Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عبدالهی امام جمعه موقت اراک در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر اراک که در مصلی بیت‌المقدس برگزار شد، یکی از نشانه‌های شیعیان را زیارت اربعین دانست و گفت: در روایتی که از امام حسن عسگری(ع) وجود دارد یکی از پنج نشانه‌های شیعیان زیارت اربعین است و این نشان می‌دهد که اربعین بحث خاص شیعه است و اهمیت این موضوع در تاریخ مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اربعین حرکتی است که همگان با حضور عظیم در آن همراهی و وابستگی خود را نسبت به قیام حسینی اعلام می‌کنند.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: یزیدیان در تلاش بودند که واقعه عاشورا و نهضت امام حسین(ع) در کربلا محدود و خاک شود، اما حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با کاری بزرگ جهان اسلام را آگاه کردند و جهان اسلام متوجه شد که چه امامی را از دست‌ داده‌اند و دشمن چه بر سر امت اسلام آورده است.

حجت‌الاسلام عبدالهی اربعین را نقطه عطف این آگاهی‌بخشی دانست و افزود: امروز میلیون‌ها نفر، در یک حرکت اجتماعی همسو با حرکت اهل بیت(ع)، مبارزه علنی علیه ظلم و یزیدیان را در پیش گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز همه آزادی خواهان جهان با فریاد و شعار لبیک یا حسین(ع) عازم کربلا شده‌اند، گفت: حرکت اربعین نقطه عطف دوباره حرکت شیعیان بود که باز هم از قتلگاه امام حسین(ع) و این بار به دست امام سجاد(ع) آغاز شد و اگر این حرکت آغاز نمی‌شد امروز این خیزش عظیم شیعیان و آزادی خواهان وجود نداشت.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه ما عقب افتادگی خواص از عوام است که مقام معظم رهبری همواره در منویات خود نسبت به این مسئله به خواص هشدار می‌دهند. خواص باید جلوتر از عوام جامعه باشند و تفکرات امام و اربعین چراغ راه آنان باشد.

حجت‌الاسلام عبدالهی با اشاره به رصد حرکت عظیم عاشوراییان و راهپیمایی اربعین از سوی دشمن و استکبار جهانی گفت: پیام این اتحاد میلیونی این است که اهداف دشمن به خطر افتاده است و می دانند که با این اتحاد جایی در منطقه نخواهند داشت.

وی با اشاره به شبهه افکنی دشمن نسبت به حرکت عظیم اربعین گفت: دشمن همیشه سعی دارد که ما را گمراه سازد و همانند شیطان مسیر اشتباهی را به ما نشان دهد، باید خود را از تبلیغات مسموم دشمن کنار بکشیم و برخی باید با وجدان خود خلوت و درباره دشمن قضاوت کنند.

امام جمعه موقت اراک در بخشی دیگر از سخنان خود به روز ملی استکبارستیزی اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی گروه‌های مختلفی همچون لیبرال‌ها برای کارشکنی در نظام تلاش کردند و امروز هم همین رویه را دنبال می‌کنند، اما اینان باید بدانند که دیگر تاریخ آن‌ها گذشته است.

حجت‌الاسلام عبدالهی تصریح کرد: امروز زمانی برای مماشات و مذاکره با دشمن و استکبار جهانی وجود ندارد و رهبر معظم انقلاب همواره در خصوص پیامد این ارتباطات هشدار داده‌اند. چراکه ذات استکبار جهانی دشمنی است و رفتارش در مقابل نظام اسلامی همچنان تغییر نکرده است.

وی افزود: مبارزه با استکبار و ظلم در وجود و فطرت هر مخلوقی نهفته است. حس آزادگی و قدرت تفکر در انسان نیز مانعی بر سر راه دشمنی‌ها و توطئه‌ها است.

امام جمعه موقت اراک با تاکید براینکه نباید در مقابل استکبار جهانی به مذاکره و معامله نشست، گفت: استکبار جهانی نیت واقعی خود را نشان داده و امروز دیگر شمشیر را از رو بسته است. نباید با خواب غلفت عزت کشور و نظام را متزلزل کرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب نباید از دشمنی آمریکا غافل شد. عامل هر جنایتی در منطقه استکبار جهانی است.

 حجت‌الاسلام عبدالهی با یادآوری این موضوع که اما لیبرال‌ها امروز با دشمن هماهنگ شده‌اند، گفت: استکبار ستیزی عملی باید همسو با شعار وارد عرصه شود و با اتحاد ملی در مقابل دشمن، ایران و نظام را حفظ کرد.

وی افزود: بحث اقتصاد، تولید و کار پس از جبهه امنیت، در صف اول مبارزه با استکبار جای دارد، و هیچ‌کس نباید در این زمینه کوتاهی کند.

امام جمعه موقت اراک با تاکید بر اینکه با شعار استکبارستیزی باید اقتصاد کشور، صنعت و کارخانه‌ها را فعال کرد تا در عمل اعتبار بخشی به نظام محقق شود، گفت: اما امروز پذیرفته نیست که کارگران ما بیکار باشند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با اساتید حوزه‌های علمیه و روحانیون و کارمندان عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا علیه السلام گفت: امروز دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تأثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست‌های پیش آمده برای بشر، اسلام است.

او با بیان اینکه لحظه‌ای از تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی غافل نشوید، افزود: امروز حوزه‌های علمیه با همه مشکلاتی که دارند مقابل کفر جهانی و استکبار ایستاده اند و این خروش دانشگاه‌های جهانی از آثار یک جمله امام امت است.

آیت الله عبادی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: انسان تشنه علم آفریده شده و می‌خواهد بداند در عمق زمین و آسمان چه وجود دارد و این نیاز فراگیر است و با آن پیوند و تعهد دارد و فلسفه خلقت انسان همین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه علم را به شیوه‌ای که انبیا گفته اند به دست آورید، گفت: مشکل اصلی دنیای امروز این است که علوم را بر اساس سرگردانی به دست آورده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است
  • دریادار سیاری: تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • باشگاه آلومینیوم: مذاکره با بازیکنان خلاف اصول حرفه ای است
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس
  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند