Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@08:17:58 GMT

اجرای طرح آموزش حقوق و تکالیف دختران در کاشمر

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۱۴۵۳

اجرای طرح آموزش حقوق و تکالیف دختران در کاشمر

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در امور بانوان در این مراسم گفت: طرح ملی آموزش حقوق و تکالیف با هدف دانش افزایی و ارتقا آگاهی دانش آموزان، والدین و مربیان از حقوق اجتماعی و خانوادگی در دستور کار قرار گرفته است.
رزا درسنی افزود: اجرای این این طرح نخستین بار سال تحصیلی 94-95 ویژه دانش آموزان دختر آغاز شد و هم اینک در شهرستانهای کاشمر و تربت حیدریه و نیز نواحی ششم و هفتم آموزش و پرورش مشهد در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طرح آموزش حقوق و تکالیف دختران در جهت توسعه روابط اخلاقی، پویا و احترام آمیز و افزایش همدلی و همبستگی اجتماعی در بین آحاد جامعه باعث شود این آموزه ها به رفتار مثبت تبدیل شوند تا همگان با رعایت قانون در کنار یکدیگر زندگی کرده و شهروندانی قانونمدار داشته باشیم.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دختران دانش آموز باید از آموزه های دینی استفاده کنند و الگوهای اسلامی همچون حضرت فاطمه(س) و زینب داشته باشند و با مطالعه زندگی آن بزرگواران آموزه های اسلامی را پیاده کنند.
امام جمعه کاشمر نیز در این مراسم گفت: اقدام آموزش و پرورش در راستای آگاه بخشی دانش آموزان نسبت به حقوق و تکالیفی که بر عهده دارند ارزشمند و قابل تقدیر است.
حجت الاسلام سیدکاظم طباطبایی افزود: فرزندان همواره حقوق مسلمی همچون زندگی کردن، اندیشیدن، اعتراض کردن، سئوال کردن، یادگیری و انتخاب دارند که بعضا از سوی والدین نادیده گرفته می شود. ضرورت دارد والدین در فضایی دوستانه با فرزندانشان از خواسته ها و مطالبات آنان مطلع شوند.
مدیر آموزش و پرورش کاشمر نیز با تأکید بر ضرورت آموزش و یاددهی دانش آموزان نسبت به حقوق و تکالیف شان گفت: قطعا آگاهی و داشتن اطلاع دانش آموزان از حقوق شان منجر به رشد و پویایی جامعه می شود.
علی طاهریان افزود: ضروری است زمینه و بستر لازم برای تبیین حقوق دانش آموزان فراهم شود تا دانش آموزان علاوه بر اطلاع از حقوق بتوانند به تکالیف شان نیز عمل کنند.
21 هزار دانش آموز در 190 مدرسه کاشمر تحصیل می کنند. کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشار: حسین کریم زاده
7497/1858

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان