Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > گیلان - مدیر کاروانسرای شاه عباسی در جمع خبرنگاران ضمن ابراز گله مندی از عدم حمایت دستگاههای اجرایی استان گیلان اظهار داشت : هنوز وعده های مسوولین در زمینه ی پرداخت هزینه های حفظ و احیای این مکان به اینجانب پرداخت نشده است و بنده نامه نگاری فراوانی تاکنون برای بدست آوردن مطالبات خود انجام داده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین ، مدیر کاروانسرای شاه عباسی در جمع خبرنگاران ضمن ابراز گله مندی از عدم حمایت دستگاههای اجرایی استان گیلان اظهار داشت : هنوز وعده های مسوولین در زمینه ی پرداخت هزینه های حفظ و احیای این مکان به اینجانب پرداخت نشده است و بنده نامه نگاری فراوانی تاکنون برای بدست آوردن مطالبات خود انجام داده ام.

حسینعلی سامانی پارسا مدیر کاروانسرای شاه عباسی در جمع خبرنگاران با اشاره به معضلاتی که در حال حاضر با آنها روبروست ، گفت : کاروانسرای شاه عباسی (لات) که از قدمت زیادی برخوردار است و تاریخ ساخت آن به دوران صفویه بر می گردد یکی از ۹۹۹ کاروانسرایی بوده که به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده و بنده در سال ۹۴ پس از طی مراحل قانونی دست به احیای این مکان زدم.

وی با بیان اینکه برای احیای این بنا ، هزینه های زیادی را متحمل شده است اظهار کرد :طبق مصوبه هیات وزیران و بنا به مقررات صندوق احیای بناها و اماکن تاریخی زمانی که این کاروانسرا در صدد واگذاری بود ،فرآیند واگذاری از طریق مزایده را طی کردیم و برنده مزایده شدیم و در جهت احیا و بهره برداری از این مکان تلاش کردیم.

سامانی ادامه داد : زمین های پیرامون این بنا در سطح بالاتری از کاروانسرا قرار داشت و چون این بنا همیشه در معرض آب گرفتگی بود طبق نظر و دستور کارشناسان میراث فرهنگی پیش رفتیم و برای حفظ و نجات بخشی کاروانسرا از شرایطی که وجود داشت اراضی پیرامون خاکبرداری شد و این بنا را از دل خاک بیرون کشیدیم.

سرمایه گذار کاروانسرای شاه عباسی خاطر نشان کرد : این روند یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای اینجانب به عنوان سرمایه گذار هزینه شد که البته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط کارشناسان میراث فرهنگی گیلان تایید شد و مقرر گردید اعتباری در سه مرحله ۵۰۰ میلیون تومانی توسط سازمان برنامه و بودجه گیلان پرداخت شود.

وی تصریح کرد :مرحله ی اول این پول به حساب اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری واریز شد اما این مبلغ هنوز پس از گذشت یک سال و نیم به دست بنده نرسیده است.

سامانی با بیان اینکه باید از سرمایه گذاران در بخش گردشگری حمایت ویژه صورت گیرد گفت : کاروانسرای شاه عباسی بنای تاریخی ثبت جهانی است و وجود این بنا افتخاری برای گیلانیان است و اینجانب به جهت حفظ و پاسداشت این هویت ملی اقدام به سرمایه گذاری کردم و انگیزه ام صرفا ایجاد یک رستوران نبود بلکه تمام تلاشم در جهت شناسایی و احیای این مکان به مردم کشورمان بوده است.

وی با گله مندی از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان تصریح کرد : همراهی این اداره مهمترین خواسته ی اینجانب است چون بنده ابنیه ی تاریخی این استان را دوباره احیا کرده ام و در جهت احیای آن از ظرفیت مادی خود مایه گذاشته ام.

سرمایه گذار کاروانسرای شاه عباسی با اشاره به نقش کلیدی استاندار گیلان در زمینه ی حمایت از سرمایه گذاران عنوان کرد : از دکتر سالاری استاندار محترم گیلان که آوازه ی عملکرد خوب ایشان به گوش گیلانیان رسیده است ،تقاضا دارم که حمایت ویژه ای از سرمایه گذاران بخش گردشگری داشته باشند .

وی اذعان داشت : وقتی سرمایه گذاری به جهت برند سازی و احیای یک بنای تاریخی و میراثی هم و غم خود را معطوف موضوع می کند و از سرمایه شخصی خود هزینه می کند انتظار دارد که در قبال این امر از سوی مسوولین حمایت هایی را داشته باشد که این حمایت ها لزوما مادی نیست.

سامانی با بیان اینکه موانع سر راه یک سرمایه گذار باید مرتفع و به نیازهای وی پاسخ داده شود گفت : بنده برای نصب تابلوهای راهنمای شناسایی و دسترسی این مکان با راهداری همچنان با مشکل روبرو هستم و جای تاسف است که کاروانسرای شاه عباسی که می تواند محل بسیار خوبی برای جذب گردشگران باشد در طول مسیر جاده هیچگونه تابلوی راهنما ندارد.

سامانی ادامه داد : جا دارد در زمینه ی اقدامات نصب بنر از جناب آقای امیر حسین علوی رییس شورای شهر رشت تشکر و قدردانی کنم که تعامل خوبی با مجموعه کاروانسرای شاه عباسی داشته اند .

وی افزود : استاندار پیشین گیلان جناب دکتر نجفی بازدیدهای متعددی از کاروانسرای شاه عباسی داشتند و وعده های زیادی نیز بیان کردند اما متاسفانه این وعده ها جامعه عمل نپوشید.

وی خاطر نشان کرد : تامین امنیت فعالیت های سرمایه گذاران به عهده ی چه کسی می تواند باشد ؟

سامانی ادامه داد : این انتظار می رود که مدیران محترم استان از سرمایه گذاران بخش ابنیه ی تاریخی حمایت کنند تا سرمایه گذاری که موجب اشتغالزایی شده بتواند بازگشت سرمایه ای داشته باشد.

وی ضمن تشکر از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آقایان اکبر زاده و فرضی پور عنوان کرد : در خصوص ترمیم سنگفرش این مجموعه نیز اعتباری به بنیاد مسکن گیلان تخصیص یافت و این اعتبار با مساعدت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجموعه کاروانسرا هزینه گردید.

سامانی همچنین از فرماندار شهرستان رشت خواست تا نسبت به وجود چنین ابنیه ی تاریخی در محدوده ی شهرستان رشت عنایت ویژه داشته باشند و گفت : از تمامی مدیرانی که علاقمند به گسترش فضاهای گردشگری استان و حمایت از سرمایه گذاران هستم تقاضا دارم که یاریگر ما در این بخش باشند و با رفع موانع انگیزه ی ما را برای ادامه ی فعالیت دو چندان کنند.

سامانی همچنین از طرح توسعه ی این مکان خبر داد و گفت : ایجاد تله کابین و پیست کارتینگ تا پایان سال در کنار این مجموعه راه اندازی می شود .

وی اضافه کرد : تیم مدیریت کاروانسرای شاه عباسی به انجام فعالیت خود مصر است و روند توسعه را با قدرت و جدیت ادامه می دهد و در خصوص جلب گردشگران درصدد برگزاری برنامه های فرهنگی خوبی برای عموم می باشد .

سامانی تاکید کرد : این برنامه ها شامل بازیهای بومی محلی ، موسیقی سنتی ،دعوت از بزرگان هنر ،شعر و موسیقی گیلان و ... خواهد بود.

 

46

کلید واژه‌ها : استان گیلان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد