستان، قزوين، تهران، گرگان و چندين شهرستان ديگر کشور شد.
تقارن ديگر و هميشگي مهر با آغاز سال تحصيلي دانش آموزان و شروع جدي دانشگاه‌ها، اکران‌هاي مدرسه‌اي و دانشگاهي را نيز مجدد کليد زد. اکران‌هايي که به کمک معلم‌هاي دروس مختلف و مربي‌هاي پرورشي رقم مي‌خورد يا اکران کننده‌هايي که هيچ محدوديت مکاني براي اکران‌هاي خود نمي‌شناسند.
افرادي که بدون اينکه مسئوليتي در مدارس داشته باشند و از روي دغدغه مندي براي گسترش مخاطب‌ جبهه فرهنگي انقلاب، دردسر صرف زمان براي هماهنگي با مديران و معلمان مدارس مقاطع مختلف تحصيلي را به جان مي‌خرند. در نهايت با استمرار مراجعه و تلاش، مسئولان مدارس را راضي مي‌کنند تا زماني براي اکران فيلم در مدارس‌شان اختصاص دهند.
تلاشي که تنها در آغازين روز‌هاي سال تحصيلي موجب شده است تا 50 بار دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي طعم لذت بخش جايگزيني تماشاي فيلم با آموزش‌هاي يکنواخت را تجربه کنند. البته ناگفته نماند که اين تلاش و نتيجه حاصل شده عامل برگزاري ديگري هم دارد.
اگر نگوييم تاثير گذار‌ترين اکران‌ها به دست آن‌ها رقم مي‌خورد، جفا کرده‌ايم. اکران‌هايي که اکران کننده نه معلم مدرسه است و نه فردي دغدغه مند از بيرون مدرسه بلکه دانش آموزي است که توانسته است معلم و مدير و ناظم را قانع کند تا فيلم‌ها را به مهماني دوستان هم کلاسي‌اش ببرد.
اکران کننده‌هاي دانش آموز هم مانند ديگر اکران کننده‌ها در سراسر کشور فعاليت مي‌کنند. از شهرستان اردل در استان چهار حال و بختياري تا شهرستان نهاوند در همدان و اکران کننده‌هاي دانش آموز دختر و پسر در اهواز و باغملک، همگي در تلاش‌اند تا حلقه وصل آثار جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي با مخاطب‌هاي بالقوه اين آثار باشند و مهجور بودن اين محصولات را از بين ببرند.
اکران‌هاي ديگري هم در قالب سينما سنگر و سينما سيار يا در مکان‌هاي مختلفي همچون پارک، امامزاده، اتوبوس بين راهي، حوزه علميه، بسيج، مهدکودک، اردو‌هاي جهادي و حتي حرم مطهر رضوي و حرم امام علي(ع) در نجف برگزار شده است که توانسته است 24 هزار و 291 نفر مخاطب را پاي آثار جشنواره مردمي فيلم عمار بنشاند.
اين تعداد مخاطب، 124 اثر جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي را با موضوعاتي همچون اقتصاد مقاومتي، مدافعان حرم، ملت قهرمان و فضاي مجازي در 233 اکران مردمي تماشا کرده‌اند و از ارزش افزوده‌هايي همچون فروش لوازم التحرير ايراني، امانت کتاب، نقد و تحليل فيلم و محتواي آن و يا سخنراني‌هاي مرتبط با موضوع فيلم بهره برده‌اند.
در اين ميان نيز اثر «يتيم خانه ايران» با 24 اکران از بيشترين سهم استقبال مردمي براي اکران برخوردار بوده است و به اين واسطه مي‌توان ابوالقاسم طالبي را محبوب‌ترين کارگردان مهر ماه معرفي نمود. مجموعه 10 قسمتي «پيغام خون» که توسط موسسه مستضعفين تي وي تهيه و عرضه شده بود نيز با 19 اکران و پس از آن فيلم کوتاه داستاني «سلام» با موضوع انتظار نوجواني يزدي براي بازگشت پدرش از کشور سوريه و جدال با داعش با 17 اکران از ديگر آثاري بود که با بيشترين فراواني براي اکران مواجه شده است.
از نظر نقاط استاني فعال در زمينه اکران‌هاي مردمي، استان کرمان توانست با 38 اکران که حاصل تلاش اکران کننده‌هاي بردسير، شهربابک و زرند بود براي اولين بار در هفت ماه نخست سال به عنوان برترين استان در جمع بهترين‌هاي ماه قرار بگيرد. استان‌هاي فارس و همدان با 33 اکران و استان خوزستان با 27 اکران پر تلاش‌ترين استان‌هاي کشور بوده‌اند.
در بين شهرستان‌هاي کشور نيز همچنان نام نهاوند با تلاش جمعي خواهران و برادران متعهد نهاوندي مي‌درخشد. تنگ ارم، ياسوج و خوسف نيز تلاش قابل توجهي در ماه گذشته داشتند و توانستند فضايي را براي آشنايي بيشتر همشهريان خود با محصولات فرهنگي ايجاد کنند.
از نظر قالب آثار اکران شده نيز مي‌توان بر مزيت جشنواره عمار که مستند‌هاي خوش ساخت و با موضوعيت مردم است تاکيد کرد که با 120 اکران، بيشترين قالب مورد استفاده در اکران‌ها بوده است. قالب پر طرفدار فيلم‌هاي «داستاني» نيز 108 بار و پويانمايي‌ها 68 بار مهمان اکران‌هاي مردمي سراسر کشور بوده‌اند.
ماه مهر با توجه به کميت و کيفيت اکران‌هاي صورت گرفته در رده ماه‌هاي موفق‌تر اکران‌هاي مردمي امسال قرار مي‌گيرد که اين مسئله را مي‌توان به تلاش بيشتر اکران کننده‌ها و بهره برداري مناسب از فرصت‌هاي به وجود آمده به واسطه مناسبت‌هاي ايام مهر دانست.
همچنين برگزاري چهارمين نشست اکران کننده‌هاي جشنواره عمار در مشهد که اواخر شهريور ماه برگزار شد، به پويايي بيشتر اکران کننده‌ها کمک کرده است.
با توجه به تجربه سال‌هاي قبل جشنواره عمار، ماه‌هاي منتهي به ايام جشنواره يعني آبان و آذر فعاليت بيشتر اکران کننده‌ها را به همراه خواهد داشت. علي الخصوص که سال گذشته تعدادي از آثار جشنواره عمار پيش از جشنواره به دست اکران کننده‌ها رسيد و عملا اکران‌ها يک ماه زودتر از برگزاري جشنواره آغاز شد.
طرحي که تلاش دارد با رساندن نظرات مردمي نسبت به آثار، نظر داوران جشنواره را به سمت گرايش مردم متاثر کند و آثاري را برگزيند که مورد نظر مردم است نه ديدگاه اتاق‌هاي بسته داوري و نظرات محدود افراد، هر چند افرادي اهل فن و محتوا باشند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین جلسه شورای صنفی نمایش روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در خانه سینما برگزار شد. شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم را به شرح زیر ثبت کرد:

فیلم سینمایی «تاوان» به کارگردانی رامین سهراب زاده و تهیه کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز

فیلم سینمایی «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ

فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت

همچنین مقرر شد اکران فیلم های سینمایی «تاوان» و «نیلگون» از ۱۹ اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.

کد خبر 6091224 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت