Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات شهرک های صنعتی در استان کردستان بویژه قروه و دهگلان گفت: این شهرک ها در شان نام خود نیستند و فقط نام صنعتی بودن را یدک می کشند.

به گزارش ایرنا، علی محمد مرادی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر صنعتف معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور از شهرک های صنعتی شهرستان قروه اظهار کرد: مشکل برخی از واحدهای تعطیل و نیمه راکد بدهی معوق به بانک ها است هر چند این مشکل در دولت یازدهم کمی سر و سامان پیدا کرده ولی همچنان پابرجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه باید اعتباراتی برای تکمیل و توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی در نظر گرفته شود، افزود: رفع مشکلات زیر ساختی باعث ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و ایجاد شغل برای بیکاران می شود که در شهرستان قروه و دهگلان میزان آن بالا است.
فرماندار قروه نیز در سخنانی گفت: توجه به زیر ساخت های شهرک صنعتی در راستای اقتصاد مقاومتی اولویت مسئولان این شهرستان است.
پرویز کولانی یادآور شد: نشست هایی در شهرک های صنعتی با حضور مدیران استانی و شهرستانی و مسئولان واحدهای تولیدی داشته ایم تا برای رفع مشکلات برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.
وی تاکید کرد: برای احداث شهرک های صنعتی هزینه هایی شده اما عدم آماده سازی زیر ساخت ها باعث بی میلی و عدم تمایل سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای استقرار در این شهرک ها شده است.
به گفته وی، برای اینکه زیرساخت های آب، برق، گاز و تلفن این شهرک ها تامین شود کارهایی در دست اقدام است تا سرمایه گذاران بخش خصوصی بتوانند با خیال راحت برای سرمایه گذاری، تولید و اشتغال در این اماکن سرمایه گذاری کنند.
کولانی اضافه کرد: در تخصیص اعتبارات سال جاری اولویت شهرستان قروه به بخش آب و فراهم کردن زیرساخت های شهرک های صنعتی اختصاص داده شده است.
وی از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست اعتبار ویژه ایی برای فراهم کردن زیرساخت های شهرک های این شهرستان اختصاص دهد تا موجب فعال شدن واحدهای تولیدی، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی شود.
در شهرک صنعتی آونگان 11 واحد فعال و نیمه فعال و سه واحد راکد، در شهرک دلبران 10 واحد فعال و نیمه فعال و هفت واحد راکد و در شهرک سنگ قروه نیز 9 واحد فعال و نیمه فعال و پنج واحد راکد وجود دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور عصر چهارشنبه به منظور بازدید از برخی شهرک های صنعتی و بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این شهرک ها، به استان کردستان سفر کرد.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7345/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر

برداشت گل محمدی همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت از گلستان‌های کاشان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تسنیم از کاشان، همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت چینش گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان آغاز شده است و عطر و رایحه خوش گل محمدی تمام منطقه را پر کرده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

کشت گل محمدی در 600 هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم