Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی به ایرنا گفت: کارشناسان حقوقی تامین اجتماعی موضوع محاسبه اضافه کار بازنشستگان پس از سال 95 را بررسی می کنند و سرنوشت این بخشنامه به تصمیم این کارشناسان وابسته است.

به گزارش ایرنا، براساس بخشنامه شماره 70 سازمان تامین اجتماعی، تنها کسانی می توانند از پاداش اضافه کارهایی که طی سالها از حق بیمه آنها کسر شده بهره مند شوند که مشمول قانون برنامه پنجم توسعه باشند و کسانی که بعد از سال 95 قصد بازنشستگی دارند، هنوز بلاتکلیف هستند به همین منظور سیدمحمدعلی جنانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: موضوع بخشنامه شماره 70 توسط کارشناسان حقوقی این سازمان در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اجرای بخشنامه 70 مبتنی بر ماده 59 قانون پنج ساله پنجم بوده است درباره نحوه اجرای آن در خارج از بازه زمانی فوق (یعنی کسانی که پس از سال 95 بازنشسته می شوند) و رفع ابهامات لازم مراتب در دستور کار کارشناسان حقوقی قرار دارد.
جنانی ادامه داد: به همین دلیل کارشناسان حوزه حقوقی در خصوص نحوه اجرای آن اقدامات مقتضی را انجام خواهند داد، البته این موضوع زمان بر است.
وی خاطرنشان کرد: اینکه بخواهیم برای سایر مقاطع زمانی یعنی پس از سال 95 به بعد این بخشنامه نیز اجرایی شود، باید کارشناسان حقوقی تصمیم گیری کنند.
جنانی اشاره ای به زمان اعلام تصمیم کارشناسان حقوقی در باره سرنوشت محاسبه اضافه کار بازنشستگان پس از سال 95 نکرد.
مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی در عین حال گفت: اما افرادی که در سال 95 یا قبل از آن بازنشسته شده اند براساس فرمول هایی که از قبل پیش بینی شده است، می توانند از مزایای اضافه کار نیز در سنوات خودشان بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پیشتر در یک نشست خبری با اشاره به بخشنامه افزودن سهم اضافه کار به مستمری بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی گفت: در خصوص بازنشستگان پس از سال 95 نیز متناسب با کسوری که از اضافه کارشان کسر شده، ضریبی محاسبه و به مستمریشان اضافه می شود.
وی با بیان اینکه برای مشمولان بیمه تامین اجتماعی که پس از سال 1395 بازنشسته می شوند بخشنامه جدیدی ابلاغ نمی شود، افزود: برای این مشمولان بر اساس همان بخشنامه قبلی عمل می شود.
همچنین اسفندماه سال گذشته سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بخشنامه ای به شماره 70 برای محاسبه سهم اضافه کار کارکنان دولت مشمول قانون این سازمان صادر کرد که تنها کسانی می توانستند براساس قانون برنامه پنجم توسعه از آن استفاده کنند که تا پایان سال 95 بازنشسته می شدند و دیگر افرادی که اضافه کار از حقوق آنها به مدت چندین سال کم شده و پس از سال 95 بازنشسته می شوند مشمول این قانون نمی شدند که پیگیری های لازم در این زمینه صورت گرفته که امیدواریم نتیجه بخش باشد.
هیات وزیران در جلسه یکم دی ماه 95 به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه اجرایی قسمت دوم ماده 59 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه را تصویب کرد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز اسفندماه سال گذشته، تصویب نامه هیات وزیران درباره آیین‌نامه اجرایی قسمت دوم ماده (59) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه درخصوص محاسبه اضافه کار کارکنان دستگاه ‌های اجرایی مشمول قانون تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی را برای اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.
«محمود عسکری آزاد» 17تیرماه سال 1393، زمانی که جانشین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهوری بود، بخشنامه ای را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد که براساس آن دیگر حق بیمه از اضافه کار کارکنان مشمول قانون تامین اجتماعی کسر نمی شد. نتیجه این بخشنامه کاهش 30 تا 40درصدی حقوق دوران بازنشستگی و پاداش سنوات پایان خدمت بیش از یک میلیون کارمند بود.
اجتمام** 7268 ** 1569
خبرنگار: مهناز بیرانوند ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوط خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام یاری کنند.

بنابر روایت ایسنا، وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس‌ دولت سیزدهم با بیان این‌که «تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است»، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به این‌که «مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است»، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس دولت سیزدهم گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903322

دیگر خبرها

  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • چشم تیم ملی به جمال کاپیتان جدید روشن شد
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت