Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبادان - ایرنا - امام جمعه موقت اهواز گفت: اگر در بحث اربعین اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت های 2 مرز شلمچه و چذابه خوزستان تعریف شود، می توانیم شرایط بهتری برای خدمت رسانی به زائران ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابوالحسن حسن زاده شامگاه جمعه در نشست ستاد اربعین خوزستان که با حضور محمود واعظی رییس دفتر ریاست جمهوری در فرمانداری خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: مساله اربعین در خوزستان یک مدیریت نهادی و انقلابی بوده که صمیمیت، همدلی و تلاش جهاد گونه دستگاه های مختلف و مردم با هدف خدمت بیشتر به زائران تنها نمونه ای برای دیگر موضوعات کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بازدیدهای مستمر استاندار خوزستان از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه در طول سال تاثیر بسزایی در سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت های این 2 مرز داشت که جای قدردانی دارد.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد:در خوزستان اعتبارات کافی وجود ندارد و در ایام اربعین دولت برای توسعه زیرساخت ها و برنامه های عمرانی متحمل هزینه هایی می شود که اولویت های خوزستان را برهم می زند.
معاون امنیتی انتظامی استاندارخوزستان نیز گفت: درسال های گذشته زائران با مشکلات متعددی از جمله خدمت رسانی و تردد از جاده های منتهی به مرز روبه رو بودند اما اکنون با تلاش فراوان از سوسنگرد به چذابه در بخش جاده ای اقدامات خوبی صورت گرفته است.
قدرت اله دهقان افزود:نصب گیت های ورودی در پایانه های مرزی از دیگر اقدامات موثر در سرعت بخشیدن به تردد زائران بود که ضمن توسعه این زیرساخت ها در پایانه های استان، در کشور عراق نیز خدمات مشابهی را ارایه دادیم.
وی گفت:همچنین مرز شلمچه نیز به همت استاندار خوزستان و منطقه آزاد اروند نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته و اکنون ساختمان پایانه 10 هزار نفری شلمچه راه اندازی شده و ما شاهد تردد روان زائران هستیم.
دهقان افزود: هم اکنون در 2 مرز چذابه و شلمچه نیروهای خدماتی٬ اجرایی و امنیتی همگی با همدلی و یک صدا خدمات شایانی را به زائران ارایه می دهند.
وی گفت: بحث اربعین محلی و استانی نیست بلکه یک امر ملی و بین المللی است و خوزستان دارای تنها پایانه برای خروج اتباع خارجی است که باید بستر لازم را برای امر خدمت رسانی به این زائران فراهم کنیم.
وی ادامه داد: خوزستان با وجود مشکلات و محرومیت های مختلفی که دارد، بار خدمت رسانی و توسعه زیرساخت ها در اربعین را نیز به تنهایی به دوش می کشد و نیازمند حمایت ملی است.
معاون استاندار خوزستان گفت: تاکنون ریالی برای توسعه زیرساخت های پایانه های مرزی به ما داده نشده و همه اعتبارات از منابع استانی تامین شده که بخش عمده ای به پیمانکاران بدهکاریم.
وی بیان کرد: امید است رییس جمهوری و سایر مسئولان دولت اهتمام ویژه ای در این خصوص داشته باشند.
دهقان گفت: تلاش ما این است که اربعین مردمی بماند و دولتی نشود چرا که هر ساله مردم هر چه که دارند در این ایام به زائران خدمت رسانی می کنند و از ما انتظار دارند تنها در بخش زیرساخت ها کمک آنها باشیم.
مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی، تغذیه و اسکان ستاد اربعین خوزستان نیز گفت: در 2پایانه مرزی خوزستان 800 موکب شناسنامه دار مستقر هستند و تعدادی نیز بدون شناسنامه مستقر شده اند که پس از اربعین شناسنامه دار می شوند.
حجت الاسلام سید محمود موسوی افزود: تشکیل هیات امنا برای مواکب از برنامه های مهم استان برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران است که در امسال در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: تمامی موکب ها توسط خیران و خود مردم پشتیبانی می شوند و تاکنون هیچ اعتبار دولتی به موکب ها داده نشده و تنها اخلاص و محبت مردم به اهل بیت(ع) است که اربعین را در خوزستان پیش می برد.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: بحث اسکان نیز در حسینیه ها، منازل و اردوگاه های سپاه تدارک دیده شده است؛ از چهارشنبه آینده برگشت زائران را داریم که هماهنگی لازم در این خصوص صورت گرفته است.
وی افزود: برای بحث اسکان و تغذیه78 موکب خواهران در شلمچه و 198 موکب در چذابه اداره می شود و تنوع غذا در این موکب ها بی نظیر است.
حیاتی فرماندار خرمشهر نیز در این نشست اظهار کرد: در مسیر میدان مقاومت خرمشهر تا مرز شلمچه 420 موکب مستقر است که عشایر خوزستان و مردم با شور خاصی در این موکب ها حضور داشته و به زائران خدمت رسانی می کنند.
وی ادامه داد: 620 سرویس بهداشتی، 120 حمام و 120 هکتار توقفگاه در طول این مسیر برای زائران پیش بینی شده است.
فرماندار خرمشهر گفت: منطقه آزاد اروند نیز زیرساخت های مناسبی را در داخل ایران و خاک عراق احداث کرده که تامین آب و برق آن نیز به عهده منطقه آزاد است.
وی بیان کرد: تاکنون 40 هزار نفر اتباع خارجی از کشورهای مختلف جهان از مرز شلمچه به سمت عراق عبور کرده اند که این امر نشان دهنده موقعیت با اهمیت این مرز است.
حیاتی گفت: مرز شلمچه ظرفیت تردد ریلی، هوایی و دریایی را دارد و حدود 60 هزار نفر در این مدت کوتاه از طریق حمل و نقل ریلی به سمت عراق رفته اند.
وی ادامه داد: در بحث زیرساخت های مواصلاتی نیز منطقه آزاد اروند اقدامات ماندگاری را در سال های اخیر داشته که بخشی از پروژه چهار خطه کردن مسیر شلمچه انجام شده است.
7152/ 6037
خبرنگار: محمدرضاخبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم