Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

دبیر اول و رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج از امکان سنجی و مطالعات راه اندازی تراموای سبک شهری در این کلانشهر با همکاری شرکت مهندسی و ساخت مپنا لکوموتیو و تبدیل فلکه اول گوهردشت تا خیابان هشتم به پیاده راه در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پانا البرز از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مهدی حاجی قاسمی در جریان بازدید اعضای کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج از شرکت مهندسی و ساخت مپنا لکوموتیو با اعلام خبر فوق اظهار داشت: گروه مپنا به عنوان یک بنگاه اقتصادی ایرانی که بیش از 40 زیرمجموعه تخصصی دارد، نماد رشد صنعت داخلی و بومی سازی فناوری های جهانی است و ما به وجود چنین مجموعه وزین و علمی در کرج می بالیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه رویکرد شورای پنجم کلانشهر کرج «انسان محوری» است و ما به دنبال تقویت آرامش و رفاه شهروندان گرامی هستیم، عنوان کرد: گرچه توسعه معابر و احداث پل ها و ایجاد راه های جدید دسترسی از اهمیت بالایی برخوردار است اما باید گفت که تاکید و تمرکز اصلی ما بر انسان محوری و توجه به پیاده محوری و تقویت حمل و نقل همگانی استوار است و با تمام قدرت در جهت آرامش و آسایش شهروندان تلاش خواهیم کرد.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه گرایش جهانی در توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری به سمت توسعه مترو، قطار برقی، BRT و تراموا متمایل است اما متاسفانه ما هنوز به ناوگان مجهز و استاندارد تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز دسترسی نداریم، اذعان داشت: امید است با همکاری گروه مپنا و بهره گیری از تخصص و دانش این مجموعه به توفیقاتی در این عرصه دست پیدا کنیم و رفاه و آرامش را برای ساکنین منطقه رقم بزنیم.

عضو شورای پنجم کرج در ادامه از تبدیل فلکه اول گوهردشت تا خیابان هشتم به پیاده راه در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: در حالی که برخی از این تصمیم تحت لوای افزایش ترافیک انتقاد می کنند اما باید گفت که سیاست اصولی ما «سواره محوری» نیست بلکه «پیاده محوری» است و چنانچه تردد با خودروهای شخصی و تک سرنشین جای خود را به استفاده از تاکسی و اتوبوس دهد بی شک بخشی از ترافیک تعدیل می شود.

به گفته این مسئول شهری، شرکت مهندسی و ساخت مپنا لکوموتیو که در زمینه جلب سرمایه گذار و تامین منابع مالی پروژه های ریلی نیز فعالیت گسترده ای دارد می تواند مدیریت شهری کرج را برای نیل به اهداف توسعه ای و تسریع در راه اندازی مترو همچنین آغاز امکان سنجی فنی و مطالعات راه اندازی تراموای سبک شهری یاری نماید تا فصل جدیدی از همکاریها در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوا رقم بخورد.

حاجی قاسمی با اشاره به تعابیری همچون «روستای بزرگ» یا «خوابگاه نیروهای کار تهران» که در گذشته برای کلانشهر کرج به کار برده می شدند، اظهار داشت: واقعیت این است که کرج به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور هنوز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده است و آن طور که باید و شاید به امکانات و سرانه های شهری دسترسی نداریم که گشودن پنجره های جدید همکاری با مجموعه هایی همچون مپنا می تواند نویدبخش خروج از محرومیتها باشد.

یادآور می شود در این بازدید احد رسولی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی، عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، نظارت و تحول اداری، اکبر سلیم نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی، محمدحسین خلیلی اردکانی و فرج اله ایلیات از اعضای کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج نیز حضور داشتند و از بخش های مختلف کارگاهی و اداری شرکت مهندسی و ساخت مپنا لکوموتیو بازدید به عمل آوردند.

حسین قماشی مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت مپنا لکوموتیو و سیدمجید بنی هاشمی مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی گروه مپنا نیز در این بازدید و در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر کرج به تشریح توانمندیهای این مجموعه در عرصه های مختلف پرداختند و خواستار تقویت همکاری و تعاملات با مسئولان شهری کرج در جهت توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری شدند.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد

معصومه آمره،عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: به تازگی سخنگوی شورای اسلامی شهر، مصاحبه‌ای انجام داده و اعلام کرد که با نظر مثبت هیئت‌امنای دانشگاه صنعتی اصفهان، امکان تعویق بازنشستگی و ادامهٔ فعالیت ایشان به‌عنوان شهردار قم وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد:، اما مطابق با مادهٔ ۹۶ آیین‌نامهٔ استخدامی اعضای هیئت‌علمی، سقف سن فعالیت این اعضا تا سن ۷۰ سالگی بوده و بعد از آن باید بازنشسته شوند، این آیین‌نامه به هیئت‌امنای دانشگاه‌ها اجازهٔ تعویق بازنشستگی را تنها به آن دسته از اعضای هیئت‌علمی که در ۵ سال منتهی به بازنشستگی، استاد نمونهٔ کشوری بوده باشند می‌دهد، ولی آقای سقائیان‌نژاد عنوان عضو هیئت‌علمی نمونهٔ کشوری را نداشته و در این فهرست نام ایشان به چشم نمی‌خورد. 
عضو شورای شهر قم ادامه داد: بدین ترتیب به نظر می‌رسد که آقای سقائیان‌نژاد، پیش از دو سال قبل، یعنی در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ و زمانی که به سن ۷۰ سالگی رسیده‌اند، بنا بر قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان باید از سمت شهرداری کنار می‌رفته‌اند.
وی افزود: قائم‌مقام وزیر علوم در نامه‌ای خطاب به رییس دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام نموده که امکان تعویق بازنشستگی جناب آقای سقائیان‌نژاد وجود ندارد.
 آمره تصریح کرد: سخنگوی شورای شهر قم حکم کارگزینی آقای سقائیان‌نژاد را به‌عنوان مدرکی برای بازنشسته نشدن ایشان ارائه نمودند، در این خصوص اشاره به دو مطلب لازم است اولا این حکم بر اساس تایید هیئت اجرایی جذب دانشگاه صنعتی اصفهان تنظیم شده و تاییدیه‌ای از هیئت امنای آن دانشگاه ندارد بنابراین قابل‌اعتنا نیست و ثانیا این حکم در تاریخ ۱۴۰۲/۴/۱۱ تهیه شده است. با توجه به این که تعویق بازنشستگی ایشان توسط هیئت‌امنای دانشگاه تنها تا بهمن‌ماه سال گذشته اعتبار داشته است، حکم کارگزینی نیز تنها می‌توانسته تا آن بهمن‌ماه اعتبار داشته باشد.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند