Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - به گفته مسئولان زنجان حرکت به سمت جذب سرمایه گذاری برای اجرای طرح های مشارکتی شهرداری از کارهای اساسی است و تلاش می شود در شهردای زنجان پروژه ها در اولویت نخست به سرمایه گذاران بومی واگذار شود.

به گزارش ایرنا ، با آغاز واگذاری پروژه های سرمایه گذاری شهرداری در زنجان از سال گذشته، اکنون عملیات اجرایی چند طرح در این شهر با حضور سرمایه گذاران شروع شده ولی به سرانجام رسیدن آنهابه عنوان نخستین تجربه سرمایه گذاری مشارکت مدنی، نیازمند تسهیل گری های بیشتر در ارائه خدمات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درحالی است که برای جذب سرمایه گذاران، بسته های تشویقی نیز برای مشارکت در اجرای پروژه ها در اسناد فراخوان ها در نظر گرفته می شود.
روز دوشنبه شماری از خبرنگاران رسانه های استان به همراه مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان و مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری زنجان از روند اجرا و پیشرفت چند پروژه سرمایه گذاری شهرداری در شهر زنجان بازدید کردند.
پارکینک طبقاتی ارگ در مرکز شهر، مجتمع بازارچه میوه و تره بار در گلشهر و مجتمع تجاری اداری مهدوی در شهرک کارمندان از جمله پروژه هایی هستند که عملیات اجرایی آنها با مشارکت سرمایه گذاران در شهر زنجان در حال انجام است.
پارکینک طبقاتی ارگ زنجان با قرارداد 270 میلیاردریال با 11 هزار مترمربع در هشت طبقه ساخته می شود که پنج طبقه آن کاربری پارگینگ با گنجایش 270 خودرو را خواهد داشت ، این طرح هم اکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مجتمع میدان میوه و تره بار گلشهر با قرارداد 210 میلیارد ریال با 22 هزار متر مربع زیر بنا است که قرار است ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد.
مجتمع تجاری اداری مهدوی در شهرک کارمندان نیز با نزدیک هزار میلیارد ریال حجم قرارداد، در زیربنای 35 هزار متر مربع ساخته می شود. این پروژه هم اکنون 22 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
اسرافیل نیازی، مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان در خصوص ضرورت بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه ها در شهرهای استان به خبرنگاران گفت: از آنجا که در حوزه اعتبارات عمرانی با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم، حرکت به سمت جذب سرمایه گذاری برای اجرای پروژه ها، از کارهای اساسی است که طی دو سه سال گذشته در سطح استان اتفاق افتاده است.
وی به تشکیل هیأت های عالی سرمایه گذاری شهردای ها در شهرهای استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته پنج هزار و 660 میلیارد ریال پروژه سرمایه گذاری در شهر زنجان منجر به انقعاد قرار داد شد.
نیازی اضافه کرد: در شهر ابهر نیز تا کنون نزدیک 800 میلیارد ریال پروژه های سرمایه گذاری منجر به عقد قرارداد شده است.
وی با بیان اینکه واگذاری پروژه های سرمایه گذاری از طریق فراخوان عمومی انجام می شود، اظهار کرد: بیشتر پروژه های سرمایه گذاری شهردای ها به صورت مشارکت مدنی است و لازم است کمک کنیم تا با ایجاد اعتماد دوطرفه جذب سرمایه گذاری ها به سرانجام موفقی برسد.
احمد صفا، مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت هاب مردمی شهرداری زنجان نیز در این بازدید به ضرورت اطلاع رسانی پیرامون پروژه های سرمایه گذاری شهرداری اشاره کرد و گفت: تلاش ما در مجموعه شهردای زنجان این است تا پروژه ها در اولویت نخست به سرمایه گذاران بومی واگذار شود.
وی افزود: برای جذب سرمایه گذاران، بسته های تشویقی نیز برای مشارکت در اجرای پروژه ها در اسناد فراخوان ها در نظر گرفته می شود چرا که در پروژه های سرمایه گذاری، شهرداری کارفرما نیست بلکه این سرمایه گذاران هستند که صاحب اصلی پروژه ها می شوند.

** موفیقت پروژه های مشارکتی در دست اجرا ، عامل جذب سرمایه گذاران
اسفندیار عظیمی سرمایه گذار پروژههای مشارکتی پارکینک طبقاتی ارگ و مجتمع بازارچه میوه و تره بار زنجان نیز در جریان این بازدید گفت: همکاری شهرداری در اجرای پروژههای مشارکتی نسبت به دو سال گذشته بسیار مطلوب شده است.
وی با بیان اینکه اکنون بستر خوب و مناسبی برای سرمایه گذاری در پروژهها در شهرداری زنجان فراهم است، افزود: لازم است دستگاههای خدمات رسان نیز تسهیل گری هایی برای انجام پروژههایی که عواید جمعی برای شهروندان دارند، در نظر بگیرند.
کمال انصاری، سرمایه گذار پروژه مشارکتی مجتمع تجاری اداری مهدوی زنجان نیز به لزوم همکاری و همراهی بیشتر دستگاههای خدمات رسان در پیشبرد عملیات اجرایی پروژه ها اشاره کرد و گفت: اگر پروژه هایی که اکنون در دست اجرا هستند، سرانجام موفقی داشته باشند، بدون شک این موضوع باعث ترغیب سایر سرمایه گذاران نیز به سرمایه گذاری می شود.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران