Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور گسترده مردم مؤمن و خداجوی این شهر در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد اظهار داشت: دشمنی آمریکا علیه ملت بزرگ ایران 64 ساله است و این کشور استکباری بیش از 64 سال است که هرگونه توطئه‌ را برای دشمنی و ایجاد تفرقه علیه ملت ایران بکار برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه آمریکا از گذشته تاکنون همواره به دنبال دشمنی و نفوذ در جمهوری اسلامی ایران بوده است عنوان کرد: آمریکا دشمن اصلی جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ آن است. به‌وضوح روشن است که نمی‌توان به این دشمن دیرینه نزدیک شده و در مقابل آن لبخند زد؛ چراکه آمریکا به دنبال نابودی ملت بزرگ ایران است.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل و تروریست خطاب کردن ملت بزرگ ایران از سوی وی تصریح کرد: این سخنان رئیس‌جمهور آمریکا «ابلهانه» است؛ چراکه ازیک‌طرف جمهوری اسلامی ایران با تقدیم بیش از 17 هزار شهید ترور، خود قربانی بزرگ تروریسم بوده و از طرف دیگر نیز دنیا هنوز اقدامات جنایت‌کارانه این کشور و هم‌پیمانان مستکبر آن را در سوریه، عراق، افغانستان و دیگر کشورهای دنیا فراموش نکرده است.

وی ۱۳ آبان را روز وحدت مردم ایران علیه همه دشمنی‌های مستکبران جهان به‌ویژه آمریکا دانست و با دعوت از مردم کشور و استان سمنان برای حضور گسترده در راهپیمایی این روز بزرگ تأکید کرد: مردم ایران پاسخ یاوه‌های مفت رئیس‌جمهور آمریکا و دشمنی همه دشمنان خود را فردا در راهپیمایی بزرگ یوم‌الله 13 آبان می‌دهد.

خطیب نماز جمعه سمنان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، کشتار دانش‌آموزان انقلابی و تبعید امام خمینی (ره) در روز 13 آبان را نمونه‌هایی از دشمنی آمریکا علیه ملت ایران دانست و با اشاره به اینکه از روی همین دشمنی‌ها می‌توان خوی حیوانی سردمداران آمریکا را به‌وضوح دید؛ 13 آبان را روزی تاریخی برای ملت ایران نامید و گفت: شعار مرگ بر آمریکای مردم ایران در روز 13 آبان بسیار محکم‌تر و رساتر از دیگر روزهاست.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه مبارزه با استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا هدف اصلی و ستون فقرات انقلاب اسلامی ایران و ملت بزرگ آن است خاطرنشان کرد: این روحیه انقلابی و استکبارستیزانه ملت ایران باید همواره ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ دینی در جامعه ایرانی است تصریح کرد: متأسفانه امروز در بسیاری از حوزه‌ها می‌بینیم که فرهنگ دینی در جامعه ایرانی کمرنگ شده و موضوع حجاب و عفاف یکی از مصادیق آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم که در صورت ضربه به فرهنگ دینی مردم، به اصل کشور در همه حوزه‌ها ضربه وارد می‌شود یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران بیشتر انقلاب فرهنگی است تا انقلاب سیاسی.

برگزاری کنفرانس فلسطین و آغاز راهپیمایی بزرگ اربعین از دیگر محورهای خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به امامت آیت‌الله شاهچراغی بود.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی