Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری تشریح برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ویژه برنامه های اربعین حسینی، صبح امروز مورخ دوشنبه هشتم آبان‌ماه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت السلام والمسلمین سید کاظم موسوی متقی، مسئول محور عراق ستاد اربعین، در ساختمان سازمان اوقاف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی در ابتدای این مراسم در خصوص تشریح برنامه های اربعین حسینی گفت: جمله ای که شاید جامعه ترین جمله است بیان مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند: «شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است.» امروز هم این مغناطیس حسینی است که دل همه عاشقان اباعبدالله الحسین ع را به خود جذب می کند. این حرکت مردم در ایام حسینی بزرگترین کنگره وحدت اسلامی است، که اگر بخواهیم تجلی ایمان، گذشت و انفاق را شاهد باشیم، در روح حرکت اربعین حسینی شاهد هستیم و بهترین عزت اسلام اربعین حسینی به عنوان بزرگترین حرکت جهانی از آن یاد می شود.

وی در ادامه بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم که هرکسی نسبت به توان خودش برای خدمت‌رسانی به زائران قدم برمی‌دارند. حتی در عراق کسانی هستند که در عرصه‌ خدمت رسانی ورود پیدا می کنند، اما نکته جالب این است که وقتی به موقوفات خود رجوع می کنیم می بینم که در صد سال پیش کسانی هستند که اموال خود را برای اربعین حسینی وقف کرده اند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در پنج ماه پیش با توجه به جلسه هایی که شکل گرفت درخصوص برنامه های ستاد اربعین حسینی بیان کرد: ستاد اربعین در استان‌ها شکل گرفته و از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه استفاده شد.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی گفت: آنچیزی که رقم خورده است، وجود یازده محور در شلمچه، مهران، خسروی، زاهدان، کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و طریق الحسین (از نجف تا کربلا) و همچنین برپایی ۱۵ موکب است که ۵ موکب در ایران و ۱۰ موکب در کشور عراق را در نظر گرفته ایم.

وی افزود: علاوه بر این، ۵۰ بقعه متبرکه را در مسیر زائران کربلا در امامزادگان طراحی کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های امامزادگان، ۹ امامزاده در کشور عراق و در مجموعه ۷۴ موکب در ایران و عراق برای خدمت‌رسانی به زائران در نظر گرفته شده است.


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، درخصوص تشریح سرفصل های خدمت‌رسانی در موکب های برپا شده اظهار کرد: بخشی از این خدمت رسانی ها توزیع پذیرایی و اغذیه است که ۸ میلیون و ۲۷۰ هزار وعده غذایی گرم و سرد را در نظر گرفته ایم. همچنین موکب های ما براساس ظرفیت مکانی که دارند از ۱۰ تا ۲۰ روز برپا هستند.


وی در ادامه با اشاره به مجهز بودن تمام امکانات موکب های پذیرایی، عنوان کرد: هرشب میزان ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر از زائران هستیم که ۲۴ و ۲۰۰ نفر را در خاک عراق و ۱۷ هزار نفر را در ایران میزبانی خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی در پایان با بیان اینکه ۲۹۰۰ بقعه متبرکه در اربعین حسینی در کشور ایران مراسم عزاداری خواهد داشت، خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ خیمه معرفتی با حضور ۲۰۳ نفر از روحانیون به عنوان مبلغ در مسیر طریق الحسین و دیگر محورهای پیاده روی اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت

حسینی معاون رییس‌جمهور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به سفر رییس‌جمهور به سمنان همزمان با تحقق وعده صادق، گفت: کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از حامیان رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تحقق وعده صادق اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم در رفع مشکلات، اضافه کرد: امید می‌رود شاهد موفقیت کشور در عرصه‌های مختلف باشیم.

معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: فرهنگ کار و مهارت‌آموزی باید در جامعه بیش از پیش ترویج شود تا با کار و تلاش جوانان شاهد موفقیت کشور در عرصه اقتصادی باشیم.

وی افزود: ظرفیت‌های متعدد از معدن، اقتصاد دیجیتال تا اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه هفتم توسعه دیده شده و تسلط بر مهارت و حرفه‌آموزی لازمه تحقق این برنامه‌ها، خودکفایی و افزایش صادرات است.

حسینی گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۵۰۰ هزار واحد تحویل داده شد.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار و رفع چالش‌های اقتصادی کشور در گرو جهش تولید است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی