Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ اسحاق جهانگیری با توجه به گزارش نماینده وزارت نیرو و دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص میزان پیشرفت و روند اجرای طرح توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب، با توجه به اینکه طرح بزرگ توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب از طرح های مهم کشور است، اظهارداشت: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و اهتمام دولت یازدهم این طرح آغاز شد و خوشبختانه با دستاوردهای خوبی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: اجرای این طرح اقدامی بزرگ است و در راستای اجرای این طرح تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابعی که با مجوز رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی برداشت شده و به این طرح تخصیص یافته و این منابع غیر از بودجه عمرانی کشور است.
 
معاون اول رییس جمهوری افزود: دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ادامه برنامه های مرتبط با اجرای این طرح را با جدیت هر چه بیشتر پیگیری کند و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید تمرکزی جدی بر اجرای این طرح معطوف سازد چرا که این طرح با آثار و برکات متعددی از جمله اشتغال زایی و توسعه در نقاط مختلف کشور به ویژه در غرب کشور همراه است.
 
به گفته جهانگیری، در این جلسه نماینده وزارت نیرو گزارشی از طرح توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب به عنوان یکی از پروژه های بزرگ و مهم اقتصاد مقاومتی ارایه کرد.
 
وی ادامه داد: بر اساس این گزارش این طرح از سال ۱۳۶۲ در کشور مطرح بوده اما با پیگیری و اهتمام دولت یازدهم و با عنایت ویژه رهبری، کار بزرگی در این زمینه شکل گرفت و امیدوارم با اجرای این طرح فرصت های از دست رفته در دوره های گذشته جبران شود.
 
جهانگیری افزود: در ادامه این جلسه همچنین گزارشی تصویری از مراحل مختلف و میزان پیشرفت اجرای طرح توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب ارایه شد. بر این اساس در اجرای این طرح ۸ میلیارد دلار با هدف توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب از صندوق توسعه ملی برداشت شد و در اجرای این طرح ۲۰۰ شرکت پیمانکار و ۴۱ شرکت مشاور مشغول به کار شدند و ۲۵۹ میلیون متر مکعب خاک برداری و سنگ برداری انجام شده و ۱۳۰ کیلومتر تونل به روش مکانیزه حفر شده است.
 
معاون اول رییس جمهوری گفت: همچنین بهره برداری از ۲۷ سد و آبگیری ۱۵ سد، اجرای ۱۹۷ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری، انتقال آب در جهت توسعه مناطق مرزی کشور، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ساکنین مرزنشین، محرومیت زدایی، تثبیت جمعیت و ایجاد امنیت در مناطق مرزی کشور از جمله نتایج عمده اجرای طرح توسعه و عمران غرب کشور در حوزه آب است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 

فرماندار هشترود در بازدید از شرکت آرد هشترود به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: نشان ملی اقتصاد مقاومتی به خاطر فعالیت‌های این شرکت بر اساس سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی اعطا شد و جزو کارخانه‌های آرد نمونه استانی است که تاکنون هیچ گونه نارضایتی از آن گزارش نشده است.

 قشلاقی ادامه داد: کارگران نقش آفرینان اصلی تولید، توسعه و موتور محرکه و پیشران اقتصادی هستتد که مسیر رشد و اعتلای کشور در خودکفایی و رسیدن به قله‌های افتخار را هموار می‌کنند.

وی گفت: هفته کارگر فرصتی مناسب برای یادآوری تلاش‌های ارزنده قشری است که پیامبر (ص) بر دستان پینه بسته اش بوسه زده و ما نیز افتخارمان خدمت به این قشر ارزشمند است.

فرماندار هشترود خاطرنشان کرد: تلاش و پشتکار قشر شریف کارگر در طول سال‌ها بر کسی پوشیده نیست و در سال جهش تولید با مشارکت مردم این قشر زحمتکش می‌تواند همچون گذشته در مسیر تعالی و پیشرفت و خودکفایی کشور گام بردارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان