Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق به اتهامات جدیدی که آل خلیفه به دبیرکل این جمعیت "شیخ علی سلمان" مبنی بر جاسوسی و توطئه و تبانی با قطر برای براندازی نظام بحرین نسبت داده است واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های بحرینی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق "شیخ حسین الدیهی" نسبت به اتهامات جدیدی که بحرین به دبیرکل این جمعیت "شیخ علی سلمان" مبنی بر جاسوسی و توطئه و تبانی با قطر برای براندازی نظام بحرین نسبت داده است واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ حسین الدیهی در مطلبی در این خصوص آورده است اتهامات نسبت داده شده به شیخ علی سلمان فریبکارانه و بیهوده بوده و هدف از آن تصفیه حساب بین بحرین و قطر است. نظام بحرین را به چالش میکشم که صوت کامل مکالمات انجام شده ما بین دبیرکل الوفاق و نخست وزیر سابق قطر را بطور کامل منتشر کند تا از حقیقت آن در نزد افکار عمومی منطقه و جهان پرده برداشته شود.

الدیهی تاکید کرده است که مکالمات مورد نظر جزئی از تلاشهای سعودی-آمریکایی-قطری برای حل بحران سیاسی بحرین در سال ۲۰۱۱ در پی آغاز تحرکات گسترده ملی بوده است و تماسهای انجام شده با قطر بر اساس خواست پادشاه بحرین بوده و هر آنچه جریان داشته با اطلاع وی صورت گرفته و او یکی از طرفهای اصلی در این مکالمات بوده است و هدف از مکالمات انجام شده وساطتت بین دو طرف منازعه یعنی ملت و حکومت بحرین بوده است.

وی همچنین می افزاید پادشاه بحرین و ولیعهد به نمایندگی از خانواده حاکمه در گفتگو حضور داشته اند و شیخ علی سلمان به نمایندگی از طرف معارضه ملی حضور داشته است.

ادامه روند بهره برداری سیاسی از سیستم قضایی ثابت می کند که مطالبه‌ی "سیستم قضایی مستقل و پاک و غیر وابسته به نظام سلطه" توسط معارضان، مطالبه وموضع گیری ای صحیح است.

الدیهی در بخشی از مطلب خود اشاره کرده است که تلاشهای(واسطه گرانه) سعودی-آمریکایی-قطری که تماسهای حمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر جزئی از آن بوده با دعوت از طرف سعود الفیصل وزیر خارجه وقت عربستان صورت گرفته و معاون وزیر خارجه سابق آمریکا جفری فلتمن نیز در آن حضور داشته است و همچنین تماسها که با موافقت و پیگیری پادشاه در زمانی صورت گرفته اند که نخست وزیر قطر مهمان پادشاه بحرین بوده چنانکه گزارش گروه حقیقت یاب "بسیونی" هم جزئیات این اقدامات را آورده است.

الدیهی با محکوم نمودن اقدامات حکومت بحرین نوشته است اکنون پس از هفت سال، حکومت پس از ضبط مکالمات قسمتهایی از آنها را بریده و به نحوی درآورده است که بتواند قطر را به خاطر اختلافاتی که دارد محکوم‌ نماید ، این تلاش حکومت بحرین برای منحرف ساختن افکار عمومی و سعی بر اینکه اینطور جلوه دهد که این مکالمات با هدف توطئه و تبانی انجام شده است اقدامی مضحک است.

معاون دبیر کل جمعیت الوفاق در پایان مجددا تاکید نموده است که اتهامات نسبت داده شده به شیخ علی سلمان جزئی از انتقام جویی سیاسی از معارضان و تصفیه حساب بحرین با قطر است که در کمترین معیارهای قوانین بشری، قانونی و سیاسی نمی گنجد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به تجمعات دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه گفت: دبیرکل سازمان ملل از حق مردم آمریکا برای اعتراض مسالمت آمیز حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دبیرکل سازمان ملل حامی سرسخت آزادی بیان از جمله در آمریکا است و از حق مردم برای اعتراض مسالمت آمیز حمایت می کند.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل همچنین اعلام کرده است که باید اطمینان حاصل شود این اعتراضات تبدیل به انتشار اظهارات نفرت انگیز نشود. ما در زمان حساسی هستیم. روسای دانشگاه‌ها با زمان چالشی مواجه هستند و باید در تمام این مسایل موازنه ایجاد کنند.

کد خبر 748193

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم