Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، نشست کتابخوان به مناسبت روز نوجوان و بسیج دانش آموزی دیروز در کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت با حضور جمعی از نوجوانان دانش آموز عضو کتابخانه عمومی امام رضا(ع) و دوستداران کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

در این نشست پنج نفر از کتابخوانان کتاب‌های خوانده شده خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند که در ادامه به بخشهایی از این کتابها خواهیم پرداخت؛

«فهمبده رزمنده کوچک»/ نوشته قاسم کریمی/ارائه توسط؛ فاطمه شمسی (نوجوان بسیجی)

کتاب فهمیده رزمنده کوچک ازسری کتاب های تاریخ انقلاب برای کودکان ونوجوانان می باشدکه توسط نشرتاریخ وفرهنگ وزارت فرهنگ وارشاداسلامی درسال 1380منتشرشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب در12فصل به شرح وقایع انقلاب می پردازد. فصل 11کتاب به زندگینامه رزمنده کوچک پسر12ساله انقلاب می پردازد که به فرموده امام خمینی (ره):رهبرماآن طفل سیزده ساله ای است که باقلب کوچک خودکه ارزشش ازصدهازبان قلم بزرگ تراست بانارنجک ،خودرازیرتانک دشمن انداخت وآن رامنهدم نمود وخودنیزشربت شهادت نوشید.

آسمان پرستاره/ نوشته مهردادغفارزاده/ ارائه توسط؛ هانیه عاشوری (نوجوان بسیجی)

کتاب آسمان پرستاره توسط نشرتاریخ وفرهنگ برای سنین کودک ونوجوان درسال 1380منتشرشده است. ادبیات نوشتاری این کتاب به گونه ای است که نسل نوجوان می تواند بازوایای مختلف شکل گیری وپیروزی انقلاب واستقرارنظام جمهوری اسلامی پس از2500سال حکومت پادشاهان خودکامه آشناشود.

ایرباس300/نوشته مناف یحیی پور/ ارائه توسط؛ کوثرکریمی (نوجوان بسیجی)

کتاب ایرباس 300درسال1380توسط انتشارات وزارت فرهنگ وارشاداسلامی منتشرشده است. این کتاب بااشاره به زندگینامه ومبارزات رهبرانقلاب ،امام خمینی (ره ) تازمان تبعیدایشان به عراق ووقایع پس ازپیروزی انقلاب اسلامی ،به بیان اهداف ،فرازهاووقایع اساسی وتاثیرگذارانقلاب می پردازد.

مادرشهادت فرزندت مبارک /نوشته فهیمه خدادوست/ ارائه توسط؛ غزل جهاندیده (نوجوان بسیجی)

کتاب مادرشهادت فرزندت مبارک که توسط انتشارات وزارت فرهنگ وارشاداسلامی درسال 1380،چاپ هشتم آن  منتشرشده است درقالب داستان به اوصاف وروحیات شهیدوصحنه هایی ازروزهاوشبهای انقلاب ،روزهاوشبهای خون وشهادت دریکی ازمحله های جنوب تهران می پردازد.

روایت گرعشق مروری براندیشه های شهیدآوینی/نوشته عبدالحمید موسی کاظمی/ ارائه توسط؛ مهدیه زودلی (نوجوان بسیجی)

کتاب روایت گرعشق درسال1392توسط کتاب نشرمنتشرشده است. شناخت زوایای وجودی شهیدآوینی، تاثیرامام خمینی (ره) برافکارواندیشه های شهیدآوینی، آوینی دروادی سلوک؛ آوینی هنرمندی تمارعیار، شهیدآوینی ومبارزه باجریان به اصطلاح روشنفکری  بخش های تشکیل دهنده این کتاب است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» نوشته سیّد مهدی موسوی توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

علم در نگاه رهبر انقلاب، یکی از محورهای مهمّ تمدّن انسانی است و خود از همین منظر تمدّنی و با رویکرد فلسفی - الهیّاتی به علم و علوم انسانی می‌نگرند. ایشان در بیانات و نوشته‌های خود افقهای جدیدی را مورد نظر دارند که انسان را وا می‌دارد تا فراتر از فلسفه‌های رایج به دیدگاه‌های ایشان توجّه بیشتری کند.

ایشان به عنوان یک مجتهد و حکیم عالی‌قدر صاحب سبک خاص در تبیین و تحریر معارف اسلامی و انسانی هستند و در تحلیل امور انسانی از افق‌های جدید انسانی و تمدّنی پرده برمی‌دارند و آن را در موضع‌گیری‌های خود در عرصه‌ی راهبری جامعه و مواجهه‌ی تمدّنی با پدیده‌های داخلی و خارجی به کار می‌گیرند.

کتاب مورد اشاره در ۱۱ فصل می‌کوشد به واکاوی نظریّه‌ رهبر انقلاب در موضوع علوم انسانی اسلامی بپردازد.

کتاب «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» نوشته سیّد مهدی موسوی در ۸۳۲ صفحه و در قطع وزیر و با شمارگان ۲ هزار جلد و با بهای ۴۲۰ هزار به زودی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

کد خبر 6097066 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود