Web Analytics Made Easy - Statcounter

مزیت اصلی نیروگاه های تجدید پذیر، تولید در محل مصرف، کاهش تلفات شبکه، کاهش آلایندگی محیط زیست، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق و تقویت پدافند غیر عامل است.

نخستین نیروگاه خورشیدی هیبریدی استان مازندران در سوادکوه افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در افتتاحیه پروژه نیروگاه هیبریدی خورشیدی- بادی ملرد سوادکوه افزود: امروزه حدود 80 درصد انرژی جهان از منابع فسیلی تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم شهابی گفت: تولید انرژی از منابع فسیلی با توجه به آلایندگی زیست محیطی، موجب گرم شدن زمین و تغییرات اقلیمی و ایجاد مشکلات متعدد می گردد. لذا تولید انرژی از منابع تجدید پذیر به صورت فزاینده افزایش یافته است.

شهابی اظهار داشت: در این راستا در تعدادی از کشورها نیروگاه های حرارتی تعطیل شده و بار عمده تولید برق بر عهده نیروگاه های تجدید پذیر قرار گرفته و نیروگاه های حرارتی تنها به عنوان پشتوانه تولید انرژی در مواقع اضطراری وارد مدار می شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران افزود: مزیت اصلی نیروگاه های تجدید پذیر، تولید در محل مصرف، کاهش تلفات شبکه، کاهش آلایندگی محیط زیست، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق و تقویت پدافند غیر عامل می باشد.

وی گفت: کشور ما طی سالهای اخیر به تولید برق ار منابع تجدید پذیر توجه کرده و در این راستا طرح های متعددی تا کنون به اجرا در آمده است، طرح برق رسانی به نقاط فاقد شبکه و روستاهای بدون برق(Off-Grid) و طرح خرید تضمینی برق از نیروگاههای خورشیدی و بادی (On-Grid) می باشد.

شهابی گفت: پروژه نیروگاه خورشیدی- بادی ملرد در راستای برق رسانی به نقاط فاقد شبکه اجرا شده است و این نیروگاه به صورت هیبرید(ترکیبی بادی- خورشیدی) اجرا شده است و با هزینه بالغ بر 500 میلیون ریال اجرا شده است.

وی بیان داشت: ظرفیت این نیروگاه 3 کیلووات است که 2500 وات آن بادی و 500 وات خورشیدی می باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران خاطرنشان کرد:اجرای این پروژه به صورت هیبرید موجب تولید انرژی در تمام اوقات شبانه روز می گردد و قابلیت اطمینان را بالا می برد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ استاندار در نشست خبری با اصحاب با اشاره به موضوع نا ترازی انرژی و جلوگیری قطعی برق در فصل گرما گفت: در گذشته برخی از مسئولان کشور نگاه آینده‌محوری نداشتند و از برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای کشور غفلت شده و با توسعه ظرفیت‌های تولید انرژی در کشور مخالفت‌هایی صورت گرفته است.


سید رضا مرتضوی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های متعددی در دست ساخت داریم افزود: برخی از آنها در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در زمینه تامین انرژی به سمت مثبت کردن تراز انرژی حرکت می‌کنیم.


وی گفت: در حال توسعه نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی هستیم و در مجموع برای تامین انرژی ظرفیت‌های خوبی برنامه‌ریزی شده است.


استاندار اصفهان افزود: شورای برنامه‌ریزی استان تلاش کرده تا در سند آمایش استان برنامه‌های مختلفی را انجام دهد، اما توسعه اقتصاد گردشگری و دانش‌بنیان دو راهبرد اساسی توسعه استان است و بر همین اساس مصر هستیم که سرمایه‌گذاری در استان براساس راهبرد‌های سند آمایش محقق شود.


مرتضوی با تاکید بر اینکه اولویت اول استان زمینه آب مصرفی، تأمین آب آشامیدنی مردم است، گفت: اصفهان دیگر نمی‌تواند بار مضاعفی از آلودگی هوا را تحمل کند و به همین دلیل مقابل گسترش بی‌رویه صنایع و ایجاد صنایع جدید نیز ایستادگی کرده‌ایم


وی تاکید کرد: این رویکرد باعث شده تا بار‌ها مورد هجمه قرار بگیریم، اما بر اصل تحقق سند آمایش استان تأکید داریم و تنها راه پیشرفت استان اصفهان را در اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد گردشگری متصور می‌شویم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور