Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل روابط عمومی امور رسانه ای آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت حل مشکل مرز میرجاوه از سوی مسئولان امر، گفت: ستاد اربعین آستان قدس به تعهدات خود عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین توکلی زاده ظهر امروز در سخنانی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی همانند سال های گذشته ستاد مردمی اربعین را تشکیل داده است، اظهار کرد: در این ستاد سه معاونت اماکن آستان قدس، معاونت استان ها و امداد مستضعفین به صورت ویژه در استان ها و مرزها فعال و تسهیلات لازم را در اختیار زائران می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید براینکه این ستاد کاملا مردمی است، افزود: این ستاد با کمک و همت تشکل ها و کمک های مردمی اداره می شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه ای آستان قدس رضوی بیان کرد: براساس دستور و توصیه رئیس تولیت آستان قدس رضوی «آیت الله رئیسی» تلاش شده تا ماهیت مردمی این حماسه حفظ شود.

خدمت رسانی ۴۰۰ نیروی خدمت یار آستان قدس

وی با اشاره به اینکه امسال تلاش شده در مرز میرجاوه که ورودی زائران شبه قاره و محبان اهل بیت (ع) بوده امکانات مناسب و در خود شهر زاهدان پیش بینی کنیم، خاطرنشان کرد: مشکلاتی در مرز میرجاوه پیش آمده که باید امکاناتی از گذشته تدارک دیده می شد تا امروز دچار این مشکل نباشیم.

به گفته این مسئول چندین هزار محب اهل بیت (ع) پشت مرز چندین شبانه روز است که منتظر هستند مشکلات روادید و دپیلماتیک شان حل شود که بتوانند از مرز عبور کنند.

توکلی زاده در ادامه با بیان اینکه این اتفاق نیفتاده و متاسفانه مشکلاتی در آن سوی مرز ایجاد شده است، تصریح کرد: انتظار داریم دستگاه دیپلماسی کشور و مسئولان مربوطه کار، با مسئولان پاکستانی وارد عمل شوند تا بتوانند این مشکلات را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه امکاناتی که در خود زاهدان تدارک دیده شده بود و قرار بود که در این زائرسرا میزبان این زائران باشیم را سریعا به مرز انتقال داده ایم، یادآورشد: ۴۰۰ نیروی خدمت یار آستان قدس شبانه روز در حال خدمت رسانی بوده تا این مشکلات کاهش داده شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه ای آستان قدس رضوی با تأکید براینکه حجم مشکلات بسیار فراوان است، افزود: نیاز دارد دستگاه های دیگر به وظایف خودعمل کنند.

وی با بیان اینکه استانداری زاهدان، هلال احمر و سایر دستگاه ها باید وارد عمل شوند، گفت: محیط سرد بوده، فضا محفوظ نبوده و امکانات مورد نیاز در آن منطقه کم است، به ویژه زائرانی که در آن سوی مرز هستند با مشکلات بیشتری روبه رو هستند و ما امکان دسترسی به آنها را نداریم.

توکلی زاده در ادامه تأکید کرد: در تلاش هستیم با همکاری مرزبانی مقدار از امکانات را به آن سوی مرز منتقل کرده ودرخود خاک پاکستان نیز بتوانیم پذیرای محبان اهل بیت (ع) باشیم.

ستاد آستان قدس هیچ تعهدی درخصوص اینکه کاری در مرز میرجاوه انجام دهد ندارد

وی با اشاره به نکته استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص اینکه آستان قدس به تکالیف و تعهدات خود عمل نکرده  است، خاطرنشان کرد: ستاد آستان قدس هیچ تعهدی درخصوص اینکه کاری در میرجاوه انجام دهد نداشته است و این تکلیفی که برعهده خود گذاشته ایم از این جهت است که خلاء های موجود را پُر کرده و زائر امام حسین (ع) آسوده به زیارت خود رسیده و امر زیارت را تقویت کنیم، وگرنه ستاد آستان قدس هیچ تعهدی در این زمینه ندارد.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه ای آستان قدس رضوی با بیان اینکه به شدت تکذیب می کنیم اینکه ما تعهدی داشته ایم  و به آن عمل نکرده ایم، افزود: اما هر آنچه که توان انجام آن را داشته باشیم انجام می دهیم و در همین راستا براساس توصیه رئیس تولیت آستان قدس «آیت الله رئیسی» مجددا قرار است امکاناتی به مرز میرجاوه ارسال کنیم.

وی ادامه داد: از همه افرادی که دستشان رسیده و وظیفه مند هستند، می خواهیم درعرصه دیپلماتیک کمک کنند محبان اهل بیت (ع) از مرز عبور کنند زیرا چند روز است این عزیزان در کنار مرز میرجاوه منتظر حل مشکل روادید خود هستند.

به گفته این مسئول این موضوع اگر حل نشود می تواند در زیارت تأثیرات گذار باشد و سبب خوشحالی دشمنان اهل بیت(ع) شود و به همین منظور  نیازمند همت و همکاری همه عزیزان برای حل این موضوع است.

وی افزود: امر اصلی تولیت آستان به سمت سامرا متمرکز بوده و موکبی بزرگی در این شهر تدارک دیده شده تا به زائرانی خدمات رسانی شود با توجه به اینکه امکانات عمدتا بین نجف و کربلا است و در سامرا ضعف امکانات خاصی دیده می شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است

 ریحانه راحتی مسئول واحد سلامت روان مرکز بهداشت میرجاوه گفت: افرادی که در خانواده استرس دارند معمولا پرخاشگری زیادی از خود نشان می دهند و این موضوع روی کودکان هم تاثیر منفی دارد

وی افزود: استرس در کانون خانواده را می‌توان با تکنیک های موثر که کارشناسان سلامت روان آموزش می‌دهند کنترل نمود.

ریحانه راحتی گفت:  در سه ایستگاه مستقر در بهزیستی ،بخشداری و مراکز بهداشتی شهری و روستایی به مراجعین و کارکنان ادارات  شهرستان میرجاوه به مناسبت هفته سلامت خدمات حوزه سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد  توسط کارشناسان سلامت روان مرکز بهداشت ارائه می شود

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال