Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگرچه کرمان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی، مبداء ایده های نو برای تقویت بنیه اقتصادی مردم است اما به نظر می رسد تا زمانی که دانش اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه در زندگی مردم جاری نشود نمی توان انتظار تقویت اقتصاد و توسعه خوشایند منطقه را داشت.
امروز با تدابیر دولت تدبیر و امید، زیرساخت های مناسبی برای اجرای طرح ها و پروژه های اقتصادی در مناطق شمالی و جنوبی دیار کریمان فراهم شده است که معرفی این زیرساختها و ظرفیت های به وجود آمده نیازمند اراده ای استوار و برنامه ریزی مدبرانه ای در حوزه اطلاع رسانی است چراکه فرهنگ سازی و داشتن بینش اقتصادی، اصل مهمی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به شمار می رود و این مهم در صورتی محقق می شود که رسانه های منطقه به طور گسترده و کاملا یکپارچه به عرصه اطلاع رسانی ورود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تجربه ثابت کرده رسانه ها با قدرتی که در اختیار دارند می توانند بسیاری از غیر ممکن ها را ممکن و ناشدنی ها را شدنی کنند و در دورانی که اعتماد و اتکا به ظرفیت های داخلی و مقاومتی کردن اقتصاد، تنها راه نجات کشور از چالش ها و بحران های اقتصادی است، می طلبد که مطبوعات و رسانه ها برای شکل گیری و اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، بیش از پیش و متمایز از گذشته به معرفی ظرفیت های به وجود آمده توسط دولت بپردازند و در این راستا هم قطاری مدیران دولتی و اصحاب رسانه می تواند بسیار کارگشا باشد.
واقعیت استان کرمان این است که مردمان فهیم و هوشیار آن به شدت تشنه مطالعه، خواندن روزنامه و دنبال کردن رویدادهای این استان هستند که وجود 277 نشریه مجوز دار، هفت روزنامه استانی و 2 روزنامه سراسری گواهی بر این واقعیت است اما چرا تاکنون از این قابلیت بی بدیل برای تحقق اهداف عالیه دولت در این دیار استفاده نشده است که جواب این سئوال می تواند نبود هماهنگی لازم بین این 277 رسانه و یا اینکه کمک نخواستن مجموعه مدیریتی دولت از مطبوعات باشد.
اخیرا مشاهده کردیم که باز هم علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان همچون گذشته، ایده ای حساب شده مطرح کرد و آن تشکیل کارگروه اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت بالای رسانه های شمال و جنوب استان کرمان است لیکن پرواضح است که برای تشکیل چنین کارگروهی، تعامل و ارتباط اثربخش بین خانه های مطبوعات شمال و جنوب این دیار از ضروریات و الزامات کار است که باید به طور خاص مورد توجه قرار گیرد.
طبیعی است که تشکیل این کارگروه بدون نشست های کارشناسانه و تخصصی بین مطبوعات استان امکان پذیر نخواهد بود و بنا به گفته برخی از کارشناسان رسانه برای ‌شکل گیری کارگروه اطلاع رسانی باید نماینده های مطبوعات و رسانه های شمال و جنوب استان کرمان با هدف شناساندن ظرفیت ها، زیرساخت ها و اقدامات انجام شده توسط دولت محترم، گرد هم جمع شده و برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تقویت هرچه بیشتر بنیه اقتصادی مردم کرمان با هم به اجماع رسیده، هماهنگ شده و ائتلاف کنند.
استاندار کرمان اخیرا در بازدید از غرفه های خانه مطبوعات جنوب و شمال استان کرمان از تشکیل یک کارگروه اطلاع رسانی در آینده ای نزدیک خبر داد که مورد توجه مطبوعات و اصحاب رسانه دیار کریمان قرار گرفت و گمانه زنی های متعددی را نسبت به نحوه تشکیل کارگروه ذکر شده در فضای مجازی و محافل مطبوعاتی به همراه داشت.
امیدواریم با این حرکت رو به جلو، ماهیت و نتایج موثر اقدامات دولت تدبیر و امید در استان پهناور کرمان به خوبی معرفی و از همه مهمتر فرهنگ، بینش و دانش اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم این دیار پر گهر نهادینه شود.
رئیس دفتر ایرنا در جیرفت
7429/ 5054
انتشار : بهنام احمدی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونین سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در شرکت‌های داروسازی «توفیق دارو» و «خوارزمی» از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند همچنین حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، امروز از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جهت پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

دادستان تهران درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم همچنین در جهت حل مشکل فرسودگی ماشین آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

صالحی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به عدم تأمین نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، عدم تخصیص به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت پذیرد.

وی ادامه داد: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد قطعاً در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد همچنین متعاقباً جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولین امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند؛ به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 6094880

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "