Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@02:13:42 GMT

ایران پیشنهاد دیدار با مقامات آمریکایی را رد کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۶۳۹۴

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایران درخواست واشنگتن برای دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرد. ناطقان: هیتر نوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره روایت سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مبنی بر این‌که ایران پیشنهاد دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی را رد کرده است، گفت: بله، آن‌ها درخواست دیدار با مقامات آمریکایی را رد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، نوئرت ادامه داد: ایران درخواست آمریکا برای دیداری در سطح مسئولان بلندپایه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرده است. کاخ سفید نیز در این باره اظهار نظر کرده است و باید به آن‌ها مراجعه شود.
وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره این‌که آمریکا علاقه‌مند است برد موشک‌های ایران صفر باشد، مدعی شد: آمریکا خواستار پایبندی ایران به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. همان‌طور که می‌دانید، ما موشک‌های بالستیک ایران را ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت می‌دانیم.
وی در ادامه ادعاهایش با اشاره به برد دو هزار کیلومتری موشک‌های ایران گفت: خب 2000 کیلومتر برد واقعا زیاد است. این قطعا کشورهای دیگر که از متحدان ما نیز هستند را در برد موشک‌های آن‌ها قرار می‌دهد. همه ما می‌دانیم و به‌علاوه متحدان ما در منطقه نیز آگاهند که موشک‌های بالستیک ایران نه تنها آمریکا، بلکه شرکای ما در خاورمیانه، شامل بسیاری از کشورهای عرب را تهدید می‌کند. آن‌ها، این مسئله را می‌دانند. ما صحبت‌های زیادی با دولت‌های‌شان درباره نگرانی‌ها نسبت به این فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران داشته‌ایم؛ بنابراین، فقط آمریکا نیست که در این زمینه ایران را تهدید می‌داند، متحدان‌مان نیز همین نظر را دارند.
نوئرت مدعی شد: موشک‌های ساخت ایران که مدت‌هاست مورد استفاده هستند، آتش درگیری در منطقه را شعله‌ور کرده است. موشک‌های بالستیک ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هستند. ما به دنبال این هستیم که ایران مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل عمل کند.
وی در واکنش به اصرار مکرر خبرنگاران درباره این‌که آیا ایران پیشنهاد دیدار با دونالد ترامپ را رد کرده یا پیشنهاد برای دیدار با مقام دیگری مثل ظریف، وزیر امرو خارجه ایران بوده است، از پاسخگویی مستقیم سر باز زد ولی با سوالات مکرر خبرنگاران و پافشاری آن‌ها در نهایت تایید کرد که بله آن‌ها این پیشنهاد را رد کرده‌اند.
این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند که برنامه موشکی ایران تنها برای دفاع از خاک کشور و توان بازدارندگی در برابر تهدیداتی است که علیه ایران وجود دارد، بنابراین، جمهوری اسلامی ایران همانند هر کشور دیگری که حق توسعه ظرفیت‌های دفاعی خود را دارد، به توسعه توانایی و ظرفیت‌های موشکی خود ادامه می‌دهد و برای این کار از هیچکسی اجازه نمی‌گیرد.
منبع: ایسنا برچسب ها: وزارت امور خارجه آمریکا ، سازمان ملل ، موشک‌های ایران

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه این کشور در ریاض با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش در این دیدار موضوع غزه و گذرگاه رفح و آتش‌بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و استمرار جنایات آن به شمار می‌رود، مدعی شد که برای تامین مطالبات انسانی در غزه نیاز به آتش بس وجود دارد. این ادعا در حالی مطرح شده که واشنگتن تاکنون ۳ بار به تنهایی قطعنامه‌های آتش بس مطرح شده در شورای امنیت را وتو کرده است.

وی خواستار تقویت تلاش‌ها برای ایجاد ثبات و منع گسترش درگیری‌ها در منطقه شد و گفت که بهترین کار برای بهبود شرایط انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

بلینکن ادامه داد که استمرار کمک‌های انسان‌دوستانه طی روزهای آینده محور مذاکرات وی با دیگر طرف ها خواهد بود. وی همچنین از تلاش های نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برای رسیدن به آتش بس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6092017

دیگر خبرها

  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است