Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@02:28:39 GMT

گرد و غبار همچنان مهمان کردستانی‌هاست

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۴۶۴۹

گرد و غبار همچنان مهمان کردستانی‌هاست

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: طبق نقشه‌های ماهواره‌ای پیش‌بینی می‌شود همچنان تا فردا شاهد گرد و غبار در استان کردستان باشیم.

محمدطالب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در مورد جریان پدیده شکل‌گیری گرد و غبار بر استان اظهار داشت: از روز شنبه هفته جاری این گرد و غبار بر استان کردستان شکل گرفته بود به طوریکه شهرهای بانه، سقز و سنندج تا مقداری این گرد و خاک را داشتند اما در روزهای بعد کم کم به شدت و میزان این توده گرد و غبار افزوده شد تا امروز که به مرحله حاد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در روز یکشنبه این هفته میزان گرد و غبار در شهرستان بانه افزایش یافت و دید در این روز به 2 هزار متر رسید و امروز هم به شرایط بحرانی تبدیل شد.

میزان دید در بانه به 800 متر رسید

مدیرکل هواشناسی کردستان تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده در شهرستان بانه میزان دید 2 هزار متر مربع گزارش شده و در برخی از ساعات امروز میزان دید به 800 متر که کمترین میزان دید شهرهای استان بود، رسید.

وی ادامه داد: این توده گرد و غبار از کشورهای سوریه و عراق شکل گرفته و جریانات آنها به سمت استان کردستان بوده و خود این کشورها چند روز است که شرایط حادی را دارند.

حیدری با اشاره به اینکه شرایط امروز سنندج و برخی شهرهای کردستان در حد بسیار خطرناک بوده است، افزود: در حال حاضر شرایط به نسبت بهتری نسبت به ساعات اولیه روز شاهد هستیم و از امروز چون وزش باد داریم مقداری از این گرد و غبار بر سطح استان تخلیه خواهد شد.

وی در مورد خروج این توده گرد و غبار در استان کردستان اظهار کرد: طبق نقشه‌های ماهواره‌ای ممکن است موج گرد و غبار باز هم از امشب جهت جریانات آن از کشور عراق و سوریه به سمت استان کردستان باشد و تا فردا پیش‌بینی می‌شود همچنان گرد و غبار بر استان را شاهد باشیم.

مدیرکل هواشناسی کردستان به میزان دید در شهرهای مختلف استان تا ظهر امروز اشاره کرد و گفت: میزان دید در شهر سنندج مرکز استان 8 هزار متر، سقز و قروه 10 هزار متر، بیجار 8 هزار متر، مریوان 3 هزار متر، زرینه 5 هزار متر، بانه 6 هزار متر ، کامیاران 5 هزار متر و هزار کانیان 4 هزار متر گزارش شده است.

اواخر هفته جاری بارش باران، آسمان کردستان را فرا می‌گیرد

وی از موج بارشی بر استان کردستان از اواخر هفته جاری خبر داد و بیان کرد: شرایط بارش باران از پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری بر استان آغاز و تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت و بیشتر شهرهای استان را در بر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی کردستان خاطر نشان کرد: بیشترین بارش هم در روزهای جمعه و شنبه اتفاق خواهد افتاد و بیشترین بارش‌ها هم در نوار غربی استان در شهرستان‌های بانه و مریوان محسوس خواهد بود.

انتهای پیام/

R7848/P1486/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد

هوای شهر سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام و مرکز بهداشت این شهرستان اقدام به صدور توصیه و هشدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا وضعیت کیفیت هوای سطح شهر سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شد.

از این رو مرکز بهداشت شهرستان سلماس اقدام به صدور توصیه و هشدار برای عموم شهروندان ساکن در این شهر به شرح ذیل کرد.

۱_ از تردد غیرضروری تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی ممانعت شود.

۲_حضور در پارک‌ها و پیاده‌روی در شرایط آلودگی و گرد و غبار، صورت نگیرد .

۳_ استفاده از ماسک تنفسی فیلتردار N95 برای کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گردوغبار قرار دارند، مثل پلیس راهور, خدمات شهری و....ضروری است.

۴_ شهروندان در صورت مواجه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی- عروقی، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

۵_ برای پیشگیری از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ را ببندید و از باز و بسته کردن غیر ضرور آن‌ها خودداری شود.

کد خبر 748505

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود