Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت هم اندیشی دستگاه‌های مرتبط برای تامین منابع مالی طرح تحول سلامت تاکید کرد.

محمد نعیم امینی‌فرد با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در گفت‌وگویی اظهار داشت: طرح تحول سلامت با تنگناهای شدید مواجه است. ما در دو حوزه باید حساسیت ویژه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی منابع مالی برای این طرح و همزمان مدیریت هزینه‌کرد منابع. در حال حاضر ما با بدهی انباشته بیمه‌ها مواجه هستیم که هر سال بیمه‌ها را دچار کاهش عملکرد می کند.

وی افزود: در عین حال بدهی گسترده ناشی از مطالبات نیروی انسانی که آن هم ناشی از کاهش منابع مالی بیمه‌ها است و مشکلاتی در ارتباط با تدارک لجستیک و تجهیزات و داده‌های لازم برای مصارف شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها وجود دارد. در این ارتباط در بحث تدارک منابع مسئله یک درصد ارزش افزوده را داشتیم که مردم آن را پرداخت می کنند و به دلیل اثرات مثبت ناشی از اجرای طرح تحول سلامت عملا با استقبال مواجه شد اما بقیه منابع به پایداری لازم نرسید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مثلا ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده و عوارضی که مجلس در مواد دخانی و کالاهای آسیب رسان وضع کرده، اختصاص نیافته است و این‌ها نگرانی‌های جدی است که در بحث تامین منابع وجود دارد.

امینی فرد ادامه داد: در بحث هزینه‌کرد باید گلوگاه‌های خاصی را برای کنترل هزینه‌ها تعریف کنیم. برابر برنامه ششم وزارت بهداشت مکلف است تا پایان برنامه تمام خدماتش را از طریق سیستم سطح بندی خرید خدمت کند و خرید خدمات راهبردی را تا حد زیادی جانشین کند و راهنمای بالینی را تدوین کند و در اختیار بیمه‌ها بگذارد و پزشک خانواده را به طور عملی در تمام شهرها تا پایان امسال که سال اول اجرای برنامه است، محقق کند و نهایتا تمامی خرید خدمات از انتهای سال سوم براساس سیستم سطح بندی باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وجود تنگناهایی در تامین منابع طرح تحول سلامت تصریح کرد: مشکل عمده کمبود نقدینگی در خزانه است که در سال‌های گذشته کمتر با این مشکل مواجه می شدیم. الان بعد از تخصیص مبالغ توسط سازمان برنامه وبودجه، خزانه توانایی پرداخت در حوزه سلامت را ندارد و این نگرانی جدی ایجاد کرده چراکه تخصیص ها باید در موقع مناسب انجام شود.

وی همچنین گفت: عملا امکان استفاده از برخی مکانیزمهای خزانه مثل اسناد خزانه در حوزه بهداشت و درمان وجود ندارد باتوجه به اینکه لایحه بودجه ۹۷ در حال تدوین است هم اندیشی بین دستگاه‌ها می تواند برای تدارک منابع مالی و یافتن زبان مشترک برای کنترل هزینه‌ها موثر واقع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم

سید رسول میرخلفی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم گفت: در طرح نهضت ملی مسکن نیز تاکنون برای افزون بر هشت هزار پرونده تسهیلات مصوب پرداخت شده است.

میرخلفی گفت: ۵۱.۸ همت منابع مالی استان قم طی سال گذشته در مجموع به ۲۱۱ هزار فقره پرونده معرفی شده به بانک‌ها پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، منابع بانکی استان قم ۲۰ درصد رشد داشته و بیست و یکمین استان کشور از نظر سهم منابع مالی بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ادامه داد: همچنین استان قم با رشد ۴۱ درصدی مصارف منابع مالی در سال گذشته در رتبه دوم کشور قرار گرفته که یک موفقیت قابل‌توجه برای این استان است.

میرخلفی با اشاره به بهبود وضعیت و نسبت بین منابع و مصارف بانکی خاطرنشان کرد: نسبت بین منابع و مصارف منابع مالی استان هم اینک به ۸۳ درصد رسیده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم اظهار داشت: ۷۹ همت مجموع منابع مالی قم در بین ۲۱ بانک فعال در این استان بوده است.

وی عنوان کرد: ۹ همت تسهیلات قرض‌الحسنه تکلیفی نیز سال گذشته برای ۱۲۱ هزار پرونده پرداخت شده که بخش مهمی از آن در حوزه ازدواج، فرزندآوری و خوداشتغالی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • پرداخت تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی