Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مجید آوج، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان امروز، 10 آبان ماه در نشست هماهنگی طرح توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: تفاهم‌نامه و قراردادی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاددانشگاهی و صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد 20 هزار شغل در کشور منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای اجرای این طرح هشت استان به عنوان پایلوت طرح انتخاب شدند که استان کردستان یکی از این استان ها بود.

مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی استان کردستان بیان کرد: استان کردستان به عنوان یکی از استان‌های منتخب اجرای این طرح است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی استان زمینه ایجاد دو هزار و 600 شغل جدید را فراهم کند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در سه فاز عنوان کرد: در فاز اول این طرح مزیت‌ها و ظرفیت‌های مشاغل خانگی شناسایی و اولویت‌بندی می‌شود.

 آوج تصریح کرد: بررسی ظرفیت‌ها، مزیت‌ها، امکانات موجود، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، هدایت افراد به ثبت طرح در سامانه طرح مشاغل خانگی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در فاز اول این طرح است.

وی با اشاره به فازدوم این طرح افزود: توانمندسازی متقاضیان مشاغل خانگی فاز دوم این طرح بوده که در این مرحله ارزیابی و استعدادسنجی متقاضیان انجام می شود و متقاضیان تحت آموزش های جهاددانشگاهی قرار گرفته و از خدمات مشاوره‌ای و هدایت شغلی جهاددانشگاهی استفاده می‌کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان ادامه داد: یکی دیگر از کارهای صورت گرفته در فاز دوم طرح مشاغل خانگی جذب کار آفرینان و تیم سازی است.

وی اضافه کرد: فاز سوم طرح به بحث اتصال به بازار می‌پردازد این بخش مهم‌ترین فاز طرح ایجاد مشاغل خانگی است که جهاددانشگاهی برای این بخش برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است.

آوج در ادامه گفت: ظرفیت‌سازی و شکل دهی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی در فاز اتصال به بازار یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این طرح است.

وی افزود: تولید استانداردسازی و برندسازی، ارتقای کمیت و کیفیت بسته‌بندی و کمک به برنامه‌های تنظیم و فروش از دیگر برنامه‌های فاز سوم این طرح است.

مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی استان کردستان اعلام کرد: در استان کردستان علاقمندان می‌توانند به سامانه متمرکز مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و پس از مطالعه دقیق راهنما و کد رشته‌های موجود نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی کردستان با دارا بودن ظرفیت‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، تجاری‌سازی و اشتغال در تمام نقاط استان فعالیت کرده و متقاضیان می توانند از برنامه های توانمندسازی و مشاوره شغلی آن استفاده کنند.

آوج افزود: در بخش اتصال به بازار هم جهاددانشگاهی کردستان  با هماهنگی های به وجود آمده بازراچه های محلی را راه اندازی کرده و در اختیار شاغلان در این طرح قرار می‌دهد تا محصولات خود را بدون واسطه به فروش برسانند.

وی تأکید کرد: فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه از این طرح  یکی از برنامه‌های جهاددانشگاهی کردستان است که با استفاده از ظرفیت‌های رسانه ای استان انجام می‌پذیرد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان افزود: در اجرای این طرح تأکید بیشتر بر توانمندسازی متقاضیان است که افراد بعد از توانمندسازی می‌توانند از تسهیلات صندوق  کارآفرینی امید استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ساختمان مرکزی جهاددانشگاهی استان و مراکز شهرستانی کارشناسان و مشاوران متخصص حوزه بازاریابی و کار آفرینی آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به علاقمندان به این طرح هستند.

مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی استان کردستان در پایان یادآور شد: علاقمندان به دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به مراکز جهاددانشگاهی در شهرستان مراجعه و یا با شماره تلفن  333287516  تماس حاصل کنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سنندج اظهار کرد: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد قابل احترام است، اما این نهاد‌ها کارکرد صحیح خودشان را در اغلب موارد به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر انجام نداده اند.

مهدی رمضانی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تأکید کرد: در حوزه‌هایی که مشارکت مردم بوده موفق بوده ایم و یکی از حوزه‌های جدی که باید از آن استفاده شود، مبارزه با مواد مخدر است.

وی بر لزوم پیگیری شورای برنامه ریزی استان در بخش مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه ها، صنایع و معادن تاکید کرد و افزود: مسئولیت‌های اجتماعی باید در سر فصل‌های خود هزینه شود.

رمضانی ادامه داد: آموزش و پرورش با دعوت از اصحاب فکر و نظر سعی کند جامعه هدف خود را در زمینه آسیب‌های مواد مخدر آگاه کنند.

وی با تاکید بر غربالگری درست و هدفمند در کمپ‌های ترک اعتیاد، اظهار کرد: در حوزه ترک اعتیاد یک چرخه مالی معیوب وجود دارد و این باید اصلاح شود، ضمن اینکه مکانی جدا برای معتادان با بیماری خاص ایجاد شود.

۱۹۸ کیلوگرم موادمخدر در کردستان کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۹۸ کیلوگرم موادمخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه ۱۵ درصد رشد داشته است.
سردار لطف‌الله دارابی نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۲۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ۳ هزار و ۸۶۱ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه گذشته نیز ۲ هزار و ۵۶ معتاد متجاهر در استان جمع‌آوری و تحویل کمپ‌ها شد، افزود: در سال‌جاری نیز ۲۷۶ معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری شدند.

دارابی یادآور شد: امسال تاکنون ۵۲۳ نفر در بحث توزیع مواد مخدر دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم