Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اسفندماه سال ۹۴ بود که برای اولین بار اجرای برنامه آمایش آموزش عالی (طرح آمایش) وزارت علوم با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کلید خورد. سطح‌بندی مؤسسات و مراکز آموزش عالی یکی از بندهای مهم این برنامه بود که بر اساس آن تمامی مؤسسات غیرانتفاعی سطح‌بندی شدند و در این سطح‌بندی ظرفیت بیش از ۳۵۰ موسسه صفر شد و در ادامه اجرای این برنامه فاز آزمایشی سطح‌بندی دانشگاه‌های دولتی سال گذشته برای حدود ۶۰ مرکز اجرا شد و فاز نهایی آن در سطح وسیع‌تر برای ۱۲۰ دانشگاه انجام و نتایج نهایی آن دو روز پیش به این مراکز ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور انجام سطح‌بندی دانشگاه‌های دولتی نظام سطح‌بندی با عنوان «یونی‌رنک» در وزارت علوم تعریف شد که بر اساس آن دانشگاه‌ها بر مبنای اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه مورد ارزیابی و به چهار سطح (بین‌المللی، منطقه‌ای، ملی و محلی) تقسیم شدند.

در سطح‌بندی انجام‌شده دانشگاه‌ها در سطح بین‌المللی از این جهت که محور فعالیت آن‌ها در مرزهای دانش و توسعه علمی و فناوری، در سطح ملی از این جهت که برای توسعه علم و پژوهش و رفع نیازهای ملی، دانشگاه‌های منطقه‌ای از این جهت که رفع نیازهای منطقه‌ای و حل و مشکلات ملی و مراکز دانشگاه‌های محلی از این جهت که در رفع نیازهای محلی و اولویت‌بخشی به نیازهای محلی فعالیت دارند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند و در نهایت دانشگاه‌ها در چهار سطح و در دو دسته جامع و تخصصی سطح‌بندی شدند.

در سطح ۱ به ترتیب دانشگاه‌های اصفهان، تبریز، تربیت مدرس،‌ تهران، شهید بهشتی و شیراز و فردوسی مشهد در دسته دانشگاه‌های جامع و دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، امیرکبیر،‌ خواجه‌نصیرالدین طوسی، شریف علامه طباطبایی و علم صنعت ایران در دسته دانشگاه‌های تخصصی در سطح بین‌المللی قرار گرفتند.

در سطح 2 دانشگاه‌های ارومیه، الزهرا، بو علی سینا، بیرجند، خوارزمی،‌ رازی کرمانشاه، زنجان و سیستان و بلوچستان، شهید چمران، اهواز، کاشان، گیلان، مازندران، یزد و دانشگاه‌های سهند تبریز، صنعتی بابل، شاهرود، صنعتی شیراز، علوم پایه زنجان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و هنر در دسته دانشگاه‌های تخصصی در سطح ملی قرار گرفتند.

در سطح منطقه‌ای دانشگاه‌های اراک،‌ ایلام، بجنورد، بین‌المللی امام خمینی، حکیم سبزواری، خلیج‌فارس،‌ دامغان، زابل، شهرکرد، شهید مدنی، قم، کردستان، گلستان، لرستان، ولی‌عصر (عج) رفسنجان، هرمزگان و یاسوج در دسته جامع و دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، دریانوردی و علوم دریایی چابهار، کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، علوم و فنون دریایی خرمشهر، هنرستان تبریز و "هنر اصفهان" در دسته دانشگاه‌های تخصصی سطح ملی معرفی شدند.

در سطح محلی نیز که دانشگاه‌های آیت‌الله بروجردی، تربت‌حیدریه، جهرم، حضرت معصومه (س)، مراغه و ملایر در دسته دانشگاه‌های جامع و دانشگاه صنعتی اراک، صنعتی ارومیه، صنعتی بیرجند، صنعتی جندی‌شاپور دزفول، صنعتی خاتم انبیا بهبهان، صنعتی قم، صنعتی کرمانشاه، فنی و مهندسی گلپایگان، مهندسی فناوری‌های قوچان و هنر شیراز در دسته دانشگاه‌های تخصصی در سطح محلی قرار گرفتند.

بر اساس ابلاغیه وزارت علوم، سایر مؤسسات و مراکز آموزش عالی که اسامی آن‌ها در نظام رتبه‌بندی اعلام‌شده لحاظ نشده است در سطح چهار ارزیابی می‌شوند. همچنین در آینده نزدیک شناسنامه هر یک از مؤسسات سطح‌بندی شده جهت اطلاع از وضعیت موجود و دستیابی به مسیرها به سطح بالا مستقیماً به موسسه مربوطه اعلام خواهد و در نهایت موسساتی که به هر دلیل در سایر مراکز دانشگاهی ادغام شوند مشمول سطح‌بندی همان دانشگاه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/د

دانشگاه لرستان در سطح منطقه‌ای دانشگاه‌های تخصصی ملی قرار دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تیم‌های تخصصی برای شناسایی اجساد مفقودین اعزام شود

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خواستار اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی اجساد مفقودین شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد با ادامه تلاش تیم‌های پزشکی برای یافتن اجساد شهدایی که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اعدام شده و در گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس دفن شدند، مجددا از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط می‌خواهیم تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی و تجیزات لازم را برای جست و جوی مفقودین و شناسایی اجساد شهدا به نوار غزه اعزام کنند، به ویژه اینکه بیش از نیمی از 292 جسدی که تاکنون در بیمارستان ناصر کشف شده‌اند، هویت آن‌ها مشخص نشده است.

در این بیانیه آمده است: ما بر ضرورت تشکیل فوری کمیته مستقل بین‌المللی برای تحقیق در مورد این جنایت وحشیانه تاکید داریم که روز به روز ابعاد تازه‌تری از آن مشخص می‌شود، از جمله کشف گورهای دسته جمعی شامل اجساد بیماران و مجروحان غیرنظامی و زنان و کودکان که مورد شکنجه وحشیانه قرار گرفتند، علاوه بر وجود نشانه‌هایی دال بر دفن زنده بعضی از آن‌ها.

حماس تاکید کرد که ما نسبت به چشم‌پوشی از این جنایات و ادامه سیاست حمایت از رژیم اشغالگر و سرپوش نهادن بر جنایات آن و مصون نگه داشتن جنایتکاران اسرائیلی از هرگونه مجازات هشدار می‌دهیم.

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصرصهیونیست‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردندکشف 140 گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌هاواکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونسدرخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزهجزئیات هولناک از جنایات اشغالگران در گورهای دسته‌جمعی غزه

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • ۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی
  • حماس: تیم‌های تخصصی برای شناسایی اجساد مفقودین اعزام شود
  • آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است