Web Analytics Made Easy - Statcounter

دزفول - ایرنا - رییس ایستگاه هواشناسی صفی آباد دزفول گفت:قوانین مربوط به اعلام تعطیلی مدارس ، اداره ها و سایر دستگاه ها بر اثر بروز پدیده گرد و غبار متناسب با شرایط پیش آمده نبوده و نیازمند بازنگری است.

علی کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ساعت هشت صبح امروز میزان ذرات معلق گرد و غبار در هوای دزفول 860 میکروگرم بر مترمکعب ثبت شد و دید افقی نیز به 2 هزار متر کاهش یافت افزود:طبق قانون وضع شده برای اعلام تعطیلی باید دید افقی به کمتر از 2 هزار متر برسد و غلظت ذرات گرد و غبار نیز به بالای هزار میکروگرم بر مترمکعب افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد:در قانون پیش بینی شده تنها در شرایط فوق سلامتی مردم به خطر می افتد در حالیکه شرایطی با شدت کمتر از نظر غلظت آلودگی نیز سلامتی افراد را به خطر می اندازد.
رییس ایستگاه هواشناسی صفی آباد دزفول همچنین در خصوص وضعیت شرایط جوی در منطقه گفت:طبق بررسی تصاویر ماهواره ای یک چشمه گرد و غبار بین عراق و عربستان در حال شکل گیری است که ممکن است بر اثر وزش باد به سمت غرب کشور تغییر مسیر دهد.
کرمی اضافه کرد: در صورتی که این گرد و غبار بر اثر باد به سمت کشور ما نیاید پیش بینی می شود میزان ذرات گرد و غبار در هوای شمال خوزستان اواخر امشب کاهش یابد.
وی دمای کنونی دزفول را 19 درجه سانتیگراد و میزان رطوبت نسبی هوا را 72 درصد اعلام کرد و گفت: حداکثر و حداقل دمای دزفول در 24 ساعت گذشته به ترتیب 30 و 16 درجه بوده است.
روابط عمومی فرودگاه دزفول نیز در خصوص پروازهای این فرودگاه گفت:صبح امروز 2 پرواز از فرودگاه دزفول به مقصد تهران انجام شده و مشکلی برای پروازهای این فرودگاه ایجاد نشده است.
محمد بخشی افزود:پرواز دیشب نیز از طریق فرودگاه دزفول به سمت تهران انجام شد.
بیشتر نقاط خوزستان از عصر روز دوشنبه درگیر پدیده گردو غبار است که بیشترین غلظت آن با بیش از 30 برابر حد مجاز در آبادان ثبت شد.
گرد و غبار شدید مدارس خوزستان را در روز سه شنبه به تعطیلی کشاند و ادارات برخی شهرستانها تعطیل و برخی نیز با کاهش ساعت کاری روبه رو شد.
7278/6068 / 6037
خبرنگار: رقیه کردی ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در دزفول گفت: ۵۳۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی دزفول در سال زراعی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ به کشت سیر اختصاص یافت و کشاورزان امسال ۱۳ تن محصول برداشت کردند.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول، افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان به سایر استان‌های کشور و درصورت فراهم بودن شرایط، به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

قمرزاده ادامه داد: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

برداشت سیر در دزفول هرسال از اوایل اسفند ماه آغاز می‌شود و تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد.

سال گذشته زراعی ۹ هزار تن سیر از ۳۷۰ هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال با ۴ هزار تن افزایش، به ۱۳ هزار تن رسید.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) تعطیلی دانشگاه‌های سراسر کشور از ساعت ۱۲ تا ۱۴ فردا (یکشنبه)
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین