Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@03:23:02 GMT

چرا فراکسیون امید درباره غلامی به جمع بندی نرسید

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۸۳۵۳

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص حواشی فراکسیون امید در جریان رای اعتماد به منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عدم ارایه نظر نهایی این فراکسیون، گفت: کمیته آموزش عالی مجلس با وجود نقدهای مطروحه، تاکید داشت که آقای غلامی به دلایل مختلف باید از رای موافق برخوردار گردد اما برخی از اعضای فراکسیون امید به جهت مخالفت‌هایی با نظر این کمیته موافقت نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با این حال کمیته تخصصی آموزش عالی به جهت برگزاری جلسات متعدد با دانشجویان و صاحب نظران آموزش عالی و علی رغم نقدهای موجود به لحاظ رویکردی، آقای غلامی را دارای پیشینه شناخته شده اصلاح طلبی و از جهت علمی نیز استاد تمام دانست و این موضوع را نیز اعلام کرد.

وی افزود: بنا بر نظر کمیته آموزش عالی مجلس، آقای غلامی با 12 سال سابقه مدیریتی به لحاظ تجربی توانسته بود که تنها در هشت سال ابتدایی با ارتقاء سطح دانشگاه همدان به سطح دو موفقیت دو چندان کسب کند، از این جهت وی مورد اعتماد کمیته تخصصی مجلس قرار گرفت.

فراکسیون امید نگاه منفی به حمایت اصولگرایان از غلامی نداشت

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: حمایت اصولگرایان از آقای غلامی را نباید نقطه ضعف وی تلقی کرد زیرا وی به جهت برخورداری از ظرفیتی خاص به عقیده ما می‌تواند دیدگاه دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب را تجمیع کند.

صادقی با بیان اینکه فضای دانشگاهی و آموزش عالی نیازمند کمترین تنش‌ها است، گفت: تحقق اولویت‌های حوزه علم و فناوری نیازمند فضای آرام -نه به شکل آرام گورستانی- بلکه فضای آرام بیان همه اظهارنظرها بدون تنش است، از همین رو به نظر اعضای کمیته تخصصی آموزش عالی مجلس، آقای غلامی این ظرفیت را دارا بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: سایر اعضای فراکسیون امید به جهت نقدهای مطرح و به ویژه برای احترام به نظر دانشجویان با وی مخالفت کردند بنابراین نظر واحدی از سوی فراکسیون امید درباره وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ‌ارایه نشد، در حقیقت مخالفان بر این باور بودند که آقای غلامی نتوانست نمایندگان را درباره نقدهای مطرح شده مجاب کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فراکسیون در ساعات قبل از آغاز صحن علنی و جلسه رای اعتماد به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کمتر از یک ساعت فرصت داشت لذا کمیته تخصصی آموزش عالی زمان بیان توضیحات پیرامون نقدهای مطرح و تشریح پاسخ آقای غلامی به سایر اعضای فراکسیون امید را پیدا نکرد.

نیمه خالی لیوان در مورد غلامی پر رنگ‌تر دیده شد

صادقی با بیان اینکه متاسفانه نیمه خالی لیوان در مورد آقای غلامی پر رنگ‌تر دیده شد، تصریح کرد: به جهت فضای فراکسیون و عدم تجمیع نظر واحد سه مرتبه رای گیری درباره اعلام نظر موافق، مخالف یا ارائه نظر بر اساس تشخیص فردی نمایندگان انجام گرفت که در نهایت نظر سوم رای آورد، بنابراین هر کدام از اعضای فراکسیون امید بنا بر نظر شخصی به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رای دادند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزای علم و فناوری آنا، مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست خبری با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد که امروز بعد از ظهر برگزار شد، با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم بود که مقام معظم رهبری تکلیف کردند، اظهار کرد: در قسمتی از این بیانیه آمده است که جز با تجربه خود یا دیگران نمی‌توان دانست، ما دیده‌ایم و شما خواهید دید، دهه‌های آینده دهه شماست، از انقلاب خود حراست کنید، برای برداشتن گام‌های استورار در آینده باید گذشته را درست رد کرد و از تجربه‌ها درس گرفت، وگرنه مورد تهدید آینده قرار خواهیم گرفت. 

بهرامی با بیان اینکه متنی که خواندم فرازی از بیانیه گام دوم بود که مقام معظم رهبری تکلیف کردند، ابراز کرد: مقام معظم رهبری بر امید و استمرار کارها بر پایه گذشته تاکید دارند. بر همین اساس با اعتماد سازمان ملی استعدادهای درخشان به آموزش و پرورش کشور بر مبنای اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه بر این شدیم تا نمایشگاه دستاوردهای استعدادهای درخشان را تشکیل دهیم. تاکنون باز خوردهای خوبی از آن دریافت کرده‌ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان استان تهران خاطرنشان کرد: تلاش است که بعد از دیدن دستاوردهای دانش‌آموزان سمپاد، سایر دانش‌آموزان سراسر کشور هم علاقه‌مند شوند و امید آفرینی در جامعه شکل بگیرد. برای پیشرفت امید لازم است و برای امید جلوه‌هایی از موفقیت در گذشته مهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد
  • بیانیه چهار بندی سپاهان در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • بیانیه چهار بندی در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور