Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: آموزش و پرورش به دنبال تربیت دانش آموزان پرسشگر و نقاد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حاجتی روز پنجشنبه به مناسبت فرارسیدن 13 آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در جمع دانش آموزان تشکل های دانش آموزی استان گیلان در استانداری افزود: آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای ایجاد فضای پرسشگری و نقادی دانش آموزان به کار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درس اخلاق محوری را از دیگر برنامه ها در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان و اظهار کرد: اخلاق مداری در بیانیه حقوق شهروندی رییس جمهوری آمده و ما نیز در دستگاه تعلیم و تربیت به این مهم توجه داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: احترام به حقوق والدین، تکریم بزرگترها و حفظ و توجه به محیط زیست از دیگر برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت برای دانش آموزان در استان است.
وی به فعالیت تشکل های دانش آموزی و نقش مهم آنان در مدارس گیلان اشاره و اضافه کرد: 182 هزار دانش آموز عضو تشکل بسیج دانش آموزی، 23 هزار نفر عضو سازمان دانش آموزی، شش هزار نفر عضو اتحادیه انجمن های اسلامی و دو هزار و 500نفر عضو تشکل هلال احمر هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به درخشش و موفقیت دانش آموزان عضو تشکل های دانش آموزان استان در مسابقه های مختلف قرآنی، علمی و آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد: این دانش آموزان در برنامه ها و مناسبت های مختلف حضوری خودجوش و موثر دارند.
وی با تبریک فرارسیدن 13 آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیان داشت: دانش آموزان و فرهنگیان همگام با سایر قشرها در راهپیمایی روز 13 آبان همانند سال های گذشته حضوری پرشور و باشکوه خواهند داشت.
در این مراسم هر یک از تشکل های دانش آموزی استان گیلان شامل تشکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، سازمان دانش آموزی، سازمان بسیج دانش آموزی و هلال احمر با بیان معرفی تشکل خود خواسته ها و انتظارات خویش را بیان کردند.
شنبه هفته آینده 13 آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.
استان گیلان بیش از 375 هزار دانش آموز دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین رمضانی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: اساس توسعه و پرورش انسان تربیت است و جامعه به شدت به تربیت افراد نیازمند است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به جایگاه معلم و تربیت بشر بیان کرد: تربیت پذیری انسان در ابعاد مختلف منجر به توسعه و تعالی جامعه می‌شود.

رمضانی از برگزاری ویژه برنامه‌ها به مناسبت روز معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: زنگ سپاس از معلم در مدارس گیلان نواخته می‌شود.

به گفته وی گلباران مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی گیلان، دیدار ۴۷ نفر از فرهنگیان استان با رهبر معظم انقلاب و همایش بزرگ تجلیل از مقام معلم تنها بخشی از برنامه‌های گرامیداشت روز معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فرایند انتخاب معلم نمونه استان بیان کرد: ۶۴ درصد از معلمان با ثبت نام در سامانه در فرایند انتخاب معلم شرکت کردند که ۱۰۲ نفر از معلمین توسط تهران انتخاب شدند.

رمضانی با بیان اینکه معلم رودباری نمونه کشوری انتخاب شد، گفت: مرتضی بشیری معلم پایه متوسطه از شهرستان رودبار به عنوان معلم نمونه کشور انتخاب شد.

تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان گیلان

وی با اشاره به تحول بخشی در حوزه آموزش و پرورش افزود: معلمان از لحاظ کیفیت آموزشی مورد ارزیابی ویژه قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری کلاس‌های توانمندسازی برای معلمین پایه آموزشی ابتدایی خبر داد و بیان کرد: ۲۸۹۰ نفر فرهنگی دیگر در سال جاری جذب آموزش و پرورش گیلان می‌شود.

رمضانی از جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد از طریق آزمون جذب نظام آموزشی گیلان می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی معلمین در سرفصل‌های مختلف آموزشی افزود: بسیاری از معلمان در آموزش و پرورش گیلان بازنشست شده که باید با تربیت و ساماندهی افراد جدید جایگزین شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان بیان کرد: تجهیز امکانات در مدارس عشایری و مناطق محروم گیلان در اولویت قرار دارد.

رمضانی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ناب اسلامی از مدرسه صورت می‌گیرد، گفت: مدرسه، کلاس و کتاب درس سنگ بنای نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در جامعه است و افراد را انقلابی و ارزشی بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه نهضت مدرسه سازی در دولت سیزدهم رقم خورده است، افزود: بیش از ۷ هزار واحد آموزشی در دولت سیزدهم ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای ۹۶ پروژه آموزشی و پرورشی در این استان خبر داد و اضافه کرد: تقویت و بهبود فضاهای آموزشی در گیلان استمرار خواهد داشت.

رمضانی از احداث دهکده ورزشی دانش آموزشی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: طرح ساخت دهکده ورزشی دانش آموزشی در ۵ استان کشور به ویژه گیلان با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی توسط مجلس تصویب شده است.

کد خبر 6090835

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش